Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest saiko46

odpala tylko na krótko :(

Recommended Posts

Guest saiko46

Witam wszystkich zglaszam sie z problemem wlasnie tu bo jak wy majstry od vectr nic nie doradzicie to poprostu juz nie wiem gdzie sie udac:( .Wiec zaczne od poczatku posiadam vectre 1.9cdti 120ps 8v 2004r moj problem wyglada nastepujaco; viki pewnego razu odpalila wyswietlil sie komunikat samochodu i zgasla,teraz nie potrafie odpalic auta z kluczyka po przekreceniu do odpalenia slychac tykanie przekaznika z lewej strony kolo schowka (ANGLIK) wyswietla kolo kierownicy z wykrzyknikiem i trakcje po wróceniu kluczyka i przekreceniu do zaplonu juz ich nie wyswietla tylko ten pojazd z kluczem (sprawdzane byly przekazniki bezpieczniki aku i alternator wszystko ok) na kompie wyszlo - starter relay circuit open- po wlaczeniu zaplonu odpalam go na krótko ,bezposrednio + z aku do rozrusznika i gada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jezdzi jakby bylo wszystko ok ,po wlaczeniu wycieraczek gasnie ( mozliwe ze to osobny problem poniewaz sprawdzalismy przekazniki w skrzynce obok aku i kolega wsadzil nie w to miejsce przekaznik i sie zadymilo) glupio sie przyznac ale jak to ma pomóc ! Zapomnial bym po wlaczeniu zaplonu slychac piszczenie (przepustnicy moze?) ktore gasnie dopiero po wylaczeniu zaplonu.. Z góry PRZEPRASZAM za moja pisownie ale naprawde po przeszukiwaniu internetu calymi dniami MAM dosc!!!! Prosze was o jakies rady co moge sprawdzic jeszcze lub moze znajdzie sie ktos w temacie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

P0615 Obwód przekaźnika rozrusznika przerwany

Dotyczy zacisków:

ECM: 70 (XC56)

masz manuala

w uec bezpiecznik fe7 /fe2 sprawny

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest saiko46

Dziekuje ze chociaz jeden forumowicz usiluje mi pomoc ale nie bardzo znam sie na tych kodach bledow itd wiem ze taki komunikat wyswietlil komputer serwisowy wiec go napisalem ,ale bylbym wdzieczny za nakierowanie mnie na cokolwiek co moglbym jeszcze sprawdzic ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

w uec bezpiecznik fe7 /fe2 sprawny

skoro przekaznik cyka to obstawiam fe 2

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest saiko46

tak jest w manualu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bezpiecznik ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest saiko46

acha jest to wersja life czyli totalny golas w kombi

bezpiecznik ok f2

bezpiecznik f7 spalil mi sie 2 tyg przed awaria objawy byly podobne ale wymienilem i dzialalo

tyle aut mialem i zadne nie przysporzylo mi tylu problemów !!!! widze ze ludzie siedzacy w temacie sami nie wiedza to co ja moge poradzic !!!!! pojdzie na zlom!!!!!! wróce do audi!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na czym polegało to sprawdzanie przekaźników?

Możliwe, że masz uszkodzony przekaźnik rozrusznika (K1_X125).

Można to sprawdzić poprzez zmostkowanie (ale nie dłużej niż przez 3 sekundy) zacisków 30 i 87.

Jeśli auto odpali, to w następnym kroku trzeba sprawdzić napięcie przy włączonym zapłonie pomiędzy stykiem 85 i masą.

Jeśli jest powyżej 11v, to przekaźnik do wymiany, a jeśli nie, to jest przerwane połączenie pomiędzy zaciskiem 14 (XE3) modułu pod maską a rozrusznikiem (zacisk 50 wtyczki rozrusznika), albo uszkodzony moduł elektroniczny pod maską (X125)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego jak chcesz z byle pierdoły wywalać tak porządne auto to możesz mi oddać nie pogardzę

albo przerwę w kablach masz albo przekaznik jak kolega wyżej pisze a jak jeszcze piszesz że cyka ci przekaznik i go sprawdziłeś to tylko 2 kabel zostają do sprawdzenia

żebyś znowu coś nie spaprał tu masz obrazkowo

Please login or register to see this image.

