Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest robixu

vectra 1.6 16v benzyna/gaz problem z olejem

Recommended Posts

Guest robixu

Witam forumowiczow. Prosze o pomoc bo zastanawiam sie nad zmiana oleju.

Dziwna sprawa poniewaz bierze mi olej ale w dziwny sposob wlewam tak okolo 0.7,08/1000 ale sprawa jest o tyle dziwna gdyz nie bierze mi go wykladniczo (po trochu). Staram sie dolewac po 0.4 na 500 km i zauwazylem ze tak do 400 km nic mi nie wezmie oleju a dopiero powyzej 400 km zaczyna olej znikac. Nie wiem czemu czy to normalne czy nie a moze olej traci swoje wlasciwosci i dlatego znika ?? rozmawialem ze znajomym moze nie mechanik ale jest gazownikiem (zaklada gaz) wiec cos tam sie zna na silnikach ma taka sama vectre co ja i wprawdzie nie wiem czy mial takie same objawy ale tez mu podobno olej pil no to zmienil na jakis 10w40 i mowi ze ma teraz swiety spokoj.

Auto ma 210 000 przebiegu jezdze na 15w40 (beczkowy mobil 1- ze sklepu motoryzacyjnego nie od kogos z podworka) z tej racji ze place12 zl za litr a skoro mi bierze olej to po co kase wydawac na lepsze i butelkowe, ale po rozmowie z nim zastanawiam sie czy moze zeczywiscie ten olej ktory wlewam nie jest jakis trafiony a przejscie na 10 w 40 z butelki a nie z beczki nie bylo by takim zlym rozwiazaniem...

moglby sie ktos madrzejszy ode mnie wypowiedziec i doradzic ? warto taki eksperymencik zrobic ?

Edited by robixu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Warto, ale nie znowu jakimś beczkowym olejem niewiadomego pochodzenia. Na forum masz obszerny temat o olejach, napisano już w nim chyba wszystko. Tylko nie żałuj kasy i kup coś porządnego.

Edited by remiq88

Share this post


Link to post
Share on other sites

15W40 nawet producent nie przewiduje do tego silnika. Katujesz go więc nie dziwne, że pali teraz olej. Zmien czym prędzej na przynajmniej 10W40. A wcześniej przeczytaj uważnie temat JAKI OLEJ DO VB i będziesz wszystko wiedział!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robixu

Dzieki za rade co do mojego oleju nie bede sie za wiele usprawiedliwiac....poprostu na dniach zmienie na 10 w40 i zobaczymy....

Prosze mi jeszcze tylko powiedziec czy przed zabiegiem wymiany warto wlac do starego oleju jakis preparat czyszczacy silnik i dopiero wlac nowy olej ? jesli tak to jaki bylby odpowiedni?

I jeszcze 1 pytanie jesli mozna czy na nowym 10 w 40 nie zwiekszy sie jego apetyt na olej (10w40 jest rzadszy przeciez) a moze jest szansa ze bedzie lepiej jak u mojego znajomego gazownika

Edited by robixu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zerknąłeś na temat o którym wspomniałem???

To zastosuj:

Please login or register to see this link.

Spalanie oleju powinno sie zmniejszyć.

Przeczytaj to:

Please login or register to see this link.

Dobry artykuł.

"Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40.

Podczas normalnej pracy lepkość obu olejów jest zbliżona, nie ma więc mowy o uszczelnieniu jakichś przedmuchów czy wycieków dzięki zastosowaniu oleju 10W-40. Jaki zatem sens ma nalewanie do zużytego silnika gorszego oleju, podczas gdy wymaga on właśnie zwiększonej dbałości i lepszej ochrony, aby jeszcze mógł trochę popracować bez remontu?

15W-40 zamiast 10W-40 lub 10W-40 zamiast 5W-40 to nie jest zmiana, która spowoduje uszczelnienie silnika – w wysokich temperaturach lepkość oleju się nie zmieni!

Zamiast 5W-40 wlewamy 10W-40 - Pogorszenie zimowych właściwości oleju. Olej 10W-40 bardziej gęstnieje na mrozie, co utrudnia rozruch, wolniej dociera do węzłów smarowania. 10W-40 to w większości przypadków olej półsyntetyczny, jest więc bardziej niż 5W-40 (syntetyk) podatny na zużycie, bardziej zmieniają się jego parametry (m.in. lepkość) pod wpływem eksploatacji. Nie zmieniają się natomiast spalanie oleju i grubość filmu olejowego w silniku w temperaturze roboczej.

Zamiast 10W-40 – 15W-40 - Zimą przy bardzo niskich temperaturach mogą się pojawić kłopoty z rozruchem zimnego silnika. Pogarsza się smarowanie w fazie rozruchu, co może spowodować szybsze zużycie silnika. W temperaturze roboczej nie zmieniają się opory i szczelność silnika, choć warto zaznaczyć, że 15W-40 to zwykle olej mineralny i w związku z tym jest on bardziej podatny na zużycie niż półsyntetyczny. Olej 15W-40 jest zwykle tańszy niż 10W-40, ale gorszy."

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...