Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Killaz

2.0 DTI - zaślepka na uciętym przewodzie

Recommended Posts

Witam,

Ostatnio będąc u mechanika z nowym nabytkiem na prowizorycznym przeglądzie zwrócił on uwagę na ucięty, zaślepiony przewód. Sam nie wiedział do czego może to służyć, dlatego może ktoś z Was ma pojęcie co to jest i czemu zostało zaślepione?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaślepiony przewód to przelew , powrót paliwa do zbiornika.Chyba zapowietrzało sie auto przez trawerzy , olej z trawerzów brudzi filtr paliwa i zmyślny mechanik zaślepił problem z zapowietrzaniem z głowy ale nie do końca należy przywrócić do stanu pierwotnego.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

zastanawiam się gdzie są odprowadzone przelewy idące z trawersów?

Pozdr.

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo - tylko że zrobiłem to sam. Przewód od nadmiarów idzie na powrót do baku, czyli jak w każdym normalnym samochodzie jest to zrobione. A tu zaślepiony jest przewód od namiarów, który fabrycznie jest doprowadzony do przewodu zasilającego pompę, a nie na powrót.

Edited by Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A no popatrz.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziadek Vec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> rozumię ... jednak standardowo powroty przelewu wracają na pompę - jak w każdej Viki. Wyżej rysunek przepraszam ale wg mnei to chyba nie od tego silnika .... mialem 2 Viki 2.0 D i każda z nich miała powroty na pompę. Nie spotkałem się z takim cudem by powroty szły na powrót do baku... BTW w/w rysunek jest poglądowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jazda z tak zaślepionym przewodem nie wpływa negatywnie na auto? Dziadek mówi, że trzeba przywrócić do stanu pierwotnego, a Lesniak - ze sam tak zrobił. Wiec jak w koncu z tym jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrób tak jak było, bo tu chodzi o to aby pompa była smarowana paliwem powrotnym z przelewów. To są naczynia połączone.

Jak wymienisz wężyk/wężyki i trójniki na pewno wszystko wróci do stanu normalnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tak jak poprzednik wnioskuje, że po coś było to zrobione. Osobiście zrobiłem to sam, aby zapomnieć o tych przelewach, bo jeżdżąc tym autem 10 lat już go trochę poznałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawostka- znani od lat fachowcy od DIESLI- majac moją VB na warsztacie-sami ucieli ten wąż i zaslepili go podobnie jak na fotce kolegi-przy kompleksowej naprawie układu paliwowego.

Mińęło już 2,5 roku od tego zabiegu- i wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to i jakieś wyjście z sytuacji, bo przynajmniej jak rozumiem macie problem z głowy jeśli idzie o przelewy... i chyba w związku z tym odpada także problem z zapowietrzaniem układu pompy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie - a co ze smarowaniem pompy podczas hamowania silnikiem? Czy to nie wtedy paliwo wraca przez przelewy i jest ona smarowana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja specem nie jestem ale takie zaślepianie przewodów eliminuje tylko skutek a nie przyczynę. Skoro ktoś mądry tak zaprojektował te przewody i wymyślił to tak ma być a nie jakieś zaślepianie i poprawianie fabryki. Jak przewody są dobre to nie ma prawa się zapowietrzać i łaski nie robi, musi palić. Mechanik przewód zaślepi i kasę zgarnie bo przecież auto odpala i się nie zapowietrza ale jak trzeba będzie później pompę robić to odpowiedzialności za to nie weźmie i nie dołoży do naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, dzięki temu zabiegowi skutecznie wyeliminowano skutek. Ale przez nieszczelne przelewy według mojej opinii szybciej będziesz regenerował pompę niż przez ten zabieg. To powietrze w układzie paliwowym jest ogromnym zagrożeniem dla jej prawidłowego działania. A co lepsze, taki układ sprawia, że auto potrafi samo odprowadzić powietrze poza układ paliwowy.

Edited by Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzupełnię swoją informację-o uciętym przewodzie,

Fachowcy wymienili przelewy ,wyczyścili bak oraz ssak-wymienili uszczelniacze wtrysków-zamontowali regenerowaną w Garbowie pompę wtryskową i zaślepili uciety przewód śrubą.

Z tego co pamietam-mówili o modernizacji układu paliwowego na wzór układu paliwowego Focusa ile w tym prawdy nie wiem,ale działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, focus ma taką samą pompę, lecz o tak częstym zapowietrzaniu jej nie słychać. Chyba podobne rozwiązanie ma audi w 2.5 TDI.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z ciekawości gdzie dokładnie jest teraz wpięty powrót nadmiaru z wtrysku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są dwa przewody paliwowe przy silniku - jeden zasilający drugi na powrót do baku z pompy - ten drugi zostaje przecięty, wstawiony odpowiedni trójnik i w niego zostaje wpięty przewód od nadmiarów, a przy pompie zostaje zaślepiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jeśli przyczyną zapowietrzania się są nieszczelne uszczelki trawerzów to przy tej przerubce z przelewów paliwo z olejem wraca bezpośrednio do zbiornika a z tamtąd do filtra który się zatyka i pompy gdzie też niejest to wskazane a nie będziesz miał żadnych objawow nieszczelności bo auto odpali

osobiście mam astre g z problemem zapalania ale w tym tygodniu ide ją robić własnymi siłami bo niewieże mechaniką. zobaczymy czy pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Należy też zauważyć że w pompie jest czujnik temperatury paliwa zespolony z czujnikem obrotów wałka pompy a temperatura paliwa jest brana pod uwage przez ecu jeżeli odetniesz dopływ ciepłego paliwa to zmieniaja sie porcje dawkowania paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zgodze się z takim wnioskiem- paliwo przepływające przez pompe i sterownik jest chłodziwem a czujnik temp.zespolony z czujnikiem temp.ma ostrzec i zabezpieczyć sterownik przed przegrzaniem i usterką,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powrót paliwa przepływa po stronie niskiego ciśnienia i nie chłodzi pompe bo idzie on od wtrysków i jest gorące a paliwo od strony filtra może i chłodzi a raczej smaruje pompe.Jak myślisz ssanie na jakiej zasadzie działa,dlaczego przy uszkodzonym czujniku temperatury paliwa jest twarda praca silnika dopuki silnik nie osiągnie właściwej temperatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

,,,W którym miejscu jest ten czujnik temperatury? czy nie w samej płytce sterownika?Jakby ktoś miał schemat układu paliwowego Fokusa to niech się pochwali bo to jest ciekawe.

Edited by angy22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpisz na yutube wymiana czujnika hala VP44 i masz.

Jest razem z czujnikiem obrotów wałka pompy.

Jeden czujnik i cztery ścieżki - plus zasilania 5V, minus,sygnał obrotów wałka i temp. paliwa.

Please login or register to see this link.

coś takiego znalazłem na chomiku.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytam się o to bo mam twardą pracę silnika (wtrysków) i już nie wiem co jeszcze mam sprawdzić,wymienić lub zmodyfikować(kąt wtrysków idealny) .Wiem że temat nie o tym dlatego się nie będę rozpisywał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...