Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maciekchn

Troszke silnik jest zamulony 1,8

Recommended Posts

Witam mam pytanko do posiadaczy viki 1,8 16v czy wasze auta tez troszkę mula? np z 1 biegu na 2 bieg pedał w podłogę po chwili 10sec dopiero zaczyna sie zbierać? albo pedał w połowie wciśnięty i muli troszkę po chwili sie zbiera?

Mam silnik 1,8 115km 249tys przebieg instalacja KME sekwencyjna

auto mam od 2tygodni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na jakiej podstawie twierdzisz że masz zmulone 1,8, jeżdziłeś innymi 1,8?? Chodzi mi o to czy porównywałeś swój silnik z innymi?? Jeżeli już muli to dzieje się tak na LPG i benzynie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez mam podobny problem, nie jezdzilem innym 1.8 ale podczas przyspieszania przy wyprzedzaniu, czyli 4,5 bieg i ponad 3,500rpm zaczyna jakby tracic kompresje na cylindrach (nie wiem tak mi to przypomina) czyli przyspiesza i nagle doslownie na pol sekundy jakbym delikatnie poscil pedal gazu, i po chwili spowrotem "kompresja" wraca i caly cykl sie powtarza (oczywiscie nie regolarnie), wystepuje to tylko na wysokich obrotach, ponizej 4, 3,500 wszystko jest pieknie i żwawo.

Any ideas?

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam podobnie w 2.0, problem i na benzynie i na gazie i też tak dumam czego to może być kwestia.

Dosłownie tak jak opisuje Dan, po odpuszczeniu pedału i wciśnięciu zaczyna lepiej jechać niż podczas długotrwałego trzymania w pedału w podłodze.

Any ideas?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawa jest banalna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po prostu przy mniej więcej 3500 obr/min kolektor zmienia swoją długość, klapki się przestawiają i zmienia się ciśnienie w kolektorze i stąd to wrażenie zmulenia na malutki momencik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaka jest temperatura na zewnątrz? Nie ma co wymagać aby ciągnął idealnie jak będzie mega gorąco, ja mam porównanie jazda w nocy i jazda w ciągu dnia. Można powiedzieć niebo a ziemia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie no jasne ze jak temperatura na zewnatrz jest wysoka to viki ciezej "idzie", zdalem sobie z tego sprawe tak dawno temu ze juz jestem chyba przyzwyczajony i uczulony na to, dlatego tak lubie noca gdzies sie przejechac bo az milo sie jedzie.

Ale wracajac do tematu, kiedy dzialy sie te "rzeczy" z pseudo szarpaniem temperatura nie byla wysoka, byla gdzies 19 godzina, a wczesniej jeszcze popadalo troche wiec powietrze bylo calkiem rzeskie i przyjemne, rowniez dla viki cos kolo 20st.

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przeczytaj jeszcze raz post który napisałem wyżej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no spoko czytalem, jasne ze sie otwieraja, a powiedz one sa jakby sprzężone ze soba wszystkie razem czy kazda z nich moze autonomicznie dzialac?

Pytam bo mialem jakis czas temu slady odleju w przepustnicy i rurze dolotowej (wyczyszczone wszystko bylo zaraz po tym ale bez zdejmowania przepustki) i moze sie tam kleja do obudowy albo cos blokuje ich ruch nagar czy jakas maź?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> (chociaz wydaje mi sie ze akurat tam cisnienie powietrza popchneło by cokolwiek tam jest dalej do komory spalania i przepaloło by).

I pytanie ktore bedzie chyba najlepsza forma odpowiedzi:

Też tak masz u siebie w vb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam wrażenie że chyba nie bardzo wiesz o co chodzi z tymi klapami...

