Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
creologic

Wariujące liczniki, błąd kontroli trakcji i wiele innych...

Recommended Posts

Witam serdecznie szanownych forumowiczów,

sprowadza mnie do Was niestety problem, z którym nie jestem sobie w żaden sposób poradzić (ani serwis). Postaram się dokładnie określić problem w kilku zwartych punktach:

  • po kilku minutach jazdy (5-10) zapala się kontrolka kontroli trakcji. Wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie samochodu rozwiązuje problem do momentu kolejnego wystąpienia. Oczywiście przed rozruchem pali się "check", który gaśnie zaraz po uruchomieniu. Diagnostyka techem wykazała "błąd komunikacji modułu ABS z komputerem" (parafrazuję słowa serwisanta).
  • Drugi objaw jest bardziej spektakularny, więc poprę go materiałem wideo:

  1. Please login or register to see this link.

    - dokładnie minuta 0:29 oraz 1:03
  2. Please login or register to see this link.

    - to mówi samo za siebie

Efektem dodatkowym są gasnące światła (!) w momencie, gdy zapala się kontrolka ładowania

  • czasami przy kręceniu kółkiem pojawia się na małym wyświetlaczu ikona kierownicy z wykrzyknikiem, po czym zaraz znika
  • dwa razy mi się zdarzyło, że podczas próby rozruchu usłyszałem dźwięk jakby cofającego się bendixu rozrusznika, za drugim razem przez kilka minut nie można było uruchomić silnika (po przekręceniu stacyjki nic się nie działo

We własnym zakresie sprawdzałem napięcie z alternatora, przy pracy na jałowym biegu wynosi ono ok. 13,68V (sprawdzone woltomierzem na klemach akumulatora), podczas jazdy 13,7 - 13,9 V (sprawdzone w TESTMODE podczas jazdy), przy kręceniu kółkiem w lewo/prawo podczas postoju na parkingu spada do 12,8V

Dodatkowo, ostatnio inwestowałem trochę w samochód, robione były następujące rzeczy (w ASO)

  • wymiana wahaczy przednich i drążka stabilizatora + pełna geometria
  • rozbierana była osłona kierownicy by zdiagnozować luz na kolumnie kierownicy (chociaż wajcha od regulacji położenia kierownicy jest w pozycji zablokowanej, można ruszyć całą kolumną około 2-3 mm w każdą stronę
  • wymieniono rozrząd, pompę wody, pasek wielorowkowy, koło pasowe, napinacz paska klinowego

Jeżeli ktoś ma jakikolwiek pomsył co mógłbym sprawdzić we własnym zakresie, ewentualnie może polecić dobrego elektryka (serwis chce wymieniać cały alternator, dają dwie opcje: regenerowany za 1200 pln oraz nowy za ~3000 pln).

Z góry dziękuję za rady i liczę na pomoc, gdyż jestem nieco załamany. Wszystkie wspomniane naprawy wykonałem w tym miesiącu, dostałem ostro po kieszeni i nadal mam auto średnio sprawne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by creologic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak ci wskazówki wariują to sprawdzałeś napięcie w test mode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolka trakcji swirujace zegary kojarza mi sie z padajacym CIMEM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak to w dieslu ale ja u siebie wyciągałem alternator sam i zawoziłem do gości którzy zajmują sie regeneracją. Koszt całej operacji wyniósł mnie 220zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zastanawiałem się nad tym, na początek chciałbym dostać się do modułu CIM i zobaczyć czy są tam jakieś złącza, wtyczki itp. Jak wspominałem, kolumna kierownicy była rozbierana. Już mi się zdarzało, że po wyjeździe z serwisu różne rzeczy nie zostały podłączone po naprawie - a to wężyk sterowania turbiną, a to fajki świec żarowych. Muszę tylko poszukać instukcji, jak się tam dobrać

update:

dzisiaj sprawdziłem kolejną rzecz na parkingu: przy skręceniu kierownicy maksymalnie w lewą stronę napięcie ładowania spada do 12,3V a przy maksymalnym skręcie w prawo jest 12,6V - to chyba nie wygląda normalnie?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by creologic

Share this post


Link to post
Share on other sites

to że przy kręceniu na postoju napięcia spada to norma, masz elektrohydrauliczne wspomaganie (pompa olejowa jest elektryczna) a ,że na postoju opory są duże przy kęceniu kołem przez co pompka bierze większy prąd, stąd ten spadek i to norma, ja mam tak samo, przy keceniu na postoju spada do 13,00V, takie wieksze spadki jak do 12,3 i mniej na uruchomionym może świadzyć o złej kondycji aku

Edited by hdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje zdanie jest takie zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać trzeba podpiąć kompa bo w ciemno możesz jeszcze sobie więcej problemów zrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

podstawa to podlaczenie pod kompa pozniej trzeba dalej dzialac...

podstawa to podlaczenie pod kompa pozniej trzeba dalej dzialac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasne chłopaki, tylko widzicie - diagnozowali mnie techem i nic oprócz tego błędku komunikacji ABS nie wyskoczyło, żadnego innego punktu zaczepienia....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem ktory bylo widac na filmiku wyglada jak gubienie masy ... Mialem tak w poprzednim aucie. Poszukaj poczysc polaczenia ... To nic nie kosztuje.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

też o tym myślałem - od czego byś zaczął? Klemy akumulatora? Co dalej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

może u źródła. skoro "giną" liczniki to może tutaj jest problem. jeśli nie to może dalej komora silnika , być może jakaś masa gdzieś przy bezpiecznikach .. sporo kabelków do sprawdzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

zauważyłem że kładzie Ci się tylko obrotomierz i prędkościomierz ... to chyba nie będzie brak masy ... wtedy powienna się położyć cała tablica a nie tylko 2 liczniki ...

