Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Pruso

Olej silnikowy jak sprawdzić spalanie?

Recommended Posts

Guest Pruso

Witam Mam pytanie czy poziom oleju silnikowego mozna spr tylko na bagnecie czy jest moze opcja w kompie jakas ktora pokazuje stan? Chodzi mi o to ze chcialbym zobaczyc czy Viki bierze olej i ile... bo spotkalem sie ze ktos podal ze jego auto spala tyle a tyle na 1000km.

I czy komputer daje znac kiedy jest malo oleju? cos w stylui check oil albo cos takiego?

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

kompter jeśli go masz to daje znać że jest za mało ale jak chcesz sprawdzić spalanie oleju to bagnet bedzie lepszy

rób pomiary w tym samym miejscu mniej więcej 5 min po zgaszeniu auta i porównuj poziom

jeśli auto nie jest jakieś zajeżdżone to raczej nie spodziewałbym się ubytków

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pruso

spoko dzieki!! komputer mam...a powiedz mi jeszcze czy olej moze zmienic barwe po 2 500 tys km? wlalem mu GM 5w30 a predzej byl 5w40 olej z BP jak wymienilem olej to barwa oleju byla jasna teraz zmienila kolor na ciemny... czy cos to znaczy? wiem ze olej zmienia swoja barwe przynajmniej w benzynie nie wiem jak to jest w dieslu poniewaz to moj piewszy samochod w dieslu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

w dieslu będzie czarny jak smoła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a powiedz jeszcze czy masz DPF-a ? bo do silnika z DPF-em tez jest inny olej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Olej w dieslu zmienia swoja barwe i jest to calkowicie normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już po kilkuset km możesz miec czarny olej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dieslu i w benzynie olej zmienia kolor jednak w dieslu trochę szybciej jednak po kilku tysiącach i tak będzie ciemny...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pruso

spoko to jestem juz spokojnmy DPFa nie mam... wiec wielkie dzieki za pomoc...a jak mozna okreslic spalanie tego oleju?? tzn ile dziesietnych lotra na 1000km...?? Pozdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdzisz spokojniej to będzie brał o wiele mniej oleju niż jakbyś jezdził agresywnie (wciskał cały czas do dechy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> ) to zużycie oleju będzie większe ponieważ pierścienie i uszczelnienia w silniku nie nadażają nad ich zgarnięciem co powoduje jego ubytek.

Diesel jest jeszcze obciążony genetycznie pochłanianiem oleju więc nie ma się co martwić jeśli silnik o znacznym przebiegu zużyje 1L/1000km. Oczywiście jeśli jazda jest "niedzielnego kierowcy" to zużycie może być znikome.

Myśle że cię uspokoiłem i Twój temperament co do jazdy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> Chcesz mieć moc i jezdzić agresywnie kup sobie benzynke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja jezdze agresywnie i moge stwierdzic ze moj oleju nie zuzywa.Przynajmniej nie musze dolewac miedzy wymianami.Poziom caly czas pomiedzy min a max. Moja agresywna jazda konczy sie na 3000rpm bo do tych obrotow dostepny jest moment. Naprawde nie chce mi sie wierzyc ze przy tych obrotach pierscienie nie nadazaja ze zgarnianiem oleju. Cale zuzywanie oleju glownie zalezy od stanu silnika(uszczelniacze zaworow) a styl jazdy ma nie wielki wplyw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...