Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

oneg

kręci ale nie odpala

Recommended Posts

Witam. Mam problem z moim 1,9 cdti. Wróciłem wczoraj pod dom, wszystko było normalnie, zgasiłem samochód i poszedłem do domu. Dzisiaj wsiadam do auta, przekręcam kluczyk samochód kręci normalnie, świecą się kontrolki ale nie załapuje silnik. Kręci i nic poza tym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

... może to głupie pytanie... ale jak z paliwem ? Zobacz czy okolice filtra paliwa są suche.

Parkujesz na płaskim ?

Spróbuj użyć drugi kluczyk jeśli go masz, może to immobiliser ?

Za mało szczegółów podałeś aby cokolwiek pomóc na odległość...

Jeśli masz możliwość to podepnij się opcomem i sczytaj błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie może być dużo przyczyn tego ze nie odpala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Vectra 1,9CDTI 120KM 2006

Odświezam i podłączam sie do tematu.

Kilka dni temu wrocilem do domu wieczorem (temp.ok.2st.C), auto jechalo normalnie żadnego spadku mocy itp. Zgasiłem silnik a następnego ranka (temp.trochę ponizej 0) juz nioe odpalil. Kręciłem dośc dlugo ale nie bardzo chcial zaskoczyc, nie chcialem dobic aku wiec odpuscilem. Wieczorem po powrocie do domu i naladowaniu aku ponowna proba - dlugie kręcenie i w końcu z bólem odpalił. Po chwili pracy silnik doszedl do siebie i normalnych obrotów - wiec proba jazdy, zadnych nieprawidlowych oznak. Samochod do garazu. Podloaczenie OPCOMa - zadnych bledow. Przeszukanie forum - mozliwe ze rozrusznik za slabo kreci - wyeksploatowany. Nastepnego dnia zonka do vectra ja do drugiego auta i do elektromechanika na sprawdzenie i regenerację rozrusznika. Temp. w garazu ok.9stC i znowu problem z odpaleniem (pomiar obciążenia przy wymuszeniu grzania świec ok.50A - więc świece raczej grzeją). Po drodze do mechanika autem zatrzęsło i następnie silnik zgasł. To było jakieś 7dni temu i od tego czasu po sholowaniu na sznurku auto juz nie odpalilo. Samodzielna diagnostyka OPCOMem - brak bledow. Cisnienie na szynie 36MPa - zadane ok. 37Mpa. Paliwo ze zbiornika podaje. Obroty rozrusznika przy porządnie naladowanym aku ponad 200obr. obroty z czujnika rozrządu cos ok. 170obr. - wszystkie dane podczas kręcenie (auto nie odpala). Następny pomysł filtr paliwa - odkręcam a tam jakieś takie mętnawe - więc spusciłem zbiornik ale nie wiem czy do zera - pompka juz nie podawala zbyt duzo do filtra. Kupilem 20l czysciutkiej Verwy i przepuscilem dwa razy prze pompke, pozniej nowy filtr paliwa, ale po poskladaniu nadal silnik nie odpala. Sam nie bardzo juz mialem pomysly co dalej wiec zaprowadzilem "padlinę" do mechanika, ale na razie nie dal mi znaku co i jak więc moja prośba może ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną. Dodam że po wstępnych oględzinach mechanik stwierdzil ze może to wtryski ale mial dopiero sprawdzac za 2 dni (taki chłopina zarobiony).

P.S.

Mała dygresja na temat Vectry C - oczywiście to moja subietywna ocena :

Wcześniej miałem vectre B 2,0DTI przez 7 lat i nigdy jej nie wozilem ani nie ciągnąłem na sznurku, moj nowy nabytek mam ok. 1,5 roku i juz 2 razy musialem ją sciągać do lince ( za pierwszym razem padł altek) - nieby nic ale ostatnim razem jak ja holowalem to na CB uslyszalem: "o Vectre C ciagną pewnie diesel" trochę mi to dało do myslenia.

Pozdrawiam forumowiczow i czekam na jakies sugestie bo jak mi sie mechanik rozłozy to chciałbym mieć jakieś możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odpowiem ci na pytanie, ale powiem ci jedno ,,starsze samochody były lepsze'' fakt te nowsze może lepiej jeżdżą ,mają większą moc, spalanie: nie koniecznie mniejsze. Awaryjność tych nowych diesli każdy wie jaka jest, po prostu dużo elektroniki i ekologia. Dlatego większość szuka teraz benzynki, ale tam też wkradał sie bezpośredni wtrysk , turbo itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak112 nie ma się co załamywać, psują się wszystkie auta, nie tylko ople i to z dieslem, jeśli chodzi o przyczynę gaśnięcia to pisał ktoś o przekaźniku bodajże w UEC, który padając robi zamieszanie, trzeba sprawdzić czujnik położenia wału, czujniki ciśnienia listwy CR,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciag dalszy tematu.

