Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mychau

Instalacja elektryczna

Recommended Posts

Witam, powodem założenia nowego tematu jest to, że nie znalazłem jasnej odpowiedzi na moje elektryczne problemy w szukajce.

Problemem jest ciągła walka z instalacją elektryczną w moim wozie (VA 1.7D). Popalone kable, zajechany alternator, brak masy odpowiedniej, wszystko to już przerobiłem i zgadzało się to z dotychczasowymi przykładowymi usterkami jakie opisywane są szeroko w internecie.

Zabawa zaczęła się jak straciłem ładowanie. Diagnoza? Alternator bo co innego, kupiłem Delco od Astry F 1.7D, mocowanie identyczne, nie działał bo dioda jedna z 3 była zjarana. Zrobiłem obejście diody i dolutowałem mu dodatkową diodę w miejsce starej, niesprawnej, alternator zaczął ładować prawidłowo i przed 3 dni było super aż nie straciłem ponownie ładowania. Objaw dodatkowy to brak diody na desce, jak sprawdzałem próbnikiem zwierając ją na krótko to świeciła, pod altkiem nie. Po wstępnym zaglądnięciu do alternatora chyba regulator ale tu się nie wypowiem bo w pośpiechu złapałem się za już zregenerowany mój stary alternator Bosh. Tutaj kwiatki, dioda jest, nie pokazuje braku ładowania, światła świecą ładnie i mocno, auto pali normalnie mimo że do miejsca wymiany dojechałem na resztkach prądu z aku [rozładował się do cna]. Wrzuciłem bosha, zapaliłem z kabla i dalej już normalnie odpala.

Tyle że miernik pokazuje max 12.9V na światłach i przy leciutkim zwiększeniu obrotów, pod nawet większy obciążeniem czyli dmuchawa, światła, radio, nie spada poniżej 12.5V, lecz po dodaniu ogrzewania tylnej szyby napięcie spadło na chwilę poniżej 12V. Dziwi mnie to bo objaw jest wedle mądrości szukajki to elekt regulatora do wymiany, przy czym regulator w Boshu po regeneracji jest nowy.

Kolejna dziwna sprawa to może błąd urządzenia pomiarowego ale: miernik z rynku pokazuje mi cały czas około 26V prądu zmiennego na klemach akumulatora. Proszę ludzi znających się na elektryce, elektromechanice i reszcie o chociażby propozycje gdzie szukać dziury w całym. Na chłopski rozum takie objawy jak mam teraz nie mają prawa zaistnieć dlatego zgłupiałem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przepraszam za ścianę tekstu i liczę na jakieś tropy prowadzące do rozwikłania tej zagadki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak miernik z rynku pokazuje Tobie skladowa zmienna rzedu 26V, to znaczy ze ewidentnie jedna z diod puszcza prad w obie strony (stad masz amplituda od +13V do powiedzmy -13V daje nam wartosc bezwzgledna 26V). Wymiana jednej diody niczego nie zmienia, prawdopodobnie juz padla ta wstawiona przez Ciebie albo ktoras z pozostalych dwoch. Radze wymienic WSZYSTKIE 3 diody i to najlepiej na takie same jak stosowal producent lub zamiennik dla nich. Montaz diody o lepszych parametrach moze zaowocowac zbednym spadkiem napiecia na diodzie. Co do tych 13V - generalnie chyba wlasnie w Dieslach niektore altki mialy znamionowe napiecie wlasnie 13V (tak bylo chyba w Hitachi przy silnikach Isuzu). Moim zdaniem tak 13,5V przy wlaczonych swiatlach i powiedzmy dmuchawie na 2 biegu jest OK. Gorzej po wlaczeniu szyby ogrzewanej.

Na Twoim miejscu posprawdzal bym jeszcze uplyw pradu do masy z aku oraz rezystancje kabli poszczegolnych obowodow do masy. Zwlasza wspomnianej szyby ogrzewanej oraz swiec zarowych - w Dieslach sterowniki/przekazniki swiec zarowych lubia sie czasem zawieszac i wlaczac swiece kiedy nie trzeba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, co do puszczania prądu, mówimy o diodach wzbudzenia czy ładowania, że puszczają?

Do tej pory śmigałem na tym Delco, dzisiaj siadł, ponownie! zamówiłem już szczotki [bo mało ich zostało], regulator i triode wzbudną [nazwa z kosmosu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">]. Objawy, spadające napięcie, prze wyruszeniem w podróż, napięcie na światłach było koło 13.5- 13.0 Teraz po paru kilomertach i korkach już ponownie gleba czyli 12.9-13.0. YAFUD

Pogrzebałem w tym Boshu, wiele nie znalazłem ale: czy powodem niedomagania mogą być szczotki regulatora? bo bieżnie po których one się ślizgają są nierówno starte więc szczotki nowe puki się nie dotrą do nich to nie przylegają całą powierzchnią. Może to mieć jakiś sens?

Rozsądnie patrząc wyciągam wnioski, że jeszcze płyta diodowa w obu do wymiany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do tego Delco, czy takie cuś podejdzie?

Please login or register to see this link.

Zastanawiam się czy tak czy nie bo, niby podają, że do modelu opla z 1.7d ale że jednym z oznaczeń tego ustrojstwa jest 35Amperów. Troche mało jeśli mowa o altku do starego dieslo-łaka, chyba że to jest amperaż nie mocy altka a samej tej części. Pojęcia nie mam O_o. Jak dzisiaj powiecie czy kupić czy nie to może zaoszczędzę na przesyłce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Brać tą płytę diodową na wszelki wypadek czy wymienić tylko szczotki, regulator i tridiode wzbudzenia?[tą polutowaną]

PS. Delco Remy jak działał to dawał napięcie ale w miarę dorzucania odbiorników prądu ono mu malało, tak być powinno czy regulator powinien nieważne jakie obciążenie, dawać ciągle jedną wartość bez wahania?

Pozdrawiam

Edited by Mychau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reanimuj bosch'a na delco nawet nie patrz. Główne diody muszą być wszystkie 6 lub9 sztuk (zależne od konstrukcji dynama) sprawne, do tego kupujesz za ~ 30 zł nowy regulator z diodami i musi hulać. Sprawdź jeszcze połączenia. voltomierz pomiędzy zacisk D+ z + accu i kolejny pomiar obudowa altka z - baterii. na każdym pomiarze nie powinno być więcej niż 0,1V spadku napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z boshem problem, bo nie wiem "co" mu reanimować. Wedle mojego małego misiowego rozumku winien hulać a nie daje odpowiedniego napięcia. Poproszę, że tak nieskromnie się zapytam, łopatologiczną instrukcję co czym mam z tym zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy ktoś ma wieści gdzie taką płytę diodową minimum 70A do Delco można dostać?

Edited by Mychau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No tak fajnie to nie bedzie - to nie perpetuum mobile. Jesli na altku jest 14V 70A tzn ze mozna z niego uzyskac do 70A przy napieciu 14V. Przy zbyt duzym obciazeniu odbiornikami zarowno napiecie jak i prad zaczna spadac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...