Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Tomstat

Problem z choinką i szybami

Recommended Posts

Witam. Mam nastepujący problem. Od jakiegoś czasu zauważyłem że wysiadło mi podświetlenie przycisków do szyb z przodu. Niby pierdoła więc to olałem ale kiedy ostatnio wiozłem ze sobą pasażerów okazało się że o ile wszystkimi szybami moge pięknie sterować z kokpitu kierowcy, o tyle pasażer z przodu może swoją szybe jedynie zamknąć (jeśli kierowca ją wcześniej otworzy) a z tyłu okna można jedynie otworzyć ale o zakmnięciu już mowy nie ma.

Oddałem auto do ASO Opla i stwierdzili jakiś przeciek i że jest wilgoć ale same układy są wsyztskie OK. Potem dowiedziałem się że ktoś tam już wcześniej grzebał bo zdejmowany był prawy błotnik przedni. Podobno widnieje tam jakaś wiązka o której panowie z ASO nie mają pojęcia. Jako że mam LPG to podejrzewam że to jakaś tam wiązka z instalacji.

Dziwne jest to że ostatnimi czasu pojawia mi się choinka na desce. Mrygają mi kontrolki ABS, TC i ESP wraz z kontrolką akumulatora i auto z kluczem. Zegary idą na zero, wskaźnik paliwa idzie na zero, mryga dytrybutorek wskazujuący zero w baku. Auto zaczyna mulić i zanika wspomaganie. A najl;epsze jest że dzieje się tak aż do... wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Potem czsami wszystko przemija a czsami nic się nie zmienia i po N-tym zgaszeniu auta wyciągnieciu/włożeniu kluczyka wszystko wraca do normy.

ASO wszystko zgoniło na ów wilgoć. Zważywszy że ostatnio stało mi się to podczas pięknego słońca to jakoś śerdnio mi się chce w to wierzyć.

Jeśli ktoś coś takiego przeżył i co wazniejsze poradził z tym sobie to proszę o poradę..

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do choinki to może być wina słabego aku albo problemów z ładowaniem

szyby to zapewne oddzielny problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam -wiem ze w liczniku robia sie zimne luty , moze to ci sie dzieje i trzeba przelutowac gniazdo w liczniku , a jesli chodzi o wilgoc to róznie to bywa to jest wrednaa pani która robi duzo zielonego w samochodach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , pszesz ze masz gaz , to posprawdzaj połaczenia instalacji gazowej z instalacja samochodu , moze tam gdzies zle zaizolowali i sie robia krzaki .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wątpię że to problem z licznikiem bo nawet jak wyjmiesz licznik i wywalisz za okno auto nie muli i nie ma błędów w silniku zapodaj kody błędów bo bez tego wróżka jedynie ci może pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

We wtorek odbieram furke z ASO to wtedy wszystko opisze. Dzięki za odpowiedzi. Z tymi szybami to właśnie spece z Opla powiedzieli że elektryka to elektryka i tam może wszytko byc powiązane. Podejrzeweają póki co główny moduł sterowania silnikiem. Koszt 4800 - 6000 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_help.gif" alt=":help:"> mam nadzieję że to jednak te zimne luty. Tylko dlaczego zanika wspomaganie i przymula. Aku też jest nowy, wymieniony miesiąc temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CIM panie kolego. Jedynie podpięcie techa może rozjaśnić sprawę. Z podobnymi objawami ja dziś wstawiłem swojego Siga do ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to niezły interes zrobią na tobie panowie z aso sam byś zrobił opcomem polifta za 600zł max a przedlift z 400 (części używane)

nowe polift z 2000 a przedlift z 800 zł a w aso tak jak wyżej pewno z 5000

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pilot.gif" alt=":pilot:">

Oni to mają kieszenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Badanie techem to podstawa ale nie powoduje to usunięcia usterki tylko służy do zdiagnozowania problemu. Jeśli diagnoza się potwierdzi moduł w ASO kosztuje 530zł + wymiana.

850 zł to wartość cennikowa przy zakupie samej części. Przy zakupie i montażu dostałem 30% rabatu.

Edited by jvc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto jednak poleży do czwartku. Panowie w ASO podpięli swoje komputery, ba nawet wykonali 50 km rundkę po okolicy i stwierdzili że jedyne co im wyszło to wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze. Stwierdzili że zapewne mam do wymiany cewkę, świece lub listwę wtryskową do instalacji LPG (wszystkie 3 pozycje wymienione na nowe w przeciągu ostatniego miesiąca). Jako że nie maja póki co pomysłu poprosili o pozostawienie im auta do czwartku. Zaczyna się robić ciekawie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałeś jakiegoś parcha zastępczego? Ja wyrwałem Insignię OPC w ramach klienta VIP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JVC - Wyrwałem Lancie Y żony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:"> 1,2 l, 96 r. 60KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ma szans na taka cene cima chyba że bez czujnika kąta skrętu to ok ale z czujnikiem nie w aso najtaniej 800 zł sama część, to skąd aso by ci sprzedało ta część taniej jak w sklepie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może sterownik padł, przy dołożonym gazie często powstaje usterka w postaci wypadania zapłonów..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

CIM z SIS-em to cena nawet prawie 2000 zł. Ja mam wersję przedliftową. Cena katalogowa CIM-a to 850 zł ale przecież przy usłudze ASO liczy za robociznę więc może sprzedać CIM-a po kosztach a i tak wyjdzie na swoje.

Edited by jvc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto odebrane. Oczywiście musiało zalecieć lekką wiochą bo telefonu sie nie doczekałem jak było umówione a musiałem sam podjechać 2 razy i wypytać ale to szczegół. Panowie w ASO nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości. Zrobili autem 50 km i niby wszystko gra. Przeczyszczono mi przepustnice, nakazano wymienić guziki do szyb (koszt w ASO 200 zł za jeden) oraz dowiedziałem się że te błędy co wystąpiły to najpewniej zimne luty i że niekt nie będzie mi wszystkich lutów sprawdzać. Dziwne że na kompie nie wyszło nic co te autko przeszło. Zapłaciłem jednak jedyne 130 zł i zawinąłem się spowrotem. Ot tyle co się dowiedziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

guziczki od szyb pięknie czyści się spirytusem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...