Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Iw4n3q

Powietrze w zbiorniku wyrównawczym układu chłodzenia.

Recommended Posts

Guest Iw4n3q

Opel Vectra B X18XE CD SPORT - klima manualna

Tak jak w temacie ostatnio wracałem w trasie i zauważyłem iż temperatura się dziwnie zachowuje, po zjechaniu na parking i sprawdzeniu płynu chłodzącego zauważyłem iż zebrało mi się powietrze. W ciągu 150 km musiałem odpowietrzyć układ 3 razy aby nie zagrzać silnika. Tak wiem iż podobne tematy były na forum, ale wszędzie zawsze pada od razu podejrzenie na uszczelkę głowicy. Dodatkowymi objawami padniętej uszczelki podawane są kopcenie na biało, ubywający płyn, gotujący się płyn. Otóż z moich obserwacji wynika iż płyn nie ubywa, nie ma wzmianki o białej barwie z wydechu, płyn się nie gotuje. Dodatkowym faktem jakim zauważyłem to fakt iż silnik zaczął lekko falować, jest to oczywiście zmienne, nie stałe. Podejrzewam iż silnik łapie lewe powietrze, w pojeździe innej marki z podobnym problemem spotkaliśmy się w kolektorze dolotowym, tam uszkodzeniu uległa uszczelka przez co samochód miał falujące obroty, oraz zapowietrzający się układ chłodzenia. Co o tym sądzicie czy ktoś spotkał się z taką opcją ? Nie widzi mi się zbędna wymiana silnika, a tym bardziej remontu nie biorę pod uwagę bo się to nie opłaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze,sprawdz na zimnym silniku ile masz plynu w zbiorniczku,stan masz okolo 1 cm nad zgrzewem.

Po drugie,podczas pracy i zagrzaniu silnika wytwarza sie cisnienie i objetosc ukladu sie zwieksza. Zbiorniczek nigdy nie moze byc pelny.

Napisalem to jako podstawy bo nie wiem czy Ty o tym wiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpal auto rano jak silnik będzie zimny, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy nie idzie tamtędy dym oraz nie czuć spalin, jeżeli nie i nie ubywa Ci płynu to jest wszystko ok.

Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponowałbym jescze kupić nowy korek do zbiorniczka. Może Twój korek wyzionoł ducha. Koszt mały a wyeliminujesz bardzo szybo. Ja kupiłem taki i mam po problemie.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Iw4n3q

Dzięki za zainteresowanie i teraz po koleji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Zastanawiam się w czym niby jest ta różnica korków, bo chyba chodzi mu o pełny komputer (czyli MID-a)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego po prostu wykręć swój zobacz czy jest taki sam jak na aukcji i kupuj. Są dwa rodzaje korków sadzę że Ty masz ten co podałem Ci w linku więc kup ten i już.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...