Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jabol0700

Turbo raz chodzi raz nie ogółem goły diesel

Recommended Posts

Witam!!! Mój problem polega na tym, że silnik chodzi jak goły diesel, brak mocy nie czuć czy turbo chodzi czy też nie. Jakiś czas temu było czuć jak od 2.5tys wciska w fotel teraz nic jak otworze szybe w czasie jazdy i dam gaz w podłoge to silnik zaczyna tak twardo pracować i niesłychać by turbo gwizdało jak kiedys leciutko prawie wogóle. Brak żadnych objawów, a mianowicie nie dymi, nie wywala błędów, pali jak trzeba i do tego wyciąga 160km/h ale poprostu nie ma czym wyprzedzać. Przeczytałem wiele tematów o tym, ale sam nie wiem co to może być. Dodam, że moje auto to Opel Astra 2.0 DTI 2000r w kombi. Z góry dzięki i pozdrawiam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ podciśnienia sprawdzałeś? Cięgno zamyka zawór Wastegate'a przy turbinie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic jeszcze nie sprawdzałem, zastanawiam się czy to nie przepływka i czy to czasem ten elektrozawór może lub zapchany egr. co o tym myślicie sprawdzałem przewody i niby ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To najpierw się sprawdza a nie wróży. Przepływka nie ma nic do tego raczej. Sprawdź czy po odpaleniu zaciąga to cięgno a jeśli się okaże, że nie to podmień elektrozawory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam do cb prośbę, czy mógłbys mi powiedzieć lub pokazać na jakimś obrazku w którym miejscy to ściegno sie znajduje, bo mniej więcej wiem o co chodzi ale nie jestem pewien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrazka nie pokaze bo pisze z komórki. Ale w dziale VB-DIESEL są przypiete tematy o podciśnieniu, o tym jak wygląda układ i jak go sprawdzić więc tam szukaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. Czy podczas pracy silnika (np. prze gazowania) cięgno od klapek zawirowań powinno pracować? Bo nie wiem jak sprawdzić elektrozawór. Dodam jeszcze, że jakis czas temu brzęczał mi któryś z elektrozaworów koło aku. Tak powinno być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, klapki pracują tylko przy zmuleniu silnika (za wysoki bieg) i drgną przy gaszeniu silnika. Brzęczy elektrozawór od zaworu EGR ponieważ on pracuje impulsowo. Sprawdź najpierw czy cięgno od turbo się zaciąga skoro masz muła a nie masz check-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musze coś rozebrać aby się przyjżeć temu cięgnu i co ono ma robić aby wiedział, kiedy jest dobrze, a kiedy źle. Czy coś musze wymienic w związku z tym cięgnem??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz na postoju czy przy przegazówce puchnie wąz miedzy IC-kiem a kolektorem ssacym.

Po upewnieniu sie że cięgno siłownika WG zaciąga na maksa-szukaj dziury w dolocie -wąż między Turbo a IC-ekiem -sam IC-ek i wąż między IC-ekiem a kolektorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak sprawdzilem te cięgno niby gra lekko chodzi itp i wszystko działa jak powinno i wąż od turbo do IC puchnie ale wydaje mi się, że mało i turbo załącza mi się przy 3tys obr. i 0 dymu, 0 błędów, ale mam wrażenie, że silnik twardo pracuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możliwe, że turbina się kończy, ona też nie jest wieczna. Sprawdziłbym też czy nie poluzowała się któraś z objemek od węży, co wychodzą od turbiny i dalej do intercoolera. Edited by korki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie podpinam się do tematu, bo wcześniejszy temat z podciśnieniem i mułem auta trochę się zmienił.

Auto dalej jest mułem ale jedzie normalnie w całym zakresie obrotów tylko bez turbo.

Usterka podciśnienia wyeliminowana - przetarty wężyk wymieniony.

Zawory posprawdzane, vacum pompa sprawdzona, silownik wg pracuje poprawnie. nawet czujnik ciśnienia był sprawdzony (podmianka nowego z boscha). przepływka też sprawna, węże od turbo wszystkie są całe.

Jednak turbina dalej nie działa, wąż jest rozpierany przy gazowaniu więc coś tam chyba pompuje.

