Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest psG

Błędy chyba wszystkiego, Pomocy, co robić?!

Recommended Posts

Guest psG

Witam, przy zakupie autka kilka dni temu 28 lipca tego roku, na pytanie o wadach ukrytych i czy coś było "grzebane" przy elektronice sprzedawca stwierdził, że nic mu o tym nie wiadomo. Autko przy podłączeniu do komputera wyświetliło tyle błędów, że za głowę się złapałem. Warto to robić czy lepiej poinformować sprzedawcę jakimś pisemkiem przedsądowym?

Oto ich lista:

B2657-00 wadliwe działanie obwodu oświetlenia

B3929-00 Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)

U2105-00 Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

U2108-00 Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

U2111-00 Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

U2113-00 Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)

B2585-04 Przerwany obwód przedniego lewego światła postojowego

B1375-00 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego włączonego napięcia systemu (Zapłon ZAŁ)

B1542-61 Zablokowany przycisk zwalniania bagażnika

B3881-04 Przerwany obwód tylnego lewego światła pozycyjnego

B3803-06 Zamykanie komfortowe, napięcie za niskie lub przerwany obwód

B3902-00 Otrzymano nieprawidłowy identyfikator immobilisera

B3901-00 Otrzymano nieprawidłowy identyfikator środowiska

B3881-04 Przerwany obwód tylnego lewego światła pozycyjnego

B3880-04 Przerwany obwód tylnego prawego światła cofania

B1690-06 Lusterko wewnętrzne, napięcie za niskie lub przerwany obwód

B1020-71 Brak komunikacji z czujnikiem deszczu

B3803-06 Zamykanie komfortowe, napięcie za niskie lub przerwany obwód

B0670-00 Usterka w obw. kontrolki poduszki pow.

U2113-00 Brak komunikacji magistrali CAN z układem poduszek powietrznych (SH...

U2105-7F Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

U2108-7F Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

U2111-7F Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS).

Share this post


Link to post
Share on other sites

skasować i zobaczyć które wyskoczą na nowo jako obecne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

tak też dzisiaj zrobię. A jaki mam czas o ewentualnym poinformowaniu sprzeawcy o ukrytej wadzie? Wiem, że to nie ten dział ale idąc po prostu dalej, dmuchając na zimne. Autko mam 4 dni.

Dziś rano odpalił i zgaśł, po czym 2 raz odpalił po 3-4 sekundowym kręceniu rozrusznikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było podłączyć przy kupnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

tak, do sprzedawcy miałem 350km. Zakup odbył się w nieznanym dla mnie mieście. Wiesz, gdybać można zawsze. Każdy polak mądry po szkodzie a i tutaj muszę rozwiązać problem a nie wracać w stecz i analizować co mogłem zrobić a czego nie mogłem. Nie odbierz tego źle. Jakoś muszę sobie z tym poradzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorki za ot ale . W umowie masz zapewne wzmiankę że przedmiot sprzedaży jest sprawny technicznie itd itd ...

lub że sprzedawca poinformował ciebie o "usterkach" które występują w sprzedawanym aucie ?

Myślę że jeżeli tego nie zrobił można by się o to zaczepić - próba oszustwa i nie poinformowanie kupującego o usterkach , choć jak piszą wyżej czasami ciężko jest egzekwować takie sprawy - możesz spróbować, ale przede wszystkim jak w poście kolegi zubek - pokasować błędy być może to są jakieś stare błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

wieczorkiem napiszę jak sprawa ma się z błędami. Powiem wam, że z VB przez 4 lata nie miałem takich problemów jak z tym autem przez pierwsze 4 dni jego posiadania. Szok po prostu. No nic, nie ma co gdybać, trzeba czekać na reakcję.

Dowiadywałem się przed chwilą też u osoby, w naszym sądzie, która pomaga w podobnych sprawach. Powiedziała mi że jako kupujący mam prawo do złożenia pretensji a z tym idzie fakt, zatajenia lub niewiedzy o wadach ukrytych pokazdu. Przeanalizuje też dla mnie pismo, które sporządziłem i też w tej sprawie Wam tu napiszę. Może ta sytuacja wyjdzie jednak na moją korzyść, jednak będzie to jakaś informacja dla tych, co mają podobne problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw może spróbuj łagodnie dogadac się ze sprzedającym.

To była osoba prywatna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

tak, była to osoba prywatna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze podaj vin niech Ci rozkodują, czy czasem to nie anglik był, albo druga możliwość, słaby akumulator i elektronika ześwirowała.

podłącz dobry akumulator najpierw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Życzę pozytywnego załatwienia sprawy. Podziel się później informacją co i jak.

A gdzie kupowałeś auto, podaj chociaż miasto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

tomaszów mazowiecki

Please login or register to see this quote.

Vin spoko, auto z polskiego salonu, serwisowane w aso do pewnego czasu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> takie rzeczy juz sprawdzilem. Aż takim zakupowym laikiem nie jestem ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim spanikujesz do reszty i narobisz dymu, sprawdziłbym które z tych błędów są "Stałe" a które "Nie występują". Możliwe że była dokonywana naprawa i nie usunięto błędów.

