Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest nowaj

zapowietrzony uklad

Recommended Posts

Guest nowaj

Witam, od trzech tygodni jestem posiadaczem Vectry B 2000r 2.0 DTI, po początkowej przygodzie z czujnikiem położenia wału, przez jakiś czas było dobrze, niestety ostatnio dziwnie się zachowuje, mianowicie: Kilka dni temu podjechałem pod market i gdy wróciłem po 15 min. samochód nie chciał odpalić, tzn odpalał ale tak na 5 sek i gasł ( pomyślałem pompa.. ) ale po jakiś 20 min samochód normalnie zaczął chodzić, odpalił, chodził równo. Ok pojechałem do mojego mechanika podłączył go pod komputer a tutaj nie ma żadnego błędu, wstępnie postawiona diagnoza zapowietrza się, niestety dziś w trakcie jazdy nagle zaczął szarpać, stracił moc a podczas jazdy ( toczenia się) gasł gdy wchodził na obroty wyższe niż 2,5 tys. dodatkowo jeszcze jakoś dziwnie się trząsł. Gdy stałem na poboczu odpalał, jednak numer z obrotami powtarzał się (wchodząc na wyższe trząsł sie i czasem gasł czasem nie). Przyjechał znajomy i mnie holował, w połowie drogi do warsztatu spróbowałem go odpalić i... rzecz jasna wszystko ok, jak gdyby nigdy nic. Równo chodzi, nie gaśnie.Zobaczymy co tym razem pokaże komp.Nie mniej jednak pojawia się pytanie co jest grane? Zdarzyło się kiedyś komuś coś podobnego? Z góry dziekuję za pomoc.

Pozdawiam nowaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

1/ Zły dział - jest dział VB-diesel

2/ MOIM ZDANIEM to pompa/sterownik bo jakby sie zapowietrzał - to wiesz że po odpaleniu już by nie gasł co chwile - no chyba, że paliwo sika Ci jak z kranu gdzieś.

Z pradem wszystko OK - zaniki napięcia i może byc podobny problem bo sterownik nie ma wtedy pradu - tak mi przyszło do głowy.

Zapytałeś: Tylko czy komputer nie powinien pokazać błędu pompy?

Niekoniecznie. Rzadko ale bywa i bez błędu. Poza tym czym - jakim programem - diagnozowane?

dodam jeszcze że awaria sterownika objawia się czasami tym, że auto gaśnie gdy silnik/sterownik/pompa się rozgrzeje.

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nowaj

No i wyskoczył błąd p1220 " krytyczny cośtam systemu" tak podpowiedział komp. Wychodzi na to że pompa?...

Dodam jeszcze, że autko dziś jeździ normalnie. Istnieje możliwość, żeby sprawdzić czy na 100% to pompa bo nie uśmiecha mi się wydać 2,400 nie mając pewności.

Edited by nowaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

No skoro jeszcze bład nastawnika w pompie to potwierdził to już sie nie oszukuj - zbieraj kase...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...