Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Damianklub

Czujniki temperatury silnika

Recommended Posts

Witam!

Mam pytanie odnośnie czujników temp silnika:

0115 - czujnik temp silnika

0116 - czujnik temp silnika

Obydwa kody dotyczą tego samego ale który jest odpowiedzialny za podawanie temp na zegary a który do ecu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi Ci o to który kod dotyczy jakiego czujnika to 0115 dotyczy czujnika podającego sygnał do kompa. A jeśli o to który to jest czujnik fizycznie to ten dwupinowy to ten który podaje sygnał do kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy kod usterki 0115 może mieć wpływ na utrudniony rozruch na ciepłym silniku?

1. Jeśli tak to tylko wymiana czy może czyszczenie styków?

2. Jeśli nie ma wpływu to na co ma/może mieć wpływ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi jak padł czujnik to miałem takie oto objawy na początku, na ciepłym silniku niekiedy musiałem dwa razy kręcić żeby odpalił(komp dostaje sygnał, że jest zimniejszy niż w rzeczywistości), trzymanie obrotów przy zmianie biegów, większe spalanie i po wciśnięciu pedału gazu w podłogę dławiło go przez chwilkę dopiero potem się zbierał. Zaznaczę, że nie wywaliło mi błedu na początku, potem jak wywaliło raz w trasie to sprawdziłem czujnik i przekłamywał.

Jak go sprawdzić post nr 77 w tym temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytałem o te czujniki który jest który bo wywaliło mi dwa kody usterek :

0115 czujnik temp silnika

0130 sonda lamba

Na blacie nie wskazywało mi temp więc wymieniłem czujnik temp i teraz jest ok - wskazuje ale po Twojej odpowiedzi okazało się, że błąd 0115 dotyczy tego drugiego czujnika co daje sygnał do ecu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Wcześniej musiałem kręcić dłużej na ciepłym bo miał trudności w załapaniu... Na zimnym od pierwszego kopa.

Teraz jest znacznie lepiej ale jeszcze czasem zdarzy mu sie nie odpalić za piewszym razem na ciepłym. Ale za drugim juz tak i na szczęście bez kręcenia...

A co do drugiego błędu 0130 to nie zauważam jakoś nie równej pracy silnika...

W sumie błędy sczytałem na zworke może ten od sondy trzeba tylko skasować...

Jakie są objawy niesprawnej sondy?

Edited by Damianklub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyższe spalanie, szarpanie, falowanie obrotów, złe wchodzenie na obroty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyższe spalanie - na trasie mieści się w 10l LPG/100km więc myśle, że jest ok

- miasto, tu już jest gorzej bo spalanie sięga nawet 15l/100km, (lpg jeszcze więcej) ale tłumacze to tym, że ten motor lubi sobie łyknąć a nogę mam ciężką więc myśle, że mój styl jazdy w mieście na to wpływa bo na trasie jest moim zdaniem ok ze spalaniem bo jade tak max 120

Szarpanie - i tu właśnie nie odczuwam szarpnięć ani na PB ani na LPG.

Falowanie obrotów - falowanie jest minimalne po odpaleniu na zimnym silniku ale to max do 1500tys obrotów i po kilku minutach jazdy jest juz ok.

Złe wchodzenie na obroty - wchodzi ładnie na obroty, nie boi sie jak wciskam pedał gazu.

Także dzięki

Please login or register to see this link.

za odpowiedzi i podpowiedzi, rozjaśniło mi to sytuacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak pojadę na kompa i jak skasuje mi błędy to zobacze czy wywali go jeszcze raz.

A można sprawdzić sonde takim mega prostym "domowym" sposobem a mianowicie czy po odłaczeniu kabelka od sondy będą widoczne zmiany w pracy silnika/ w jeździe?

Bo mam rozumieć ze jesli teraz jest uszkodzona i jak ja odłącze to zmian nie bedzie?

A jęśli jest dobra to,np może zacząć szarpać silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...