Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Tomasz8777

Vectra B 1,6 16v uszczelka pod głowicą ?

Recommended Posts

Guest Tomasz8777

Witam Forumowiczów

Vectra pije 2,5 litra wody na 100 km , na niskich obrotach się grzeje , a czasami szarpie , w sumie często , po przejechaniu paru kilometrów na ciepły silnik tak do 2000 obrotow później jedzie jak trzeba , raz mi zgasła przy 90 stopniach , wczoraj odwiedziłem mechanika , odkręcił świece a tam woda zmieszana z olejem .Zalecił mi wymianę uszczelki pod głowicą .Przeczetałem trochę tematów związanych z uszczelkami pod głowicą i innym kopci na biało a u mnie nie ma takiego objawu . Jak sądzicie w czym tkwi problem ? na silniku nie ma żadnych wycieków . Nie znam wcześniejszej historii tego auta gdyż kupiłem go 9 dni temu ;/ .Czy może mieć to zwiazek z niedziałającą klimartyzacją , sprężarka raz działa raz nie przed wczoraj nabiłem klima działała , facet coś tam porobił i powiedział że nie ma żadnych nieszczelności a wczoraj już nie działała , dzisiaj przejechałem się 2 km i nagle mega szarpło sprężarka się załączyła na 5 sekund i znów nie działa, dodam że po przłączeniu na tryb ECO szarpanie nie ustaje , ale jest mniej odczuwalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W komorze spalania woda z olejem? Zewnętrznych wycieków wody nie masz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomasz8777

Zewnętrznych wycieków nie ma, a przynajmniej są dla mnie nie widoczne , jak zgaszę silnik i się wsłuchuję to słysze jak by kropelki leciały ale pod autem jest sucho , jutro jadę do innego mechanika zobaczymy to powie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jak będziesz tak jezdził to zamiast wymienić uszczelkę to wymienisz cały silnik. Skoro masz wodę zmieszaną wodę z olejem po odkręceniu świec to nie daje Ci to do myslenia że jest coś nie tak. Nie wiem dlaczego chcesz jechać do drugiego mechanika to niezrozumiałe zupełnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomasz8777

Heh , daje mi to do myślenia i dlatego nie będę jechał do tamtego mechanika 50 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro znika Ci płyn i nie ma wycieków to znaczy że gdzieś się przedostaje, jak sam już wiesz do układu olejowego oraz komory spalania, tu nie ma co myśleć tu trzeba działać, uszczelka jest do wymiany, przy okazji jak już ściągniesz głowicę to wymień uszczelniacze zaworowe, zapłacisz 100 zł więcej ale nie będzie Ci piła oleju, co jest powszechne w tych silnikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja osobiście przy zrzuconej głowicy wymieniłbym jeszcze pierścienie - jak wiadomo 1,6 bardzo lubi olej a jak już głowica będzie na zewnątrz to nie ma dużo więcej roboty żeby wymienić pierścionki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i pewnie po zmianie będzie lubiło dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jeśli komprecha jest OK to niema najmniejszego sensu pakować się w dodatkowe koszty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i dodatkową prace

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie tak będzie, wszyscy wymieniają sobie pierścienie uszczelniacze tak tylko dla zabawy, bo nie mają co z kasą robić.

Jeżeli nie masz nic konstruktywnego do napisania to nie zabieraj głosu w dyskusji!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co źle napisałem ?? Jeśli sprawdzi kompreche i będzie OK to po co ma się chłopak pchać w koszty i zmieniać pierscienie?

Edited by rav2323

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1.6 remont nic nie daje. Wystarczy poczytać tematy na tu czy na VU. Po remoncie jest tylko gorzej, pije więcej oleju. Nie ma co ukrywać, 1.6 to padło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki te bardzo lubią przepalać olej.

Auto pożera olej na dwa sposoby, olej dostaje się do komory spalania albo przez uszczelniacze (głowica) albo przez pierścienie (blok) jeżeli wymieni na nowe i nie ma porysowanych gładzi oraz w dobrym stanie prowadnice a raczej tak jest, będzie miał spokój z przepalaniem na ładnych pare lat.