Natomiast pytanie, czy może pompować za mało że auto w ogole chodzi jak goły diesel?

Mechanik rozłożył ręce i po 2 dniach nie znalazł nic więcej oprócz przetartego wężyka podciśnienia.

Wysłał mnie do gości który zajmują się turbinami na sprawdzenie ciśnienia doładowania podczas jazdy.

Goście chcą mnie skasować za diagnostykę 180zł, zanim znowu dam się ogolić z kasy mam pytanie czy to rzeczywiście jest dobra droga i turbina może pracować jednak nie jest do końca wydajna?

180zł chcą w serwisie dingar w piekarach, to chyba coś od boscha (ponoć gość ich zachwałał) biorą niby za pełną diagnostykę.

Czy jest jeszcze jakaś rzecz która można sprawdzić przed wyrzuceniem kolejnej kasy na diagnozy?

//edit jeszcze dodam, że auto wcześniej chodziło normalnie, później stało się mułem za sprawą tego podciśnienia, bo w ogóle nie chciało jechać powyżej 2 tyś obrotów, ten jeden mankament został wyeliminowany bo już powyżej 2 tyś jeździ i się nie dławi, jednak turbo nie pracuje. więc na zdrowy rozsądek wychodziłoby że dalej jest jakiś problem z czymś związanym poniekąd z turbo że ono nie pracuje dobrze (w jakiś sposób się nie załącza).

Mechanik powiedział że raz jak jeździł turbo mu się załączyło, ale to było tylko raz. więc coś je blokuje.

Edited by Michal'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że to dobre rozwiązanie dla Ciebie bo bez podpięcia się pod kompa i pełnej diagnostyki się nie obejdzie z tego co piszesz.

A autor tematu niech ewentualnie podmieni przepływke - ale wątpię żeby to ona była na tyle zepsuta - bo wtedy rzuciła by błędem. Więc również doradzam sprawdzenie turbiny - jeśli na 100% układ podciśnienia jest OK i szczelność węży od turbo jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszkodzona przepływka nie koniecznie rzuca błędem. W moim przypadku dopiero gdy klękła zupełnie to wyskoczył błąd. Także dobry przepływomierz to podstawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed wczoraj jechalem nad morze caly zaladowany w 5 osob i pelny baggaznik posam dach samochod ledwo jechal trzeba bylo krecic do konca ale po 50km jakos taakiej jazdy bylo juz czuc i slychac jak turbo zalacza sie troszke predzej i lekko wgniata temp pra ponad 90 byla i jakos dzialalo a teraz juz znow wrocilo wszystko jak bylo. Sory za bledy ale pisze. Ztel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę Ci się dziwię, że jedziesz kawałek drogi niesprawnym autem zamiast zdiagnozować awarie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro znow z samego rana jaade znow do gasek i mam nadzieje ze dojade i wroce ponad 400k, przede mną moze to wina przepluywki musialbym zamienic od kolegi z zafiry i wtedy ocenic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skąd ten "bulwers"? Jak trzeba to się po prostu jedzie, jak nie dojedzie to zacznie się martwić. Na bezpieczeństwo wielkiego wpływu to nie miało. Po pierwsze to jest nie DTI z tego co widzę tylko nowszy cdti, także trochę inna bajka. Być może ropa jest do d..y.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś czytał temat to byś wiedział że chodzi o VB. Jak oleju masz mało w silniku to auto sprawne? Bo przecież to na bezp. nie wpływa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więć już wróciłem i znów w połowie drogi się zaczęło załączać turbo. takźe już nie wiem co mam z tym zrobić co o tym myślicie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc zacznijmy od początku:

1. Czy po odpaleniu silnika cięgnem przy turbinie możesz ruszać?

2. Spróbuj pominąć elektrozawór przy turbinie - po prostu wężyki z podciśnieniem założone na elektrozawór wypnij z niego i połącz ze sobą i wtedy się przejedz i sprawdź czy jest poprawa (uwaga, przy około 2500 obr. silnik przejdzie w tryb awaryjny - trzeba wtedy go zgasić) Jak to zrobisz to napisz o wynikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...