Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przepięcia w układzie elektrycznym


Guest Johnny_GTS

Recommended Posts

Guest Johnny_GTS

Cześć,

Mam na imię Janek i jestem nowy na forum.

Od ponad roku posiadam samochód Opel Vectra GTS 2003r. 2.2 DTI i do tej pory nie miałem z nim większych problemów.

Niestety ostatnio pojawił się problem, z którym nie mogę sobie poradzić.

Z góry przepraszam jeśli ten temat już był poruszany, ale szukałem tego i nie mogłem znaleźć.

Kilka tygodni temu zaświecił mi się błąd, że lewa żarówka nie świeci, myślałem, że żarnik się przepalił w ksenonie, ale raz świeciła a raz nie, później zaświecił się błąd „samochodzik z kluczykiem” i silnik kręcił się tylko do 3000 obr/min ( spadek mocy ), a na samym końcu zaświecił się tylko „check engine”. Pojechałem do mechanika i skasował błędy. Przez 3 dni było wszystko ok i znowu ta sama kolejność, więc znowu pojechałem. Sprawdził wszystko i powiedział, że są jakieś przepięcia ( za wysokie napięcie ) i, że może alternator. Zregenerowałem alternator i znowu po 3 dniach to samo ( taka sama kolejność ), więc znowu pojechałem i powiedział, że tym razem cały czas wyskakują błędy czujnika ciśnienia atmosferycznego i zawór elektromagnetyczny zbiornika podciśnienia ( przepraszam, że nie podaję kodów błędów, ale obecnie jestem w pracy i nie mam ich przy sobie, później je dodam :P ) nie wymienił tego, bo nie było nigdzie tych części i do końca nie wiedział, czy to właśnie to…

Dzisiaj znowu zaświeciła się kontrolka odnośnie żarówki i boję się, że będzie ta sama kolejność. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy macie może jakiegoś dobrego mechanika/elektryka do polecenia w Warszawie?

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi,

Janek

Link to post
Share on other sites

z diagnozą poczekamy na te pełne kody/opisy błedów

jakbym miał strzelać to masz zanieczyszczony czujnik ciśnienia doładowania lub jego wtyczkę

"przepalone" żarówki to zupełnie inna bajka i nie ma związku z innymi usterkami - opisy możliwych przyczyn są na forum

Link to post
Share on other sites
Guest Johnny_GTS

Poniżej błędy, które podał mi mechanik

P1105 Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Zakłócenia działania

P0105 Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Zakłócenia działania

P1590 Zawór elektromagnetyczny sterujący podciśnieniem

Napięcie za wysokie

B2575 Światło mijania lewe

Zakłócenia działania

O żarówkach poczytam jeszcze na forum, dzięki z góry za pomoc :)

Link to post
Share on other sites

Poniżej błędy, które podał mi mechanik

P1105 Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Zakłócenia działania

P0105 Czujnik ciśnienia atmosferycznego

Zakłócenia działania

P1590 Zawór elektromagnetyczny sterujący podciśnieniem

Napięcie za wysokie

B2575 Światło mijania lewe

Zakłócenia działania

O żarówkach poczytam jeszcze na forum, dzięki z góry za pomoc :)

czym to gość odczytuje bo są tylko takie

P1105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia barometrycznego

P1105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia barometrycznego

P1105 Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

P1105 Usterka obwodu czujnika ciśnienia atmosferycznego

P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania

P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania

P0105 Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne

P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie (tylko to jest podobne)

B2575 Obwód lewego światła mijania, napięcie za niskie

B2575 Przerwany obwód lewego światła mijania

B2575 Obwód sterowania reflektorami, napięcie za wysokie

albo mechanik cię w trąbę robi albo ja mam nieaktualne kody błędów :woot:

samochód z kluczem na 100% wywali przez ten błąd P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie

odczytaj te błędy opcomem albo na techa bo tak to ciężko będzie coś znaleźć pewne jest jedno że jak bład P1590 odczytany jest dobrze to masz zwarcie na kablach

Edited by xpirat
Link to post
Share on other sites

i przeczyść styki od czujnika ciśnienia doładowania

parę osób już miało ten zestaw błędów i podobne objawy

Link to post
Share on other sites
Guest Johnny_GTS

Dzięki za podpowiedź, przeczyszczę je dzisiaj pewnie ;)

Hej,

Po przeczyszczeniu wszystko działa ;)

Teraz tylko jeszcze ten ksenon.

Fajne forum, pozdrawiam ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP