Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witajcie !

Po Wielu miesiącach bezawaryjności kameleona przydarzyła mi się awaria...

Po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka TC ,ABS "Auto z kluczykiem " , nie działa prędkościomierz , nie działa tempomat, na MID'zie spalanie w L/h i z dziwnie małymi wartościami...

Czy awarii uległ sterownik ABS przy pompie ?

Jaki zakupic inny ??? Musi byc od Y26se????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy sprawdziłeś? Może to tylko czujnik w lewym kole - stamtąd jest podawana prędkość na licznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odrazu podpowiem że jak komp nie będzie chciał się połączyć ze sterownikiem to znaczy że on jest uwalony. Najpierw sprawdź czujniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cichy masz rację, zapomniałem dopisać ,że nie da rady się połączyć ze sterownikiem

czyli wymiana mnie czeka ???

jak to jest z tymi sterownikami ? był jeden typ czy nie ?

kumpel miał to samo w OMIE MV6 i miał jakiś rzadki typ sterownika

Cichy masz rację, zapomniałem dopisać ,że nie da rady się połączyć ze sterownikiem

czyli wymiana mnie czeka ???

jak to jest z tymi sterownikami ? był jeden typ czy nie ?

kumpel miał to samo w OMIE MV6 i miał jakiś rzadki typ sterownika

Share this post


Link to post
Share on other sites

obojetnie jaki sterownik kup byle od VB poliftowej

opcomem sie ustawi na odpowiedni silnik i skrzynie i tyle

robilem to u Skowrona niedawno

kupil sterownik od V6 w automacie a on mial 2,0 manuala

chwila moment i dzialalo wszystko jak powinno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gawlak, a nie orientujesz się jak wygląda sprawa z założeniem sterownika od wersji bez przycisku? Gdzieś na forum był temat o założeniu przycisku TC i według niego trzeba zmieniać sterownik, czyli można wnioskować że przycisk będzie wtedy nieaktywny. Co najciekawsze sterowniki do vałki są dużo droższe niż inne. Chyba tylko dlatego że od v6

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz TC kupic od auta z TC

np od 2 litrowki (chyba nie bylo bez TC)

nie masz TC mozna kupic bez TC

albo z i dodac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z samym TC to kumam, ale chodzi tylko o to czy każdy sterownik z TC obsługuje przycisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

muszę demontować pompę ABS aby zmienić sterownik ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

cichy117

powinien skoro do 2,6 da sie dorobic przycisk ktorego nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Marcin o ile pamietam to tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli odpowietrzanie układu wykonać wg standardowych procedur???

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zdemontujesz przewody to oczywiscie ze tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli będzie śmigać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dobrze bo parę groszy zostanie. Do wywalenia sterownika nie trzeba odkręcać przewodów. Wystarczy odkręcić pompę z mocowań i lekko odciągnąć. Trochę ciasno ale to lepsze niż odpowietrzanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli kupic sterownik można nawet od 1.6 poliftowej...?

bo taki mam za 40 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki wczoraj rogrzebałem sterownik i oczom ukazał sie zupełnie inny jak w większości Vectr

Rozciąłem w dwóch miejscach , okazało się że aby to polutować to beż lupy ani rusz , coś tam posmarkałem cyna i nie działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pytanie ,może ktoś ma od 2,6 na sprzedaż?

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego a może wyślij do regeneracji

Please login or register to see this link.

albo mają w sprzedaży u siebie taki sterownik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wolę kupić uzywany bo jednak myślę ,że naprawa jest mało prawdopodobna

Mam tu na aukcji z angola .

jak myślicie podejdzie bez kłopotu?

Ten sam główny numer ...

Nie będzie problemu np z licznikiem ??? bo Wiadomo Vectra w milach liczy ta z aukcji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz zwykły sterownik z TC Boscha. Niestety nie jest tak łatwo jak Gawlak napisał, że można przekładać dowolnie. Najlepiej gdybyś kupił sterownik pod swój silnik i skrzynię. Co prawda op-comem można programować ale nie w dowolny sposób. Można np. zmieniać między x20xev a x25xe. Ja kupiłem od z22se i d...pa. Nie wiem jak to wygląda w y26se. Gdyby połączył co się z op-comem to można by podejrzeć. Niezaprogramowany sterownik powoduje tylko brak TC. Z anglika można śmiało zakładać. To nie ma nic do rzeczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak w automacie jest ta vectra dawca????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może będzie można zmienić op-comem. Tak jak pisałem, nie wiem jak to wygląda w y26se. W x25xe napewno się da. Jeśli nie możesz połączyć się ze sterownikiem to może masz kogoś z takim silnikiem kto mógłby się podłączyć i sprawdzić na 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

Ja dodam podobną usterkę, ale nie potrzeba mi sterownika.

VB X20XEV 2,0 V16 poliftowa `99 rok

Mówię co jest.

Jadę sobie, a tu. Zapala mi się jednocześnie kontrolka TC i ABS a po sekundzie spada mi wskazówka na prędkościomierzu z 80km na 0km. Dowiedziałem się od kolegi, że to czujnik od ABS w lewym przednim kole pada i tak wariuje. I dlatego też TC się włącza bo mu się wydaje, że koło traci przyczepność.

Czyli to prawda co kumpel mówi, czujnik ABS do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąd wiesz że nie potrzeba sterownika? Licznik, abs i tc podpierają się tymi samymi danymi, czyli właśnie sygnałem z lewego przedniego czujnika. Możliwe że to on padł ale niestety sterowniki padają często. Podłącz pod kompa. Jeśli to czujnik to będzie błąd. Jeśli nie ma błędu a w czasie kiedy kontrolki się świecą nie będzie można połączyć się ze sterownikiem to znaczy że właśnie on leży

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdze to. W 1 kolejności wymienie czujnik i zobaczę jak wtedy będzie zachowywać się auto.

Podobno z ta usterką można jeździć? To prawda? Samochód przy włączonych TC i ABS normalnie mi jedzie i normalnie hamuje. A ja na następny weekend wybieram sie nad morze i mam do przejechania łącznie w obie strony z jakieś 1000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można jeździć, tylko można się denerwować na lampki;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to ja wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Za 1 razem to aż się spociłem jak to zobaczyłem, no ale było 32 C na plusie. Wyłączyłem auto, zapaliłem fajka, odpaliłem i do punktu docelowego, (który był oddalony od miejsca zajścia jakieś 60km) zapaliły mi się na dwie sekundy i zgasły. I teraz ani razu się nie zapaliły jak jeżdze. Tylko, że dzisiaj to krótkie trasy robiłem, góra 10km to nie ma o czym gadać. Wczoraj to przebyłem 120 km i w połowie drogi mnie to zastało.

Jesli to sterownik to trudno. Pojadę ze świecącymi do Gdańska i z powrotem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...