Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Adam_AK

Vectra 2.5 v6, za słaby

Recommended Posts

Guest Adam_AK

Witam wszystkich, mam Vectra z silnikiem x25xe i jest trochę mułowata. Zdecydowałem się napisać ten temat ponieważ żaden z innych na forum nie pasował do mojego problemu, mianowicie auto świetnie odpala, nie przerywa, można nim normalnie jeździć ale jest trochę słaby, szczególnie na niskich obrotach w okolicach 2000rpm na 2 biegu i wciśnięciu gazu nie dzieję się nic, pomalutku się rozpędza tak że robi mnie kumpla passat b3 2.0 przy wyższych obrotach tzn. powyzej 3500-4000rpm wręcz słabnie, przyspieszenie do 100km/h mierząc zwykłym stoperem po wielu próbach zajmuje mu coś około 9,7 - 10,5 sekundy, zależy jaka temperatura, droga i jaki start. Diagnoze zacząłem od podpięcia auta pod kompa tak więc był 1 bład przy czym majster powiedział, że nie istotny, poprosiłem żeby sprawdził wszystkie sygnały z sond, przepływki itp, wszystko było w porządku ale sam przyznał, że troche wolno się wkręca i przy gwałtownym dodaniu gazu czasami potrafi delikatnie strzelić we filter, stwierdził że problem leży w wysokim napięciu. Kilka dni później zdjąłem dolot, wszystko posprawdzałem i okazało się, że iskra faktycznie jest bardzo słaba tak więc wymieniłem cewke, przy okazji zmierzyłem ciśnienie sprężania i na 4 cylindrze było 13,5 bara i na 6 cylindrze 14,5 na reszczcie cylindrów równo po 15,5 zdziwiła mnie róznica aż 2 barów ale po zakropieniu kropli oleju do cylindra ciśnienie wzrosło że zamknęło manometr więc stwierdziłem że przedmuchy są najwyżej na pierścieniach i poskładałem to wszystko z nową cewką do kupy. Nie było żadnych efektów więc pomyślałem nad katalizatorem, pojechałem do gościa żeby zobaczyć czy katalizator w ogóle jeszcze jest i okazało się że jest juz strumienica przy czym były przedmuchy na kolektorze, były one jeszcze przed sondami i majster stwierdził, że przez to je oszukuje i jest słaby, po pozbyciu sie przedmuchów nastąpiła minimalna poprawa przy niższych obrotach ale to wciąż nie było to. Jako, że pierwszą diagnozą było wysokie napięcie postanowiłem wrócić do tematu i żeby był komplet wymieniłem świece i przewody WN, efektów po raz kolejny brak. Ostatnim co mi przychodziło do głowy były popękane gumy łączące kolektor tak więc dziś je wymieniłem, posprawdzałem jeszcze wszystkie wężyki, podciśnienia itp. i stwierdzam, że nie ma prawa już łapać żadnej lewizny ale jak nie trudno się domyśleć znowu brak jakiej kolwiek poprawy. Ręce już mi opadają i nie wiem co robić auto nadal wolno się wkręca, potrafi strzelić we filtr przy gwałtownym dodadniu gazu i nie chce jechać tak jak powinno, wszystko szczelne, wysokie napięcie nowe i ostatnie co mi przychodzi do głowy to przestawiony rozrząd. Proszę o pomoc, może ktoś miał już takie przeboje i uda nam się rozwiązać problem. Pozdro:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy pomogę ale jak kupowałem swoja vectrę gościu opowiadał ze tez strasznie auto muli ze się jeździć nie daje(teraz tez muli ale przy niskich obrotach, ale tez mam na kolektorze przedmuch może to to ) gościu mówił ze wymieniał świece kable po kolei czujniki i okazało się ze przyczyna był czujnik walu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tylko powiem, że przed sprawdzaniem położenia wałków warto jeszcze sprawdzić filtr powietrza i paliwa, może są przytkane i nie podaje odpowiednio dużo powietrza lub paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź rozrząd alczkolwiek jak byłby przesunięty to by falowały obroty i wyskakiwał check.

Co mi przychodzi do głowy a czego jak piszesz nie sprawdzałeś, jaki masz filtr powietrza, tzn w standardowej obudowie czy jakiś stożek.