Jak rzeczywiście przekaznik cyka po przekręceniu stacyjki to

30 i 87 zewrzyj jak zakręci to tak jak kolega pisze przekaznik do wymiany a jak nie to kabel przerwany

Jak zakupisz audi z przed 2000 roku to może pojeździsz bez problemu ale po 2000 to każde jest szajs bo elektronika najczęściej szwankuje

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest saiko46

wlasnie mialem a6 2.5tdi 2000r oprócz przeplywki i czesci eksploatacyjnych nic nie robilem a do polski niekiedy 6 razy w roku lecialem niekiedy na czasie mi zalezalo to u helmutow na autostradzie 180-200 nie schodzilo naprawde dobre autko, tylko ze pewnego pieknego razu koles sie zagapil i dostala szczala w tyl i poszla na zlom na czas rozwiklania sprawy zabrano mi znizki ubezpieczeniowe takze posluchalem kumpla kupilem vectre bo tanie ubezpieczenie czesci itd... (w uk) no i mam problem.A wlasnie sprawa sie wyjasnila z ubezpieczalnia znizki mi wroca to od razu viki idzie do zyda !!!!

Acha wlasnie wrocilem od elektromechanika naprawil, z tego co mowil to przelutowywal linie w skrzynce przekaznikow kolo aku i pali z kluczyka ale po wlaczeniu wycieraczek gasla wiec wzial ta skrzynke jeszcze raz na warsztat a ja kupilem dzisiaj uzywana (20funa) wsadzil mi ja ale auto nie chcialo odpalic ,zmostkowal cienkim kabelkiem bezpiecznik chyba z tego co pamietam f7 z przekaznikiem i chodzi i przy wlaczeniu wycieraczek nie gasnie,Ale mam nadzieje ze zrobi z tamta skrzynka do porzadku bo nie moge sprzedac auta z taka odwalona bucówa,a i swieci mi caly czas na wyswietlaczu ze zarowka spalona na kompie nie pokazuje zadnych bledow zarowki wszystkie swieca ,niewiem co jest dla tego lepiej jak zrobi z ta stara skrzynka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo nową skrzynkę trzeba skonfigurować (ustawić win i cała konfigurację prosta sprawa a żarówka ci świeci że przepalona bo pewno w tej skrzynce masz zapisane że masz przeciwmgielne a w rzeczywistości ich nie masz i dlatego błąd zakup sobie opcoma i po problemie )

zanim sprzedasz opelka popatrz na forum jakie badziewia te voldz/audi chyba ze myślisz zakupić do 2002 bez can to ok a po to wtryski i masa innych badziewi i elektroniki się sypie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest saiko46

smaki mam w sumie na 730i lub d. E65 musze poczytac troche o tym autku bo przypalilem sie na nia jak mlody pies na d....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">:) zobaczymy jak i co ! Jestem tez na BMW Club bo mialem 5 hehehe to nie bede musial sie zapisywac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Duzo sie ucze z takich forów i mozna duzo ciekawych zeczy sie dowiedziec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pamiętaj wszystkie autka po 2003 posiadają masę elektroniki a co za tym idzie masa problemów i częste odwiedzanie aso jak nie posiadasz własnego kompa

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra zrobilem jak mowiles zwarlem styki kreci rozrusznik ale nie odpala silnik co dalej dodam ze jachalem i nagle mi zgaslo autko zero reakcji na kluczyk bynajmniej wiem ze rozrusznik dobry jak zrobie tak jak mowisz a mam problem z vectroa 1.9 cdti lift 150 km kombi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy mam ten sam problem, mianowicie pali mi bezpiecznik FE7 co unieruchamia auto a jestem po wymianie skrzynki bezpiczników

z20net 

Błędy:

ABS

OP-COM - Okno odczytu CAN> 2003 (3)|Vectra-C / Signum|Podwozie|ABS/TC/ESP


Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x0301
Numer sprzętu:12790842
Nazwa systemu: ESP EBC430
Numer części:9191497
Numer wersji oprogramowania: 00C32B2E
Hardware key number: 
Opis systemu: TRW  0300
Kod alfa:  EP
Software Freeze Date: 000B7804


Łączna ilość kodów: 1

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz odpowiedni? skrzynk? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzednia, jak i po wymianie,skrzynka UEC pali mi si? bezpiecznik FE7. 

Dzisiaj wymontowanie pomp? abs i jutro podmieni? na inn? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co wymontowujesz 

Odepnij wtyczk? i odpal jak nie spali bezpieczniki to wymiana pompy a jak spali to szukasz dalej 

Roboty raptem minuta i si? dowiesz 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpina?em, ale wtedy zachowuje si? jak po spaleniu bezpiecznika FE7 : ?wieci tc i kierownica z wykrzyknikiem oraz nie kr?ci. 