Skoro ściąga głowicę i będzie oddawał ją do planowania to dopłacając ok 100 zł wymieni komplet uszczelniaczy, czyli nie będzie przepuszczał górą, jednak istnieje teoria że jeżeli zrobi się górę z pominięciem dołu to po pewnym czasie dół zaczyna puszczać. Mając wszystko na wierzchu dobrze jest przy okazji zrobić pierścienie aby mieć św spokój na dłuższy czas. Komplet pierścieni to wydatek ok 80-140 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ujmę to tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ma pod domem:

astre x16xel przebieg 140 000 łyka około 700 ml na 10 000

vectre z16xe przebieg 250 000 łyka 500 ml na 10 000

Wiadomo że każdy eko-paździeż 1.6 bierze ale ani na przebieg, stan, ani rodzaj silnika nie ma lekarstwa.

Miałem jeszcze wcześniej astre z x16szr ale to inna bajka tam od wymiany do wymiany było tyle samo a auto miało 140 000 zrobione.

reasumując i wracając do tematu kolega jak ma wodę w silniku i z oleju się robi brunatny majonez to innego wytłumaczenia nie ma że to uszczelka pod głowicą.

Martwi mnie jedynie szwankująca klima i czy przypadkiem niema jeszcze jakiegoś wycieku z nagrzewnicy. Dobrze by było gdyby napisał jakie są objawy po wyłączeniu klimy. A nie, że na klimie szarpie na po przełączeniu na ECO mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja głupi zrobiłem tylko sama głowicę bo tak sie uparł mechanik, bo była dobra kompresja, ja chciałem wymienić też pierścienie odrazu. I co po 2 miesiącach popękały. Na szczęście poniosłem koszt samej robocizny wymiany pierścieni i samych pierścieni. Więc z mojego punktu widzenia odraz robić górę i dół. A co do spalania oleju 700ml na 10 000 to jest tyle co nic dla tego silnika. Ja po remoncie zalałem syntetyk i spali mi go jakieś 200 ml na 1000 i nie niepokoi mnie to bo lubie wysoko go kręcić. I nie ma silnika, który nie bierze nic oleju, po prostu musi go brać w mniejszych bądź większych ilościach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Primex, daje a przykładem tego jest Furman - podstawa to dobrze wszystko pomierzone i wyczyszczone + wiedza i doświadczenie mechanika i nie ma bata że będzie brał olej a do tego dobre jakościowo produkty czyli np pierścienie a nie jak większość pakuje pierścienie Prima i zalew to GMem to później tak jest że remont nic nie daje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecież GM to najlepszy olej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo najlepiej się spala, dlatego opel go poleca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i tak ma być

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ma brać olej i kropka.

A teraz takie pytanie poważne:

Czy spotkałeś ze się zjawiskiem by Eko-paździeź nie brał oleju? A jeśli tak to jaki to procent tfuuu! Promil

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> z tych eko-paździeży które znasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

:lol::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To ja Ci dam powazna odpowiedz,widzialem,a nawet nim jezdze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z reka na sercu,ani grama oleju od wymiany do wymiany. Mozna? Mozna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A kto tak powiedział że Ecotek ma brać olej?? Powodem brania oleju przez 1,6 jest najczęściej zapiekanie się pierścieni w rowkach tłoków wskutek czego pierścienie nie pracują, nie przylegają swoją powierzchnią do cylindra. Co do 1,6 które nie biorą oleju - spod mojej ręki wyjechały trzy 1,6 po remoncie - w żadnym brania oleju nie zaobserwowano

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poradę primexa proponuje podpiąć co by nie zgineła w czeluściach naszego forum! Ode mnie plusik poleciał;p

A tak na poważnie to nie ma rady na 1.6 ja zmieniłem na olej GM bo za 8 zł mam litr który musze dolać po około 2000 km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie jest rada - dobry remont. GMem zabijasz silnik, co z tego że jest on tani jak przy dobrym oleju silnik spalał by go może z połowę mniej już nie mówiąc o normalnym smarowaniu dobrym olejem poszczególnych części silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam podobny problem płynu ubywa, kopci białym dymem, falują obroty i olej jest lekko biały, więc też mnie czeka wymiana uszczelki tylko mam pytanie czy głowice trzeba oddać koniecznie do planowania czy nie trzeba? i co się stanie jeśli wymienię tylko uszczelkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba, bo głowica zawsze się minimalnie odkształca, druga sprawa i e sumie podstawowa należy usunąć mikropory które zawsze powstają pomiędzy uszczelką a głowicą, jeżeli tego nie zrobisz to po chwili może ponownie się rozszczelnić.

Przy okazji w tym silniku proponował bym wymienić uszczelniacze zaworowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...