Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
miruu013

muli na benzynie, na lpg jest ok 1,8 16v

Recommended Posts

witam, posiadam vectre 1,8 16v z lpg II gen. Na gazie auto jest ok, a jak jest na benzynie to jakby nie miał mocy, to raz dwa, ponad 4 tys obrotow i jakby odcinalo sie paliwo bo dalej nie "depnie". Wymieniałem ostatnio pompe paliwa bo sie zatarła i tak jakby po jej wymianie auto stracilo moc. Czy mozliwe ze to od pompy? kupilem zamiennik, ale parametry byly ze do mojego modelu. Niby jak sie malo jezdzi na benzynie to z wtryskami moze sie cos dziac. Ale u mnie nie jest tak ze wogole nie jezdze na benzynie, bo odpalam go na benzynie codzinnie po kilka razy, wiec sam juz nie wiem.

A i jeszcze jedno, jak rano go zapale na benzynie to tak "pyrka" i trzeba go pogazowac zeby równo chodził (moze do egr robi na poczatku?). Pozniej jak sie troche nagrzeje to jest w miare no ale dalej nie ma mocy itd jak juz wyzej napisalem. Prosze o porady, dziekuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrolka silnika zaświeciła sie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już pompa to jedz dalej,wymieniłbym jeszcze filtr i przegonił autostradą,potem przeskakiwał na silnik i szukał dalej.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odcina przy 4000rpm,to może być czujnik walka rozrzadu ,albo walu korbowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przerobiłem ten temat tydzień temu,wymieniłem filtr paliwa,przepływke,sonde,listwe wtryskiwaczy z wtryskami-wszystkie błedy znikły a dalej był zamulony nie wkręcał sie na obroty i poszarpywał-pojechałem do "swojego"mechaniora-kazał odpalić-popukał sie w czoło ze po co wymieniałem to wszystko i kazał wymienić czyjnik temperatury silnika-koszt 40pln-20 min roboty pod blokiem-wrażenie z jazdy na pb-bezcenne-idzie jak strzała......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

OMG!!! to bardzo cenna informacja,szkoda że tyle roboty i pieniążków ale wynagrodzi ci to czas eksploatacji,bezawaryjności.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dziekuje za porady, a gdzie znajduje sie ten czujnik temperatury? bo jesli to nie duzo roboty i samemu pod blokiem zrobic mozna to by bylo super nie dawac do mechanika

i jesli to czujnik temperatury silnika to czemu na lpg chodzi normalnie?

Edited by miruu013

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek to lepiej sprawdz błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czujnik znajduje sie pod cewką zapłonową z prawej strony silnika(taki z niebieską wtyczką)najlepiej odkręcić cewke 4 śruby.Z tego co wiem on reguluje dawke benzyny,a mając 2 gen gazu nie jest to powiązane z instalacją lpg.naprawde warto sprawdzić.Najlepiej odłącz wtyczke na pracującym silniku,jak nie usłyszysz zmiany w pracy silnika to jest do wymiany..Na dobrym czujniku po odłączeniu powinien albo zgasnąć albo ledwo pyrkać..Sprawdz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam jeszcze jedno pytanie. Czy ma to wszystko związek z tym ze odcina mi benzyne na 4,5 tys obrotów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

aa to masz padniety czujnik położenia wałka rozrządu i chodzi w trybie awaryjnym...dlatego masz muła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolicie że się podepnę bo mam podobny problem.

X20XEV na zimnym silniku po odpaleniu na benzynie faluje tak że gaśnie, jak się już troche rozgrzeje (muszę go trochę pogazować) sytuacja powoli się uspokaja ale nie do końca.

Rozgrzany na gazie chodzi w porządku a na benzynie na wolnych potrafi odrobinę falować (ale już nie tak raptownie i z reguły nie gaśnie) i nie ma często mocy (z przebłyskami).

Co to może być? Zaznaczam że po lekkim rozgrzaniu na gazie chodzi dobrze, ma moc, nie faluje itp.

Dodam że auto dopiero co kupiłem dlatego nei zdążyłem jeszcze nawet zmienićfiltra paliwa ale też nie sądzę by miał on aż tak kolosalny wpływ.

