Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest piotrekpiwko

Uszkodzona Sonda Lambda? Pilne!!!

Recommended Posts

Guest piotrekpiwko

Witam.

Posiadam Vectre B 1998r. z silnikiem X18XE z instalacją gazową IV generacji. Ostatnio mam duży problem. Zapalił mi się check z błędami 130 oraz 135. Posiadam interfejs także zczytałem że to Sonda Lambda. Zawiązłem autko do mechanika. Ustalił on że napięcie na sondzie jest dobre i sonda wygląda na sprawną. Błędy wykasował i autko chodziło normlanie. Powiedział że możliwe że błąd może wywalać instalacja gazowa. Pojechałem więc do gazownika tam gdzie zakładałem gaz. Opowiedziałem swój problem. Podpieli się pod kompa wyregulowali gaz i stwierdzili że to na pewno nie wina gazu lecz gdy wyjeżdzałem od nich zapalił mi się check i auto zaczęło szarpać i ogólnie strasznie muli. Nie wiem już gdzie szukać problemu. Czy to sonda po prostu padła ale czy wtedy powinno być źle jadąc na gazie?

Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

zczytałeś ponownie błędy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotrekpiwko

Zczytywane wielokrotnie przed regulacja gazu. Po wykasowaniu bledow na jakis czas spokoj lecz bledy powracaja. Po regulacji gazu nie kasowane

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to teraz skasuj po regulacji

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotrekpiwko

dobra dzisiaj skasuje i dam znać co i jak dalej

Check oznaczal blad p0130. Zostal skasowany i check juz sie nie pali. Ale samochod i tak nie ma takiego kopa jak kiedys. Narazie check sie nie pali ale mysle ze to kwestia czasu tak az sie zapali zreszta bylo juz tak wczesniej. Jutro jade do gazownika na dalsze ogledziny bo o dziwo blad wyskoczyl po regulacji gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro masz interfejs to najlepiej byłoby podłączyć do laptopa i przejechać się, obserwując wartości. Wiedziałbyś, w jakim momencie się wysypuje. No i czy w ogóle napięcie podczas jazdy zmienia się w porządanym zakresie. Bo może się zmienia tylko w części zakresu, ale się w nim mieści, więc checka nie wywali, a muł jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Iw4n3q

U mnie na AC STAG-u pokazywało minimalne różnice napięcia na sondzie, chodź i tak problem sondy ustał po jej wymianie, pomimo wciśnięcia zamienników problem nie znikał, naprawdę przy sondzie nie opłaca się szukać zamienników straciłem zbędny czas na szukaniu sprawnego zamiennika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotrekpiwko

Byłem dzisiaj ponownie u gazownika z tym palącym sie checkiem i mułowatym samochodem. Mówił że wczoraj obniżył wartość dozowania gazu o -30 dzisiaj gdy ją zwiększył do -20 czyli zwiększył ilość wtryskiwania gazu i check oraz muł zniknął. Powiedział że tak nie powinno być i że jest na 90% jest uszkodzona sonda lambda. Podkreślił że moja instalacja bazuje na sondzie fabrycznej czyli od benzyny. Chyba jednak to będzie sonda. A zamiennika nie zamierzam kupować bo wiem że zaraz padnie.

Edited by piotrekpiwko

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na benzynie też masz takie kłopoty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie, po zabawie z podpiętym kompem do auta Sonda niby działała poprawnie, ale na niskich obrotach potrafiła się czasem zapalić i wtedy auto zamulało - kupiłem używaną oryginalną i wszystko ustało. Silnik X20XEV więc podobny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotrekpiwko

Na benzynie nie miałem czasu sprawdzić. A oryginalna sonda jakiej jest firmy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego gdy wyświetla Ci się błąd 0170 a komputer pokazuje sondę lambda najpierw sprawdź w warsztacie ciśnienie w pompce paliwa, ja miałem podobną sytuację wciąż wyskakiwał błąd 0170 już miałem zabierać się do kupna sondy ale gdzieś wyczytałem, że poprzez pompkę, która daje niskie ciśnienie (uboga mieszanka) sonda głupieje i wyrzuca błąd. Zaoszczędziłem kupę kasy nie wymieniając sondy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle ze kolega juz sie uporal z usterka. W koncu zaczal usuwac w lipcu 2012.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Też mam problem z błędem 0170. silnik X16XEL. Najpierw jak kupiłem auto w styczniu to nie dało się jeździć bo, co chwile wyskakiwał jakiś błąd i po wciśnięciu sprzęgła auto gasło (przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) i obroty trzymały się przy 1800. Był urwany jeden wężyk od silnika krokowego. Wymieniłem. Problem zniknął z obrotami i na jakiś czas był spokój z błędem. Ostatnio jak odpale, zagrzeje się tak do 3 niebieskiej kreski na liczniku to jadę dosyć dynamicznie. Ok, 2500 obrotów na 5 biegu. I wtedy sie zapala. i po chwili gaśnie. Myślałem że to nie szczelny wydech. Ale zrobiłem z tym i nadal to samo.

co to może być???

Jakie wartości ma podawać sonda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...