Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
veksel

leje olej

Recommended Posts

witam posiadam vb 2.0dti 101km od pewnego czasu ciagle sie psuje padła pompa zrobiłem .2 dni temu wyczułem ze dmucha powietrze w okolicy prawego wtrysku patrzac na silnik dzis otwieram maske i cały silnik dosłownie jest orzygany olejem w dodatku przy ok 3 ty obrotów na 3 i czasem na 4 biegu wyskakuje bład i auto traci moc i wyrzuca kłeby czarnego dymu dodam ze przepływka jest nowa tydzien ma .na zawoze pod turbem próbowalem połaczyc wezyki outi vac ale nic to nie zmieniło .czy wyrzucany olej ma cos wspólnego z nagłym ubytkiem mocy ?dodam ze problem nie wystepuje na zimnym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

To leje Ci paliwem czy olejem?

Skoro połączenie wężyków przy turbinie nie dało efektów (tzn co sie właściwie dzieje? Nie ma mocy? turbo nie pompuje?) to wygląda jakby turbina zaciągnęła olej z silnika...

Jaki masz poziom oleju?

Błędy odczytałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak bład był jeden przepływka wymieniłem ja i skasowałem bład nadal wyskakuje bład 0100.olej własnie leje na zimnym silniku dmucha z tamtych okolic a gdy silnik jest ciepły i jezdzi na wysokich obrotach to olej wylewa sie z okolic wtrysków nawed wtydaje mi sie ze z tego miejsca gdzie powrót paliwa wychodzi z silnika . na sierdoku silnika jest zawór egr sciagłem z niego weza i tam jest olej w zbiorniczku z płynem chodniczym takze sa slady oleju a uszczelki pod silnikiem sa nowe .turbo ma moc ale tylko na zimnym silniku gdy sie zagrzeje to 1,2 bieg moge ciagnac do konca nic sie nie dzieje a na 3 biegu czasem na 4 przy 3 tys obrotów wyskakuje bład przepływki i nie działa turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

O losie...

To może najpierw zlikwiduj wycieki...

Tego nikt za Ciebie online nie zrobi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyciek juz zatkany dmucha troche ale nie zyka olejem .a problem z moca jest nadal

Share this post


Link to post
Share on other sites

veksel staraj się wolniej pisać bo jest ciężko ciebie zrozumieć momentami

w pierwszym poście piszesz

Please login or register to see this quote.

jak podłączałeś ?

cięgno od turbo na włączonym silniku (bieg jałowy) da się ruszać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na wyłaczonym silniku wyciagłem z zaworku oba wezyki jeden z oslona gumowa drugi bez i spiłem je razem poczym wsiadłem do samochodu odpaliłem i zaczołem jechac i na poczatku wszystko było ok ale po chwili wywaliło bład viki zaczeła kopcic i straciła moc a ciegna nie próbowałem zaraz pójde sprawdze

Edited by veksel

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy dobrze Ciebie rozumiem j z tego zaworka wyjąć VAC i OUT połącz je razem i wepnij (przedłużony ) do siłownika WG co z tym cięgnem

możliwe również że zaworek ci padł podłącz z tego tematu -> post pierwszy ostatni rysunek i zamień zaworki 5 z 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciegno po odpaleniu nie rusza sie . od vac czy od out powinien isc wezyk do turbiny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

z vac , po prostu pomijasz zaworek tym sposobem może sprawdzić czy zaworek jet nie sprawny

a egr sprawny ?

moim domowym sposobem

wpinasz wężyk w zdemontowany EGR i mocno i długo zasysasz . Przez chwile go przytrzymujesz i patrzysz czy grzybek sam "odbije" - jak odbije to lipka i masz EGR do wymiany

UWAŻAJ może być w nim olej ja dziś tak sprawdzałem na wężyku akwarystycznym (przeźroczysty) i na odcinku ok 30 - 40 cm miałem wężyk czarny

następnie sprawdź wężyki podciśnienia

pompa podciśnienia vakum może padać

czytaj i sprawdzaj

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływka nowa -ale oryginał czy zamiennik?

Weż do ręki wakuometr -i sprawdż pociśnienie na pompie VAC -musisz przy szukaniu usterki trzymać sie pewnych zasad unikniesz wtedy frustracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź też szczelność układu dolotowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz mam przyczyne walniety egr ten z przodu juz kupiłem uzywany za 20 zł i wszystko wporzadku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...