Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spawacz

[porada] Sprawdzanie Czujnik położenia przepustnicy Opel Vectra B 1.8 16V 95-00

Recommended Posts

Czemu po odłączeniu po odłączeniu czujnika przepustnicy załącza się TC? Mam problem z nie opadaniem obrotów w 2,5 V6. Czasem jest ok a czasem same rosną lub trzymają 2tyś... Zauważyłem że gdy jest wilgotno to wszystko bardziej wariuje i czasem zapala mi się TC do momentu aż zgasze silnik i odczekam z 2 godziny. Powiązałem to z czujnikiem przepustnicy bo jak go odłącze to też się zapala TC. Może to mieć jakiś związek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujnik polozenia przepustnicy w 2,5 to stanardowy czujnik ktory wraz ze wzrostem kata otwarcia zmniejsza swoja opornisc czyli tzw tps rosnacy a wiec

na Podpietej wtyczce i przekreconym zaplonie sprawdzasz napiecie miedzy pinami 2 a 3 i na puszczonym pedal gazu ma byc okolo 0,5 V (nie moze byc wiecej niz 0,7V) a na pedale wcisnietym w podloge 4,5 - 5 V . Chodzi tez o to zeby napiecie szlo plynnie razem z wciskaniem gazu czyli dodajesz powoli gaz a napiecie rowno rosnie z tego 0,5 do 5V trzeba patrzec zeby nie bylo skoków typu idzie do 2 V a nagle 5 i czy jest 3/4 przepustnicy otwarte czy cala na max to jest 5V

Auto data podaje pedal puszczony 0,1-0,6 pedal w podloge 3,9 - 4,8V

Przy okazji sprawdz czy miedzy pinem 1 a 2 na wtyczce pojawia sie 5V po przekreceniu zaplonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie w silniku x16szr po przekręceniu zapłonu pokazuje 4,73 V. Nie wiem czy to dobrze czy źle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna porada (moze troche porozwalana), plus poleciał, a ja sobie sprawdze w wolnej chwili...

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogarnieta moze to ona nie jest ale na czasie a na forum nie ma jak sprawdzic;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porade troche poukładałem, teraz bedzie bardziej czytelna, mozesz przekleic do siebie czy zostawic ja, whatever...

Ale mimo to warto bylo by ja podkleic zeby nie wsiąkła nam gdzieś zaraz.

EDIT:

No i pieknie ja swoja ukryje co by nam sie nie walało za duzo tekstu po postach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Działanie:

Czujnik położenia przepustnicy mierzy kąt wału przepustnicy przy użyciu potencjometru.

Czujnik zwraca sygnał proporcjonalny do kąta wału przepustnicy.

Diagnostyka:

Sprawdzić złącze(a):

  • w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Sprawdzić opór:

  • Wyłączyć zapłon.
  • Wyjąć złącze z czujnika położenia przepustnicy.
  • Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 2 czujnika.
  • Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

  • Wyłączyć zapłon.
  • Wyjąć złącze z czujnika położenia przepustnicy.
  • Włączyć zapłon.
  • Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora.
  • Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

  • Wyłączyć zapłon.
  • Wyjąć złącze z czujnika położenia przepustnicy i ECU.
  • Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 2, 3 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU.
  • Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić podłączenie uziemienia:

  • Wyłączyć zapłon.
  • Wyjąć złącze z czujnika położenia przepustnicy.
  • Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora.
  • Powinien on być < 1 om.

Sprawdzić sygnał czujnika położenia:

  • Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia.
  • Włączyć zapłon, wcisnąć i zwolnić przepustnicę.
  • Porównać z pokazanym obrazem oscyloskopowym.
  • Można również użyć woltomierza.
  • Porównać z pokazaną charakterystyką.

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobilem podmiane na kolegi, temat teraz jest bardziej czytelny. Co do podklejenia to juz Moderator musi zadzialac ;p

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wprowadzilem troche informacji dodatkowych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze komsu sie przyda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Szkoda tylko ze jeszcze nie podklejone...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obroty po odpaleniu zimnego silnika na PB/LPG wzrastają do ok 1700 i 3 mają się do puki silnik się nie rozgrzeje i nie odpali się ponownie...

zauważyłem że po odłączeniu i podłączeniu wtyczki od czujnika położenia przepustnicy obroty spadną i chodzi ok...

dziwiło mnie to ponieważ czujnik wymieniałem jakiś czas temu... no ale ok myślę zamiennik to może jakiś szit..

miałem na szczęście dodatkową całą przepustnicę razem z czujnikiem wymieniłem na tam ten używany oryginalny...

na nie całe 2 tygodnie było ok i znów to samo...

czy to jest ich wina czy czegoś innego>?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porada dość skomplikowana. Ważne żeby było zasilanie do potencjometru 5v i ważne żeby działał płynnie i bez dziur. Oscyloskop zbędny, wystarczy multimetr i pomiar napięcia na podłączonej wtyczce lub pomiar oporności na potencjometrze na odpiętej wtyczce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

czy mógłby ktoś wysłać zdjęcie przewodu który dociera do czujnika? 'Mechanik' który robił mi rozrząd nie podpiął kostki z powrotem i nie wiem który to jest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam .po sprawdzeniu napiecia na wtyczce zasilajacej czujnik połozenia przepustnicy ,pokazało mi 2,35 V .jest do bani wie ktos moze co moze to powodowac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy przy wymianie czujnika przepustnicy trzeba cos kodowac w ecu czy cos takiego? Czy wystarczy wymienic np oryg i tyle auto bedzie palic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...