Następnie pokasował bym błędy i zobaczył, które wyskoczą jako następne.

Odpalanie to raczej wiązałbym z motorkiem 2.0 DTI, tam trzeba się przyglądać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak kolega pisał, może aku jest ledwo żywy i stąd taka ilość błędów plus jakiś drobny problem skoro po odpaleniu zaraz zgasł.

U mnie jak padł, to też miałem jeszcze dłuższą listę błędów...

Warto skasować podmienić aku, skasować błędy, sprawdzić czy coś zostanie po odpaleniu lub się nie skasowało i później na starym aku to samo zobaczyć, bo okazać się może, że jedynie masz jakiś problem z silnikiem a z elektryką brak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

osoba prywatna nie musi się znać na autach , sprzedający może się spokojnie wyprzeć wszystkiego , może powiedzieć "Panie coś tam się świeciło i pukało ale myślałem ,że tak musi być". Co innego komis , który trudni się tym zawodowo i musi się znać na towarze który sprzedaje .

Najbliższy salon Opla miałeś około 30km od Tomaszowa i trzeba było się tam od razu umawiać , jesli sprzedajacy się nie godzi , zostawiam auto i szukam dalej .

.... na początek jednak zrób jak mówią przedmówcy podpiąć kompa wykasować błędy i zobacz co zostanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

macie rację. wszystko okarze się po ponownym sprawdzeniu. Zlepia mi się całość w jedną teorię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (ale to tylko teoria)

Słaby aku, przy okazji alternator nie ładuje go dostatecznie i MOŻE ten CIM do wymiany. Jak błędy się ponowią, podczepię ze starej viki prawie nową centrę, alternatorek (jak będzie po numerach ok) i sprawdzę znowu.

We wszystkim zagadkowe jest to, że auto jedzie i prowadzi się bez problemów, wszystko działa jak należy i na prawdę nie miałem żadnego problemu przez te 4 dni (a z robiłem już ponad 700km).

Panika? No jasne, przecież jak wyjdzie na to, że auto to bubel to sprzedawca nie będzie miał ze mną lekkiego życia. Pół familii pracuje w sądownictwie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> poradzimy sobie z gościem zgodnie z prawem oczywiście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

no nic, dzis byłem znowu podpiąć kabelek. Błędy po skasowaniu wróciły. Zadzwoniłem do sprzedawcy, informując go, że rozmowę nagrywam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> na co się zgodził. Doszliśmy telefonicznie do porozumienia, że zdjagnozuję szkodę i ją usunę a on odda mi część pieniążków po prostu.

W rozmowie wydało się jednak "faktycznie pokazywało błędy ale mi to nie przeszkadzało". To mi wystarczy do wyjaśnienia sytuacji biorąc pod uwagę najczarniejszy scenariusz jakim jest sąd.

Wpier$@#m sie i muszę z tego wybrnąć, usunę usterkę w aso, a przynajmniej podjadę niech powiedzą co trzeba robić. Diagnoza elektroniki ponoć 160zł. Zobaczymy ile faktycznie. Jak będą poczynane kroki w tym temacie to na pewno o tym napiszę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale jak narazie swojej 2 viki NIE ODDAM!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieźle... 3m się chłopie bedzie dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

współczuje temu staremu zapewne dziadkowi co ci sprzedał auto nigdy pewno nie był na kompie i błędów fura a po skasowaniu wątpię że ci wszystkie wróciły

Teraz jak pojedziesz do aso to zwiną za podpięcie za kompa z 200 zł a za robociznę potrzymają z tydzień zwiną z 1000 zł i dalej nic nie naprawią

dziadek lepiej żeby na złom auto wywalił jak ci sprzedał

Ja osobiście oddał bym ci pieniądze na dziadka miejscu i wziął auto z powrotem

bo za miesiąc coś ci padnie jak będziesz miał pecha i dziadziu znowu po sadach by musiał chodzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pilot.gif" alt=":pilot:">

sprawdź sobie opcoma bo może sam te błędy narobiłeś nim

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

A CIM tego nie powoduje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie za bardzo to do cima a po 2 połowa błędów znikła a jak nie to były wymieniane moduły i źle zaprogramowane

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

xpirat dzięki za wsparcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> przyda się. "Dziadzia" to nie do końca, autko jest zarejestrowane na 27 latka, który ma w zeznaniu majątkowym 3 mieszkania i firmę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wszystko jest na internecie do wglądu publicznego. Kody kasowałem, jak pisałem wcześniej (wystarczy dokładniej przeczytać). Niestety nic to nie dało, wróciły wszystkie błędy co do sztuki.

W samochodzie grzebane coś było na sto procent, każdy jeden kabelek w skrzynce bezpiecznikowej z tyłu był izolowany. No nic, nie ma co gdybać, umawiam się do ASO i czekam na finał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASO to może się nawet nie chcieć tego podjąć jak zobaczy, że ktoś tam łapki wkładał w instalację... Choć zapytać można. Lepiej szukaj cierpliwego elektryka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B2657-00 wadliwe działanie obwodu oświetlenia

Włącznik - zdalne sterowanie

B3929-00 Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)

rec nie zalogowany do auta (albo ktoś wymienił i nie zalogował albo za dużo zabawy opcomem )

U2105-00 Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

w którym module jest on

U2108-00 Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

w którym module jest on

U2111-00 Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

w którym module jest on

U2113-00 Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)

Uszkodzone części składowe:

Moduł sterujący z którym nie udało się uzyskać komunikacji.

lub

Moduł sterujący, który ustalił kod problemu (moduł sterujący wyświetlany jest przez TECH 2).