Jeżeli oryginalny to zobacz czy rura doprowadzająca powietrze z pod pasa przedniego nie wypadła i nie zasysa bezpośrednio gorącego z pod maski, jeżeli masz natomiast stożek to musisz odseparować go od reszty komory, zrobić jakąś przegrodę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Adam_AK

Filtr powietrza wymieniłem na samym początku, i jest zwykły w seryjnym airboxie, a filtr paliwa faktycznie przyda się sprawdzić. Co do Twojej odpowiedzi JarekS to faktycznie ta guma czasami się wysuwa i często nie "dochodzi" do puchy filtra tak, że ma możliwość zassania ciepłego powietrza, tylko powiedz mi czy to by aż tak wpłyneło na prace silnika, że poniżej 2000rpm nie ma siły ciągnąć? Jak tak to jeszcze dzisiaj pójdę to zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Adam_AK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to duże znaczenie i jak najbardziej może mieć wpływ na gorsze efekty, komp dostaje przekłąmane dane na podstawie których źle dobiera mieszankę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Adam_AK

Witam, właśnie przed chwilą skończyłem robić ten rezonator, ogólnie cały był w opłakanym stanie, ale udało się go jakoś zrobić, wszystko jest w 100% szczelne i jak należy. Jedyny efekt jaki zauważyłem to przy wkręcaniu się na obroty na postoju z otwartą maską nie słychać tak szmerów ssania i jakby to delikatne strzelanie we filter ustało, poza tym nic, auto dalej nie jest wcale elastyczne i ma dół w okolicach 4000rpm. Co robić dalej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź rozrząd. Niestety nie jest prawdą że przy przestawionym rozrządzie będzie falował i będzie check. Ja miałem bardzo mułowatą (tak że spokojnie nadążały za mną stare trupy), nie było żadnych błędów anie falowania. Do tego przy mocnym wciśnięciu gazu do 3000 nic, potem chwila przydławienia i trochę więcej mocy, przy 4 znowu chwila odpoczynku i do odcięta pełna moc. Okazało się że rozrząd był przestawiony o 1 ząbek. Poprawiłem i zniknęły dławienia, stał się dużo mocniejszy ale dalej są przedziały mocy 0-3000, 3000-4000 i od 4000 do końca chociaż już mniej wyraźne. U mnie został już tylko czujnik wału. Chyba Gawlak miał taki przypadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Adam_AK

cichy117 u mnie są dokładnie te same objawy, tak więc chyba faktycznie wezmę się i sprawdzę ten rozrząd. Powinienem jeszcze w tym tygodniu to zrobić i dam znać czy rzeczywiście jest przestawiony czy nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Adam_AK

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmienna długość kolektora ssącego pracuje? Może to dawać nie złego muła .Strzelanie to może być przestawiony rozrząd jak nawet żle ustawiona przerwa na świećy lub wypalenie się świecy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Adam_AK

Multiram chodzi, nawet go odłączałem i nie było żadnej różnicy, co prawda na dolnych partiach obrotów miał jeszcze większego muła, ale na górnych nic lepiej. Świece tak jak pisałem są nowe. Zastanawiam się jeszcze nad wszystkimi czujnikami, nie pamiętam poszczególnych parametrów, ale kojarzy mi się że na wolnych obrotach przepływka pokazywała 26kg/h ale co, mnie zdziwiło czujnik temp. pokazywał 105C przy czym wskźnik pokazywał 90C. Czy to norma czy coś nie tak ? Z góry dzięki za odpowiedź Pozdro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Adam_AK

Share this post


Link to post
Share on other sites

weź jeszcze aku odłącz. Viki ma autoadaptacje wiec po odpaleniu pierwszym komp wyczuwa Twój styl jazdy. Poza tym ten rozrząd i filtry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

nic innego mi do głowy nie przychodzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym cały czas obstawiał multiram, skoro po odłączeniu nie było różnicy a powinna być) to coś jest nie tak. Przy przekroczeniu 4 tys obr faktycznie dostaje kopa i to bardzo odczuwalnego -w tedy własnei otwiera się klapa do końca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multiram chodzi ale brakuje podciśnienia wymień akumulator podciśnienia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest podobnie, brakuje kopa. Rozrząd robiłem sam i mam dobrze ustawiony, tylko właśnie multiram mi wcale nie działa. Nie wiem czemu, podciśnienia są podpięte ok. Może to być wina czujników ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak coś jest z elektrozaworkami to wywala błąd . Sterowaniem multiramu zajmuje się czujnik położenia przepustnicy , przepływomierz powietrza .Szukaj może tam jest błąd . kiiedyś walczyłem ze zmienną długością kolektora ssącego i wygrałem miałem uszkodzone kable w peszlu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik mam po swapie z 1.6 wsio jest przełożone z dawcy, wiązka odbudowana, bo była sparciała. Błędów brak, bo przez parę pierwszych dni asystował mi opcom. Obstawiałem akumulator podciśnienia, bo po odpięciu wężyka przy samych zaworkach nie i przytkaniu palcem słabiutko zasysało, natomiast przed akumulatorem wciągało palca. Podmieniłem akumulator i dalej to samo. Druga sprawa zauważyłem, że chyba brakuje mi zaworka zwrotnego przy tych podciśnieniach od klapek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Adam_AK

