Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Pinio

sprężarka klimy a ładowanie

Recommended Posts

Bry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Napiszę temat tutaj choć to też związane z elektryką. A mianowicie mam w aucie taką przypadłość co prawda nie za każdym razem ale czasami jak włączę klimę prąd ładowania spada do 13,2V normalnie to za mało co najmniej o 0,5V,a klemy są gorące że prawie nie można ich dotknąć. Jeśli wyłączę klimę ładownie dalej jest takie samo czyli 13,2V wyłączę silnik i odpalę auto jeszcze raz i bez obciążenia wraca z powrotem ładowanie do prawie 14 V czyli ok. Moje pytanie brzmi czy jest to wina sprężarki klimy czy może czegoś innego ?? Czy sprężarka uszkodzona może tak obciążyć alternator ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może alternator nie daje rady? Klima mocno obciąża silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

alternator był robiony 2 miesiące temu, zrobiony był cały mostek z mocniejszymi diodami i regulator nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z samej ciekawości byłem sprawdzić u siebie za pomocą OBD2 i tak::

Silnik ( bez świateł i klimy ) = 13.8 - 13.9;

Silnik ( światła ) = 13.3 - 13.5

Silnik ( all co się da ) = 13.3 do 13.5

ale mój akumulator pozostawia wiele do życzenia, jest na wykocie :-)

Edited by damianplflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to podobnie jak u mnie mniej więcej z tym że aku ma może z rok czasu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z Ace za pomocą Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak klemy gorące to znaczy że coś nie za bardzo stykają, i przy okazji działa prawo Ohma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawo Ohma nie jest prawem stabilnym dla pewnej grupy materiałów, aczkolwiek tu ma miejsce bo mamy do czynienia z materiałem jednorodnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale siedzą mocno na trzpieniach od akumulatora a przy okazji można jaśniej z tym prawem Ohma nie każdy skoczył fizykę kwantową nie no żart

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> to co zrobić żeby sprawdzić czy to od klem czy nie ?

Wysłane z Ace za pomocą Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie chodzi o to że z powodu braku dobrego styku wydziela się ciepło.To że sztywno klema siedzi nie znaczy że jest ok. Zdejmnij klemy i przeszyść od środka. Słupki akumulatora także. Klemy masz oryginalne czy skrecany przewód na śróbki? Jak skręcane to też do czyszczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klemy oryginał nic nie było zmieniane jak fabryka wypuściła takie są, nawet nie widać na nich żadnego nalotu, a mi nic. Jutro zobaczę co i jak wyczyszczę od strony przewodów jak i akumulatora i zobaczymy wtedy.

Wysłane z Ace za pomocą Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężarka w żaden znaczący sposób nie obciąża układu elektrycznego.

Jedyny element sprężarki, który jest zasilany to cewka elekro-sprzęgła.i pobiera jednakowy prąd czy klima jest pełna czy prawie pusta (ale jeszcze działająca).

Share this post


Link to post
Share on other sites

klemy wyczyszczone zarówno na aku jak i na przewodach, i poprawiło się znacznie

14,2V bez obciążenia żadnego

13,9V klima i światła drugi bieg dmuchawy

13,2V prawie wszystko prawie full, klima światła przeciwmgielne przód, tył, szyba ogrzewana dmuchawa na 4 wiec chyba teraz wszystko ok, ale co by nie popadać w hurra optymizm czekam na uwagi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pinio

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ( Kozacki nick ), czym czyściłeś? Papier ścierny??

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak papier ścierny a ksywa od drugiej klasy podstawówki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z Ace za pomocą Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po wyczyszczeniu:

Sam silnik- 14.3-14.4

Silnik i wszystko co się da - 13.8

O niebo lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...