Pomp? b?d? mia? za 80 z? ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tylko podepnij wtyczkę do tej nowej i bez podpinania węży sprawdź 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odepnij zasilnie od instalacji lpg albo wyjmij jej bezpiecznik i wtedy się dowiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traf w 10 kę. Instalacja lpg a dokładnie przewód łączący z cewką. 

Załatwione,dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam was. Oczywiscie mam probkem z odpalaniem. Troche inny ale bardzo podobny. Vectra 3.2 v6 z 2002r z esp i tc . Przy temperaturach raczej ujemnych czyli jak zimno zaczely sie problemy z odpalaniem. Po przekreceniu kluczyka na start slychac cykanie przekaznikow i automatu rozrusznika. Wtedy gdy cyka swieci sie na desce kierownica w wykrzyknikiem. I np po kilku probach przekrecenia kluczyka do tylu czyli na 0 i ponownej probie uruchomienia samochod pali. Nie ma reguly czy raz czy kilka razy proboje uruchomic. Raz tak ze odpali od razu normalnie a raz ze trzeba kilka razy. Jak jest mroz to trzeba dluzej probowac. I teraz jak go przytrzymam na tym " stukaniu" automatu to co jakis czas obroci ale nie na tyle zeby odpalic. 

Teraz co probowalem zrobic. 

- mam op coma , zero bledow no czasami jakis z komunikacja na can ale to bylo i pewnie bedzie zawsze. Np w tej chwili zadnych bledow i sie zdaza czesto cykanie bo mrozy. 

- jedna rzecz tez mnie zaciekawila w opcomie status zaplonu zmienia sie z zalaczonego w wylaczony prawie caly czas.

- cim przelutowany ( oprocz procesorkow , tego sie balem ruszac )

- sprawdzone przekazniki na krotko trzymaja po podlaczeniu na dluzsza chwile pradu

- jeden przekaznik r8 nawet kupilem nowy

- poniewaz lubie utrudniac zycie na poczatku wyjolem rozrusznik zeby sprawdzic automat , wszystko jak nowe dla pewnosci oddalem do regenaracji za 40zl koles rozebral mowi ze wszystko jest jak nowe.

- kable do rozrusznika " przedzwonione", ok

- po przeczytaniu tutaj podpowiedzi poszedlem sprawdzic czy pali na krotko , pali (bezposredni kabel do automatu ) 

- sprawdzenie gniazda przekaznika i ... Po zwarciu pinow odpala a po sprawdzeniu tego ze po przekreceniu kluczyka powinno byc powyzej 11v a nie jest ( ten pin 85 i masa wedlug podpowiedzi Grisza, tylko nie wiem gdzie zaciski itp ) Jest jesli dobrze pamietam ok 3.5v . I teraz po przekreceniu kluczyka chyba ma zniknac napiecie a dojsc masa z no wlasnie .. ze stacyjki? Cim? Przekaznika pod deska? ( Tez sprawdzone) po przytrzymaniu na odpalanie ta "masa" pojawia sie i ginie dlatego przekaznik cyka i nie daje stalego sygnalu na automat ktory tez cyka. Nie pamietam nr. Pinu ale patrzac na skrzynke przed nami stajac przy lewym kole to pin z lewej z tych 4 co tam sa. 

- mozna powiedziec ze sprawdzalem skrzynke , przylutowalem kable do pinu wychodzacego do wtyczki z kablami zeby zobaczyc czy tez ginie na tym kabelku "dajacym mase " na pin i tam tez ginie i sie pojawia przy probie odpalenia . 

- sprawdzilem jescze masy kolo aku, wogole wszedzie gdzie moglem masy wszystko gra. 

- sprawdzilem wtyczki na pompie wspomagania wszystko blyszczy. Czysto ladnie. 

- nie wiem co ma cykanie z tylu w bagazniku do tego ale moze jest tam przekaznik albo cos co tez cyka podczas cykania przekaznikow z przodu i automatu. To musze jeszcze zlokalizowac.

Aha ten dolutowany kabel do pinu ktory chyba ma dawac mase na skrzynke czyli na ten pin na ktorym powinno byc te 11v po dotknieciu na kleme minus na aku tez pali i to lepiej jak z kabla bezposrednio na automat rozruchu.

Konczac, mysle ze to albo cim na tych motorolach bo to jest ten XR ( raz nawet opadly mi wskazowki podczas jazdy calkiem nie dawno) albo jakis kabel masowy ktorego znalesc bedzie super ciezko. Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi. 

Edited by Mihalgts32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...