Na poczatku dodam że nadal chodzę piechotą a auto warte kilkanaście tysiecy od miesiąca stoi w warsztacie. Oczywiście można by zmienić mechanika ale wybór u mnie bardzo skąpy a narazie nie chcę brać lawete żeby go zawieźć 50km do serwisu (który tez nie daje pewności na znalezienie usterki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Mechanik podmienił czujnik wału korbowego (bo ponoc byly jakie bledy od niego - moj op-com nic takiego nie pokazywał) - bez efektu.

Nastęny był czujnik położenia wałka rozrządu (bo ponoc pokazywal caly czas 100obr - op-com u mnie pokazywal zmieniajaca sie wartosc) - bez efektu, ale nadal nie tracę nadziei bo na świeta przecież nawet zwierzęta gadają więc moze vectra w wigilę powie mechanikowi co jej dolega - więc czekam chyba do nowego roku.

Cos tam jeszcze wspominal o zaworze regulacyjnym pompy wysokiego ciśnienia bo ponoć przy kręceniu pojawia sie wysokie, rzędu 300MPa, ciśnienie ale zaraz spada.

Aha, ponoć sprawdzone ciśnienie pompki paliwa ze zbiornika - ok, ale wiem ile bar.

Święta z pożyczonym autem i pewnie wejście w Nowy rok też - to nie wróży chyba dostatku i szczęścia w Nowym Roku. Ale ja wszystkim już forumowiczom tego życzę i powoli przygotowuję kartkę: SPRZEDAM AUTO, Diesel, Mały przebieg (bo przecież stał nie jeździł), Stan Bardzo dobry - ale tylko w tedy kiedy pracuje silnik".

Jesli ktoś ma ochotę coś doradzic - kwestii awarii oczywiście - to chętnie poczytam. Tymczasem pozdrawiam.

P.S.

Taki "napisanie się" znacznie poprawia nastrój

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites

w takim razie pozostaje ciśnienie sprężania i ustawienie rozrządu, w odwrotnej kolejności

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Komputer nie wywala błędów.Po kupnie były jakieś ale to duperelki tak mi powiedzieli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tyle tylko ze na "plaku" odpala ale jak przestaniesz psikac to gasnie - brak paliwa, tylko co moze byc przyczyna ze cisnienie wchodzi i spada do zera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompe wysokiego ciśnienia szlag trafił, no bo chyba już nic innego nie pozostało, a zdaża się że padają chociaż ja nie miałem takiego przypadku

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jutro jade do mechanika zeby sie dowiedziec co dalej. Ale tak przez Swieta sie zastanawialem i niewiem czy bylo by mozliwe ze immobilajzer glupial? Bo ponoc on blokuje wtryski, wiec moze cienienie wzrasta (pompa podaej) ale wtryski nie sa sterowane. Tylko czy bylby wtedy blad od immo?.

Mechanik cos wspominal ze moze to ten zawor regulacjny na pompie swiruje ale w sumie ... nie wiem. Wymieniac zawor w ciemno troche kosztowna wróżba.

Ale jak by padla pompa to cienienie by wzrastalo? Op-com pokazal ze cisnienie jest (ok. 35MPa) caly czas podczas krecenie rozrusznikiem, mechanik testowal jakims innym programem (jakis dedykowany tester, komputer do aut) i u niego pokazywalo cienienie tylko przez chwilę a pozniej spadalo - mowil ze jak zorganizuje manomter do 400Bar to sprobuje jeszcze go podłaczyc na szyne CR i zmierzyc.

Moje pytanie dotyczy tego co pisalem o immmo. Proszę o podpowiedz, może ktoś mial podbny przypadek i jest zoorientowany czy wtedy sa bledy?

Milego Siwetowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

powinien wywalić błąd immo jeśli byłoby coś nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe wiesci

Dzis bylem z opcomem u mechanika i przy kreceniu pokazuje cisnienie 37MPa (wymagane 38MPa) ale jak mechnik zluzowal odplyw z szyny CR do jednego z wtryskow to paliwo tylko trochę "pociekło" i pozniej juz nic - wiec skad to cisnienie? Jutro demontaz pompy do sprawdzenia w warsztacie Bosch'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat chyba załatwiony.

1.Pompa byla ok.

2.Po podmianie całej szyny CR z czujnikiem i zaworem auto odpaliło.

3.Jednak jeden z wtrysków nie podawal paliwa, dopiero po dolaniu srodka czyszczacego do zbiornika i urchomienu po chwil zaskoczyl.

Podsumowując ciu....we paliwo załatwiło zawór i prawie wykonczyło wtryski. Pozostaje jeszcze sprawdzic dawki korekcyjne ale to moze za kilka dni.

P.S. niby prosta usterka a tygodnie postoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...