B2585-04 Przerwany obwód przedniego lewego światła postojowego

to może być żarówka

B1375-00 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego włączonego napięcia systemu (Zapłon ZAŁ)

albo coś z cimem albo kable

B1542-61 Zablokowany przycisk zwalniania bagażnika

to wiadomo

B3881-04 Przerwany obwód tylnego lewego światła pozycyjnego

może żarówka

B3803-06 Zamykanie komfortowe, napięcie za niskie lub przerwany obwód

kable do sprawdzenia

B3902-00 Otrzymano nieprawidłowy identyfikator immobilisera

w którym module masz to nie w rec

B3901-00 Otrzymano nieprawidłowy identyfikator środowiska

w rec to jest czy w innym module

B3881-04 Przerwany obwód tylnego lewego światła pozycyjnego

B3880-04 Przerwany obwód tylnego prawego światła cofania

dużo błędów ze swiatłami i podejrzewam kostkę od lampy że coś nie łaczy

B1690-06 Lusterko wewnętrzne, napięcie za niskie lub przerwany obwód

kable do sprawdzenia od reca do lusterka ale pewno kostka nie łączy

B1020-71 Brak komunikacji z czujnikiem deszczu

kable do sprawdzenia

B3803-06 Zamykanie komfortowe, napięcie za niskie lub przerwany obwód

kable do sprawdzenia

B0670-00 Usterka w obw. kontrolki poduszki pow.

U2113-00 Brak komunikacji magistrali CAN z układem poduszek powietrznych (SH...

U2105-7F Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

U2108-7F Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

U2111-7F Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS).

wspomaganie działa ci

jakie wyświetlają ci się kontrolki na desce

prawdopodobnie rec masz zmieniony i nie zaprogramowany

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo tyłu nie było i na szybko robione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W normalnych warunkach eksploatacji takie błędy nie występują.

Koledze chyba bardziej zależy na opinii autoryzowanego serwisu i klasyczny przypadek niezgodności towaru z umową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

Please login or register to see this quote.

Nie nie, autko nie było "bez tyłu"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tutaj wszystko jest ok bez 2 zdań.

Jeśli chodzi o towar niezgodny z umową to na dzień dzisiejszy mam tyle dowodów, że tak czy siak wystosowane zostanie na piśmie moje tanowisko w tej sytuacji i żądanie usunięcia szkody na koszt sprzedającego.

Czemu ASO? bo w moim regionie po prostu każdy kręci nosem "a to może być to, a to tamto, a ja nie mam części, a trzebaby mieć częśći na podmianę żeby sprawdzić" Takie odpowiedzi właśnie uzyskuję od tych wszystkich "pożal się boże" fachowców.

Z aso będę miał fakturkę i na piśmie stwierdzenie usterek i być może od razu ich naprawę.

Co do wspomagania itp. Auto jeździ, poza tym, że 2 razy zrobiło dyskotekę na desce rozdzielczej wraz w wyświetleniem dużej ikony z poduszką, i cały czas wyświetlającą się ikoną żarówki no i raz na krótko wyświetliło ikonę samochodu z kluczem to na prawdę nic. Na zimno nie chce odpalić, odpala i od razu gaśnie jakby się zapowietrzało czy coś, po pokręceniu rozrusznikiem chwilę, auto odpala i cały dzień zapala już normalnie...

Co do ABS itp, wszystko jest ok, ABS działa poprawnie, wszystkie czynności w aucie działają ok, poza może jedną rzeczą która mnie osobiście dziwi. Sterowanie lusterkiem prawym jest ok, sterując lusterkiem lewym zaczynają tak samo chodzić obydwa ;/

Ja wiem, że tutaj mnóstwo mądrych ludzi ale widzę też cwaniaków, których niebrakuje nigdzie. Gdybanie o ASO, o tym i o tamtym to wiecie Panowie, raczej mi nie pomagacie. Założyłem post po to aby poprosić o radę a nie nabijanie się z tego, że ktoś ma ciężki orzech do zgryzienia. Widać naszą narodową pasją jest "mądry" komentarz bez poparcia, od tak byle tylko cos powiedzieć...

A reszta chłopów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pomaga mi w zarysowaniu sytacji oczywiście hehe. Dzięki wam, wiem przynajmniej co mówić u mechaników, elektryków i jutro w ASO. Mimo tego, że jestem troszeczkę wkur#@!ny na całą sytuację to nie ukrywam, że wszystko o czym piszecie, wskazuje na to że to pewnie jakaś jedna rzecz albo zwyczajna pierdoła. Stąd też wypalam co prawda o 10 papierosów dziennie więcej ale jeszcze zawału nie dostałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...