Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dawiid

napiecie na alternatorze powinno byc nakie same jak na aku?

Recommended Posts

witam

pytanie jak w temacie

na alternatorze mam 14,8

na akku 13.9 -14.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U źródła zawsze będzie większe. A w jakich warunkach masz takie na aku? 13.9-14.0. Małe troche jak na samym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14,8 V na altku-to wartośc za wysoka.-według zaleceń napiecie powinno mieć wartość 14,1-14,6 V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam tyle bez zadnych bajerow, po porstu jak bys odpalił auto i wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to odpal światła, klime itp i masz wartość niższą niż przewiduje minimum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi o to ze zalozylem altek po regeneracji, zaraz po zalozeniu bylo 14,4 po przejechaniu ok 5km i ponownym odpaleniu było 14.0, moze to wina przewodow, poniewaz jest to juz 3 alternator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i ja się podepne pod temat dzisiaj ja sprawdziłem u siebie i przy włączonych światłach i radiu lekko ściszonym miałem 13.75 natomiast baez niczego podchodzi pod 13.9 14V mogłem włączyć jeszcze ogrzewanie tylnej to już bym miał max. obciążenie ale napięcie i tak jest chyba za niskie jak uważacie??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Iw4n3q

Dmuchawa na 4 bieg - bardzo duże obciążenia

Awaryjne - kolejne duże obciążenie

Mijania + drogowe - kolejny prądożerca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

jak miałeś między 13,7 a 13,8 przy włączonych światłach i radiu, to jak dla mnie dobre, akumulator ma większe napięcie niż jego nominalne 12 V, także nie ubywa z akumulatora, jest ładowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja tak ogólnie powiedziałem a ty już na poważnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Iw4n3q

ogólnie to Twój samochód i mając 9 V pojedzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

....ale niedaleko - zapomniałes dopisać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie po wymianie reguratora napiecia caly czam mam takie samo napiecie. Bez obciazenia 14,43 v a z max swiatla itp... to mam 14,35 v szczotek nie wymianialem bo byly w dobraj formie. Przy walnietym reguratorze mailem wahania od 14 v do 13,65 v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchajcie a czy przy kupowaniu nowego alternatora jest przy nim regulator napięcia czy trzeba go osobno kupować??

Edited by Młody 91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus miernika na plus aku, minus miernika na + altka. Do 0,1V nie ma się czym w ogóle martwić

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, zmienilem kable od alternatora, teraz pokazuje mi 14.8, nie jest to przypadkiem zbyt duzy prad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie prąd tylko napięcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> moim zdaniem troche za dużo prawidłowo to 14.4 jest przyjęte jako max. może to coś z regulatorem ale niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Młody 91

Share this post


Link to post
Share on other sites

A didy byly wymianiane w altku?;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Troszkę za wysokie napięcie. Wina po stronie regulatora lub miernika. Wzorcowe to 14,4 V bez odbiorników. Sprawdź jakie jest po właczeniu świateł. Jeśli mieści sie w granicach to bym się tym nie przejmował. I tak jeździmy na światłach.

I na pewno nie jest to wina diod. Usterka ta objawia sie spadkiem napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alternator kupiłem na allegro po regeneracji, wiec wszystko powinno byc ok, moze z czasem spadnie napiecie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze i spadnie ale do tej pory beda problemy jak nie zarowki beda padaly to komp bedzie swirowal.

Jest wyraznie powiedzane od 14.0 v do 14,4 v.

Proste sprawdzenie zrob test

na zimnym pomir na cielym pomiar, swaitla miajnia drogowe pomiar. obroty do 2000 pomiar, potem 2000 obrotow full opcjia pomiar jak roznice beda duze to wina lezy po stronie reguratora.

Please login or register to see this quote.

Kolego jak bedzie ladowanie ponad 14,80 v to nie zarobisz na zarowki nie liczac tego ze moga byc problemy z czujnikami itp... instalacjia dostanie swoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie a kiedy powinno się wymienić alternator lub regulator tzn jak niskie musi być napięcie ładowania poniżej 13.8 ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

13.9 bez niczego (świateł itp.) ??

a którędy idzie kabel od altka do aku chodzi mi o wymiane co trzeba zdemontować jaki jest dostęp i czy da rade samemu ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...