Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Piotrek007

Opony 235/40/18

Recommended Posts

Witam mam pytanie czy na felgi 7,5 cala opony 235/40/18 nie będą za szerokie, poprzednio jeździłem na 225/45/18. Chcę zmienić na szersze żeby poprawić trakcję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie będą za szerokie, jeździłem na takim połączeniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze chodzi mi po głowie rozmiar 235/45/18 ale to już będzie pewnie za wysoki i będzie wyglądał jak bocian!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie koniecznie a komfort może być wyższy niż na 235/40 lub minimalnie wyższy niż na 225/45

PS. ale trudniej będzie kontrolować auto w koleinach choć to tylko 1 cm na szerokości opony ale różnica jest odczuwalna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm a przypadkiem nie ma zależności że im szersza opona tym lepsza trakcja ale na suchym ? Na mokrym odprowadzanie wody podejrzewam będzie ciut gorsze. Kwestia też jaka marka opon to będzie.

Wg kalkulatora najbliższy wynik zamiennika wychodzi: 255/40R18 ( +0,2 %) lub 245/40R18 (-1% )

Zamiennik 1: 235/45/18

Zamiennik 2: 235/40/18

średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%) opona wzorcowa 659.7 mm 0 mm 0 %

zamiennik 1 668.7 mm 9 mm 1.35 % zamiennik 2 645.2 mm -14.5 mm -2.25 %

Różnica w prędkości 50 km/h 100 km/h 150 km/h

zamiennik 1 50.67 km/h 101.35 km/h 152.02 km/h zamiennik 2 48.88 km/h 97.75 km/h 146.63 km/h

Takie tam moje 3 grosze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Apofis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takich szerokich nie założę ze względu na nasze piękne koleiny!

A co do przyczepności to masz rację.

Marki opon wchodzą tylko trzy Bridgestone Potenza ER50, Contisportcontact 3 lub Michelin Sport HP na wszystkich trzech jeździłem

I powiem ze każda z nich jest dobra w innej kategorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście brałbym jednak 235/45/18 właśnie ze względu na koleiny ( jednak ciut wyższy zakres do felgi aluminiowej - bezpieczniej ). Słyszałem dobre opinie o Contisport contact 3 - miałem je brać ostatnio jak kupowałem do swojego ale wybór padł na Nokiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porównując te opony Conti są miękkimi oponami jak na opony niskoprofilowe dobrze spisują się na suchym i mokrym najlepsze właściwości jezdne jak dla mnie mają Bridgestone A Michały są pośrodku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie poczujesz zadnej roznicy w trakcji pomiedzy 225 a 235 tak samo bedziesz plywal w koleinach i takie samo bedzie trzymanie w zakretach. Jedyna roznica w prowadzeniu mozesz poczuc przy zmianie z profilu 45 na 40 polepszona trakcja i gorszy konfort.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matoslaw przeczytaj temat na początku tego postu! jest napisane iż chciałem zmienić z 225/45/18 na 235/40/18 i przy takiej zmianie trakcja powinna być lepsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już ten wątek poruszamy to może by ktoś jeszcze odpowiedział mi na takie pytanie:

Jeśli mam teraz oponki: 225/45/18 (te w awatarze) to jakie inne mogę założyć nieujęte w oficjalnej specyfikacji ??? (np 225/40/18(17)) itd.... Mam zamiar przełożyć 2 letnie przody za 7 letnie tyły. Czy przód i tył muszą być identyczne ? druga parę bym kupował na wiosnę. Czy lepiej poczekać ? (vectra combi sport).

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz założyć jakiekolwiek, które na felgę będzie się dało nałożyć, najlepiej 235/40 zawsze te 4mm więcej niż 225/40, ewentualnie przerabiałem też kombinacje z 215/45/18, jeden kolega z forum na takim rozmiarze pomyka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to ci pisze ze wystarczy zmienic profil z 45na 40 i od razu bedzie lepsza trakcja. Nie musisz zmieniac szerokosci z 225 na 235

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mylisz pojęcia Tobie chodzi o sztywność (czytaj twardość)

Trakcja to lepsza przyczepność do podłoża przez większy (szerszy) kontakt opony z nawierzchnią np: przy ruszaniu lub szybko pokonywanych zakrętach!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nic nie myle. Twierdze ze nie poczujesz roznicy w trzymaniu na zakretach pomiedzy 235/40 a 225/40.Mialem 235/35 na aucie przez chwile. Potem kupilem nowe 225/40 i wiesz mi nie ma roznicy w trzymaniu na zakrecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 235 jest bardziej przyczepny przy starcie niezależnie od profilu, ale co z tego skoro dostaje zadyszki jak przekroczy 150

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> na 235/40 jeździłem i w zakrętach sztywno podobnie jak na 225/45, może minimalnie lepiej, dopiero na 35 profilu jest inna baja, żadnego uginania opony, w porównaniu do 225/45 zupełnie inne auto

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bezsensowny rozmiar. Jak już to 235/40 R18 lub 225/40 R 18. Jeżdżę na obu rozmiarach i każdy daje radę bez problemu w zakrętach .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,czy ktoś wie jakie ciśnienie do tych opon(235/40 R18)przy silniku 2.2 benzyna HB.W książce nie ma opisu do tego silnika tylko jest do OPC.

Edited by juli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że 235/40 jest uważane za zamienniki 225/45 ja w 3.0 CDTI pompowałem takie samo ciśnienie jakie zaleca producent dla 225/45 2.6 przód i 2.4 tył (w kombi). Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja we wszystkich kołach 2.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a nie masz czasem na klapce wlewu paliwa naklejki z ciśnieniami?!

wszystko zależy czy jeździsz autostradą z rodziną z bagażami na wczasy, czy samemu po mieście do pracy itd

ale ogólnie ja w 1,9 mam ok 2,6 atmosfery

Edited by Żywcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma takiej gumy na klapce bo to niestandard, dopompuj podobnie jak na profilu 45, ewentualnie 0,1-0,2 więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...