Też tak mam u siebie jak wcisnę gaz do dechy to przy mniej więcej 3500 obr/min jest jakby delikatne zdławienie na malutki momencik po czym wszystko jest ok. Klapy działają wszystkie razem. Z biegiem czasu syf z oleju zalepia trochę. Klap nic nie blokuje, jakby blokowało to nie czuł byś muła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z tym ciśnieniem to chodzi o to że przy 3500 obr/min klapy przestawiają się z jednego skrajnego do drugiego skrajnego położenia przez co zmienia się ciśnienie w kolektorze a co za tym idzie silnik to odczuwa i Ty to odczuwasz w postaci małego muła. To tak jakby ktoś na ułamek sekundy przytkał ręka filtr powietrza. Tak to już jest z kolektorami ze zmienna długością, w jednych silnikach to czuć więcej w innych mniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie widzialem tego ja wygladaja te klapki ani jak działaja (ale wiem gdzie sa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) ale przedstawiles to na tyle obrazowo ze czaje o co chodzi, plus leci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Dzisiaj wogle dziwna rzecz sie stala, wsiadajac do auta, włączyłem zapłon i zaczoł mi obrotomierz wariowac (skakał sobie 0-5k rpm), wyjąłem kluczyk sprobowalem raz jeszcze i bylo ok ale musialem dluzej pokrecic, po odpaleniu jakos tak nie swojo chodzil (wolno sie wkrecal i schodzil z obr) wyjąłem kluczyk, odpalilem raz jeszcze i tym razem cacy all.

Ide poszukam czegos na ten temat na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź ładowanie przede wszystkim i podłącz pod kompa, sprawdź czy nie ma żadnego błędu z czujnikiem położenia wału

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładowanie 14,2 - 14,4, kiedys były te 2 sławne błedy z czujnikami wału i wałków, wymienilem czujnik wałkow rozrzadu (siemens nowy) i pozniej juz nie wystepowaly błedy jedynie zawor zwrotny elab od odpowietrzania baku zostal chyba ale tym sie zajme za miesiac po matki boskiej pienieznej.

Sprawdze jeszcze okablowanie bo wyczytalem ze lubi sie gdzies przetrzec i chaos sieje pozniej.

Do tego jeszcze przed kupnem auta ktos albo wyjal zaroweczke albo cos bo nie swieci mi wogle kontrolka silnika (a i teraz sobie przypomnialem ze tez ten blad na kompie wywalilo i to zostało a nie zawor elab) będę musial sie jutro do zegarow dostac i zobacze czy jest zarowa czy wyjeli.

Dzieki za pomoc Yaslu, your the man!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Edit:

Witam ponowinie, pogrzebalem troche pod maska dzisiaj, posprawdzalem wiazke elektyki nad silnikiem, wyglada dobrze ale pare zył bedzie wymagalo mojej uwagi wkrotce (drobne otarcia) najbardziej zaniepokoily mnie kabelki dochodzace do wtryskow (te w podstawie listwy plastikowej) na jednym z nich widac gołe żyły ale nie maja do czego zewrzec wiec narazie zostawilem.

Okazalo sie tez ze po raz kolejny musialem poprawiac po jakims paproku kabel idacy do czujnika walkow rozrzadu, ktos na tyle nieudolnie poslugiwal sie izolacja ze w efekcie zwieraly dwa konektorki (widac ze ciety byl kabelek zaraz przy listwie i dolozony drugi na dokładke zeby starczylo do podlaczenia czujnika, poco tyle wycieli, c**j wie). Oczywiscie blad poprzednika naprawilem, ladnie zaizolowalem ale jednak jutro skocze po koszulk temokurczliwe i zrobi to jeszcze pozadniej (a co kto bogatemu zabroni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) niemniej jednak błedu juz chyba nie ma bo viki wkreca sie ladnie powyzej 4,5k rpm.

Nastepnie przeczyscilem przepustnice i cos mnie tchnelo zeby wezyki podcisnienia posprawdzac, no i wszystko ladnie pieknie, łape za kolejny i okazuje sie ze luzno sobie lata (ten od egr do niewiem czego wlasciwie (z tylu silnika nad skrzynia troche kostka taka z 2 pinowa wtyczka)) oczywiscie wyciagnolem i widze ze guma laczaca (ta gruba na koncu) jest peknieta po dlugosci, zaizolowalem (bo oczywiscie k**wa zawsze w niedziele mi sie chce robic takie rzeczy jak sklepy pozamykane) scisnolem opaska i zabralem vb na test drive, no i powiem wam ze jest nieco lepiej, troche silniejsza jest, ladnie sie rozpedza ale to by bylo za piekne bo jak nacisne gaz do dechy to sie dusi jakby. Na pol gazie ladnie idzie na full cos jej przeszkadza, miał ktos cos takiego kiedys?

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...