Aha zaponiałem dopisać że na benzynie lubi się kontrolka silnika zapalić (ale bywa czasem że zgaśnie) a na gazie praktycznie w ogóle się nie zapala.

Myślicie że to może być czujnik położenia wałka rozrządu?

Edited by Soren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego soren sczytaj błedy (jest na forum jak to zrobic)i wtedy pomyslimy co dalej..na początek wyczyść krokowca i przepustnice(zabrudzone powodują falowanie)przegazuj na postoju na benzynie powyżej 4500obr,jak odetnie oznacza czujnik wałka..Napisz która gen. gazu jest u ciebie...być może sonda szwankuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie te czynności zlecę mechanikowi w poniedziałek/wtorek.

Generacja zdaje się 2 (Bingo 4s), myślałem o sondzie ale primo wtedy by na gazie chyba też szalał (a na gazie chodzi dobrze), secundo facet na stacji diagnostycznej na podstawie analizy spalin stwierdził że sonda jest w porządku.

Dodam że gasła przez falowanie po staniu całą noc, dziś w ciągu dnia jak odpalałem to już nie gasła choć trochę falowała.

Pozdrawiam

Update:

Generacje gazu dowiem się u gazownika bo teraz sobie przypomniałem że jak szukałem pod maską parownika to za nic nie mogłem znaleźć. Albo go gdzieś dobrze schowali albo może to i sekwencja.

Edited by Soren

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam tego nie wykonasz?Czyszczenie krokowca i przepustnicy zajmie Ci 20 min....Odpal na pb i przegazuj jak sie wkreci powyżej 4500 to czujnik ok,zajmie ci to chwile....Gazownicy czesto pomijają sonde aby nie zawracac im głowy w przyszłości-dlatego na lpg jest ok a na pb muli...A skąd dokładnie jesteś z mazowieckiego?ja z warszawy-moge pomóc zczytać błedy-poco płacić za kompa-robie to chwile...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Iw4n3q

Co do obrotów zamykających się w okolicach 4500 - 4000 tys/obrotów to czujnik położenia wałka - temat przerabiany osobiście w kilku przypadkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obroty dziś sprawdzę.

Również jestem z warszawy (wola).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak coś bedziesz potrzebował to służe pomocą.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem PW.

Dzięki wielkie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Update:

Sprawdzałem te obroty i mimo że n benzynie niechętnie to kręci do końca. Więc to nie czujnik.

Edited by Soren

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem dzis u mechanika spytac ile by kosztowala wymiana czujnika walka rozrzadu, bo popatrzylem tutaj

Please login or register to see this link.

i wydaje mi sie nie takie skomplikowane. Mechanik powiedzial ze zeby wymienic ten czujnik to trzeba rozrzad rozbierac bo kabel jest za rozrzadem i to bedzie mnóstwo roboty i kosztowac bedzie 500zl! Zdziwilem sie bo w tej instrukcji zmiany czujnika nic nie pisze i rozbieraniu rozrzadu. Takze nie wiem, czy mechanik chce zarobic, czy to prawda. Pomóżcie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewidentnie chce z ciebie zedrzec kase

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiele osob wymienialo juz ten czujnik (ja tez) i pierwsze slysze o zrzucaniu rozrzadu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powiedz temu mechanikowi ze jest zwykłym naciągaczem...Osobiście wymieniałem czujnik dla kolegi i nie dłużej jak 1-30 min mi to zajeło pod blokiem na ulicy popijając%...Za odkręcenie 2 śrub od stabilizatora,zdjęcie koła i nadkola+1 śrubki od czujnika on chce 500pln??Paliwo do wawy w dwie strony wyniesie cie taniej,a ja za piwo Ci go wymienie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hehe no to ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> zabiore sie za to i podjade przy okazji wyśmiac tego mechanika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam nadzieje ze wymiana tego czujnika pomoze. Jak wymienie to dam znac czy juz nei odcina mi na 4,5 tys

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymienilem czujnik i faktycznie nie odcina juz na 4,5 tys.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tyle ze ułatwiłem sobie i nie zwalałem paska klinowego, tylko wymienilem czujnik bez zdejmowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...