Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
lukasxyz

Falowanie + szarpanie

Recommended Posts

Witam

Moj problem zaczal sie nagle w czasie jazdy - objawilo sie to tym ze w czasie gdy puscilem noge z gazu kilka razy szarpnal znim przeszedl do hamowania silnikiem podobnie gdy dodalem gazu kilka szarpniec zanim zaczal normalnie ciagnac - po wyrzuceniu na luz obroty stopniowo spadaja i silnik gasnie i zeby odpalic trzeba uzyc gazu

Po odpaleniu chodzi nierówno ale nie jest to spokojne falowanie a tak jakby co niecala sekundę dodawać trochę gazu – po kilku sekundach od odpalenia zapala się konrolka check ale bledu nie zapisuje i nic nie zczytuje po podlaczeniu komputera po przelaczeniu na gaz chodzi jeszcze gozej i potrafi na wolnych zgasnąć szczególnie przy zimnym silniku Zawsze gasnie i na gazie i benzynie jeżeli w czasie jazdy wrzuci się luz

Jeżeli na luzie doda się gazu na np. 2000 obrotow tez obrotow nie trzyma slychac falowanie

W czasie jazdy można powiedzieć ze zachowuje się normalnie przyspieszanie jazda od 2200 obrotow normalna (przy niższych potrafi szarpac) przy wyższych obrotach wydaje się ze nie ma pelnej mocy

Do tej pory sprawdzona iskra - swiece przewody nowe chodzi na wszystkie gary – sprawdzone przewody podciśnieniowe dolotowe wszystko szczelne

Auto to Opel Vectra B 96r 16 16V X16XEL gaz sekwencja stag 300

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij od przeszukania forum bo takich tematów jest pełno

wyczyść krokowca

wyczyść przepustnicę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegladalem i czytalem ale ten problem jest inny - raz ze stalo sie to nagle - przepustnica czy krokowiec dawalby raczej sygnaly wczesniej - z tego co czytalem przy krokowcu raczej nie ma kontrolki check a jazda wyglada naromalnie u mnie sa szarpniecia zarowno przy puszczeniu gazu jak i ponownym wcisnieciu no i gasniecie przy wrzuceniu na luz o przepustnicy myslalem i rzeczywiscie trzeba bedzie przeczyscic ale ja myslalem bardziej o czyms co nagle przestaje dzialac - moze map sensor moze jakis stycznik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyczyść przepustnicę

i zobacz w jakim stanie masz filtr powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopisze jeszcze jedna rzecz - podpialem jeszcze kompa i przyczyna takiej pracy jest bardzo bogata mieszanka - czasy wtryskow benzyny na jalowych sa ok 14ms podczas gdy prawidlowo bylo ok 3 kiedy podniose obroty do ok 2000 spada do ok 5ms i dlatego silnik pracuje w miare normalnie w czasie jazdy a na jalowych poprostu jest zaduszany i szczegolnie na gazie gasnie wiec wina jest przy czyms co dobiera mieszanke myslalem o sondzie lambda - czy w takim przypadku nadal aktualny jest temat przepustnicy? rok temu przy wymianie uszczelki mechanik do niej zagladal - nie byla idealna ale tez nie bylo tragedii

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to zajrzyj do lambady, na dzień dobry zobacz jak wyglądają kable z niej wychodzące

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro sprawdze lambde ale dopisze jeszcze jeden objaw o ktorym nie pisalem - w czasie jazdy potrafi miec odwrotny objaw po wrzuceniu luzu tzn obroty na ok 3tys a po wrzuceniu biegu sam przyspiesza bez dodawania gazu czasami puszczenie nogi z gazu nie powoduje wyhamowania tylko trzyma predkosc - nie wystepuje to zawsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sprawdź sobie jak działa linka od gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik położenia przepustnicy, ja bym na to stawiał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udalo sie odczytac dwa bledy - recylkulacji spalin i zlej mieszanki - w zwiazku z tym zostaly zrobione dwie rzeczy na raz - zaslepienie EGR oraz czyszczenie przepustnicy i wymiana gumowego lacznika miedzy przepustnica a kolektorem - po tych zabiegach auto wrocilo do normy - dzieki za podpowiedzi - pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli temat wygląda na zamknięty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...