Może to jest jakieś zwarcie .... kurczaku ciężko coś sęsownego wymyślić

Edited by Srebroo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów,

postanowiłem odświeżyć temat, gdyż problem został chyba zdiagnozowany w końcu w serwisie - tak, jak się można było spodziewać winny jest moduł CIM.

I teraz chciałbym zasięgnąć rady - zorientowałem się, że w serwisie mają na stanie taki moduł - podałem im numer VIN i stwierdzili, że będzie pasować. Dzisiaj jednak dostałem informację, że należy również wymienić stacyjkę, gdyż stara może nowy moduł uszkodzić. Oczywiście trzeba ją zamówić z terminem realizacji 7-10 dni roboczych. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jaki ma cel wymiana stacyjki w tym wypadku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko nie pisz że to aso opel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Wiej z takiego serwisu jak najdalej Cim jak masz opcoma wymienisz sam

czas roboty około 1 godz jak pierwszy raz robisz a jak drugi to z 30 minut

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

- no niestety...

ASO stwierdziło rzecz następującą:

Please login or register to see this link.

(obrazek do zdjęcia uwag z faktury)

Edited by creologic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a co dokładnie jakieś luzy ma ta stacyjka bo tylko to by mogło uszkodzić moduł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie udało mi się rozebrać auta w weekend, nie mogłem ściągnąć poduszki - nie wiem czy mam ją "na siłę" próbować wypchnąć przez te dwa otwory z tyłu, czy jest jakaś technika. Na filmiku na YT facetowi poszło szybko - ja się boję czegoś uszkodzić :/

W każdym razie stacyjka luzów nie ma, ale po zdjęciu osłonki (ten plastikowy krążek wokół) widać, że obudowa jest pęknięta od dołu - być może o to chodziło... Spróbuję jeszcze dzisiaj wieczorem zrobić drugie podejście.

Edited by creologic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W te dziury pod spodem wkładasz śrubokręty i odciagasz je i jednocześnie ciagniesz do siebie za poduszkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i to był sukces, ja próbowałem w drugą stronę i dlatego na początku nie szło. Dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

reasumując, rozebrałem kolumnę kierownicy, zdjąłem CIM, otworzyłem obudowę i zajrzałem do środka - nic nie wyglądało podejrzanie. Oczywiście stacyjka też cała, nie znalazłem ŻADNYCH uszkodzeń mechanicznych.

Po moich zabawach z CIM moje problemy na trochę ustąpiły (rzadziej się zdarzały), ale może to był zbieg okoliczności (było chłodniej ostatnimi czasy). Zakupiłem również interfejs OP-COM - przy pierwszym odczycie błędów było ich tyle, że aż mam pewne opory by je tu umieścić na raz... Wrzucam przez pastebin:

Please login or register to see this link.

Następnie skasowałem błędy, uruchomiłem silnik na chwilę, po czym znowu odczytałem błędy, były dwa, po jednym w ECM i ABS/TC/ESP odpowiednio:

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC (70) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem (00) - Nie występuje

Następnie przejechałem się 15 km na stację, znowu zaobserwowałem dyskotekę na desce, i odczytując błędy się załamałem: znowu 17

Please login or register to see this link.

Szczerze mówiąc już chciałem kupić nowy CIM, ale teraz sam nie wiem... trochę za dużo błędów jak na sam CIM. Czy możecie podpowiedzieć, gdzie znajdują się główne łącza magistrali? Zacznę od przejrzenia wtyczek, bo już sam nie wiem co z autem zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie cim, sprawdź kostkę na abs, wspomaganiu, kostkach łączących nadwozie pod machą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dolek

I jak creologic doszedles w czym tkwi problem,bo u mnie pojawiło sie to samo i w dodatku nie moge odpalic. Pomocy !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też tak samo twierdzę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, spróbuję, tylko muszę zlokalizować pod maską elementy o których piszecie. Najłatwiej będzie ze wspomaganiem, bo wiem gdzie jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dolek

Creologic daj znac jak znajdziesz przyczynę please

Wreszcie problem rozwiązany z zapalonymi kontrolkami,brakiem wspomagania ,nie krecocym rozrusznikiem oraz niedzialajacymi wskaźnikami na desce przyczyna-padła pompa wspomagania

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sa jaja z naszymi vectrami-ja moja 1,9cdti chyba wkacu sprzedam- bo kolejny problem to falowanie obrotow na postoju.wskazowka sie kolysa sama bez dodawania gazu-nikt niewie co jest grane a ja mam juz pomalu dosc mojej furki slicznej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...