Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest ariss7

intercooler

Recommended Posts

Guest ariss7

witam wszystkich.

posiadam vectre c 1.9 cdti 150 km, od 3 dni auto kopci mi na czarno i jest słabsze, jak sie okazało zrobiła sie dziura w chłodnicy powietrza ( intercooler ) zamówiłem na allegro tą chłodnice ale nie wiem czy na 100% bedzie ona pasowała, kurier ma mi przywiesc w pon. dołanczam link z allegro tej chłodnicy i powiedzcie czy bedzie ona pasowała. Z góry dziekuje za odpowiedzi. pozdrawiam.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 100% dobra, montowałem identyczną u siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ariss7

dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zakładając nowego tematu podepnę się ze swoim pytaniem.

Otóż zauważyłem sączący się olej z chłodnicy intercoolera.

Zdjąłem zderzak i faktycznie na dole ślady oleju, zdjąłem rurę powietrza (tą po lewej stronie stojąc przodem do auta) i okazało się że oleju tam nie ma, na rurze leciutka mgiełka oleju. Moim zdaniem laika turbo nie chlapie, nie zdejmowałem rury z drugiej strony bo zardzewiała była obejma i nie miałem zapasowej.

Chłodnicę dokładnie wytarłem ale po kilku dniach jazdy (dość żwawej) włożyłem rękę pod chłodnicę i znów są ślady oleju.

Podejrzewam że chłodnica może być dziurawa bo była kiedyś uderzona (widoczne wgięcie od dołu)

Auto jedzie normalnie, nie kopci, zero błędów.

Moje pytanie: skąd ten olej? no i czy można jechać z czymś takim w bardzo daleką trasę?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

olej w układzie dolotowym zapewne pochodzi z turbiny (tak miałem w benzynie i tak mam teraz w cdti)

skoro mówisz że nie masz spadku mocy to nic tylko jeździć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

intercooler do wymiany, chyba że załatasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

dopóki dziura nie ma znacznego rozmiaru wszystko będzie ok, później będzie słychać, a na koniec autko straci moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, chyba będę jeździł dalej.

Powiedzcie mi tylko jakiego dźwięku mam się spodziewać gdy dziura się powiekszy.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy do wymiany intercoolera trzeba rozszzcelniac chlodnice klimy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie, ściągasz zderzak, belkę i masz wszystko jak na dłoni, odkręcasz chłodnicę klimy odchylasz, odkręcasz i wyciągasz intercooler

ja wykręcam dolne mocowania chłodnic żeby było wygodniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co zaobserwowalem to chlodnica siedzi na intercoolerze na zaczepach przykrecona do niego na dwie srubki, a intercooler zamocowany jest do glownej chlodnicy prawdopodobnie w ten sam sposob co klimatyzacja do intercoolera dopiero glowna chlodnica osadzona jest na dwoch gumach na gorze i dokrecona na 2 lapach od dolu...

Wlasnie zastanawiam sie nad kupnem IC, poniewaz nie mam pewnosci czy faktycznie potrzebuje nowy intercooler.

W weekend zwalilem zdrzak, i obadalem intercooler i w dolnym narozniku z prawej strony(siedzac za kierownica) jest tak jakby lekko przybrudzony i te zeberka sa jakby lekko rozsuniete. Nie mam pewnosci czy jest tam w jakis sposob rozszczelniony, ale wydaje mi sie ze od ok. 2-3 tyg. jest jakby slabszy po nagrzaniu do tego wydaje mi sie ze swist jakby sie nasilil, to byl jeden z powodow ktory zmusil mnie do obejrzenia intercoolera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest dokładnie tak jak piszesz, ale jak opuścisz chłodnice to będziesz miał łatwiejszy dostęp do wkrętów mocujących

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...