U mnie multiram działa na 100% dobrze, pisałem wyraźnie że różnicy nie było przy wyższych obrotach, a przy niższych miał jeszcze większego muła. Pisząc przy wyższych obrotach miałem na myśli obroty powyżej 4000 a wtedy klapki od multiramu są otwarte. Klapki od multiramu wyjściowo są własnie w pozycji otwartej i przy obciążeniu się zamykają nie na odwrót. Po odłączeniu całego układ klapki pozostają cały czas otwarte więc jeżeli powyżej 4000rpm aż do odcięcia silnik wciąż nie ciągnie tak ja powinien to nie rozumiem dlaczego stawiasz ze to przez układ multiram silnik nie chce chodzić. Jutro chyba sprawdze rozrząd i napisze co ustaliłem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Zaworek zwrotny od tych podciśnieni jest podlączony do zaworu pompy powietrza wtórnego. U mnie jest on koloru biało -zółtego zaślep go beż niego jedynie pompa powietrza będzie cho***nie wyła .

A u ko9legi nie rozumiem jak po odłączeniu multiramu klapki są cały czas otwarte w zasadzie jedna powinna być otwarta a dróga zamknięta a podczas obciążenia powinien być mix albo się jadna zamyka a dróga otwiera itd. A klapki przy 4000obr. nie muszą być otwarteto zależy od obciążenia silnika dodaj sobie na postoju powoli gazu a energicznie i zobaczysz kiedy się klapki otwierają . proponuje jeszcze raz przejżeć przepływke ,ukł. dolotowy guma między przepływką a przepustnicą ,czy jakiś przewód pociśnienia nie jest przetarty u mnie był jeden od odmy ten cięki co idzie z przepustnicą i też go troszkę muliło , czujnik położenia przepustnicy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz ja tego zaworka wcale nie mam tylko wężyk od pompy idzie prosto do tych trójników. Także dalej nie wiem w czym jest problem dlaczego multiram nie działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jarek ,Gdy rozrząd przeskoczy o jeden ząbek ,nie koniecznie falują obroty -u mnie nawet check nie wyskoczył

,

o dwa zęby to już stuka

Dwa przypadki przerobiłem osobiście

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli coś by by7ło z elektroniką multiramu to waliło by checka .Coś jest nie tak z podciśnieniem . A jeszcze sprawdz w jeden sposób wepnij się miernikiem w kable od byle którego elektrozaworu multiramu i dodaj energicznie gazu powinna pojawić się masa na jednym z kabli chwilowa ale powinna być bo te elektrowlączniki steruje (minus) ,a dochodzi do nich stałe napięcie 12v. Napewno będzie to kabel brązowy lub prędzej brązowo jakiś tam.Jeśli tam będzie ok to alo zaworki uwalone albo te twoje podciśnienie jest nie tak a ten od trójnika co idzie do pompy poprostu narazie zaślep i zobacz jaki efekt.

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro zobaczę co tam jest nie tak. Miernika nie mam, pozostaje mi podmienić elektrozaworki, bo mam drugie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tu nie chodzi o zaworki to wepnij jakoś żaróweczkę 5W -watów jeden koniec podlącz do plusa a drugi do kabelka od elektrozaworku. Może nie warko ich wymieniać tylko coś jest na rzeczy że nie dostają sygnału do wzbudzenia się.

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Adam_AK

Jestem po sprawdzeniu rozrządu i wszystko jest na swoim miejscu, jutro bede myślał na przepływką i jak coś dam znać.

Podmieniłem przepływkę i zero poprawy. Na co stawiacie czy możliwe ze to czujnik położenia wału pomimo tego, że nie wywala jego błedu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...