Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
finalcell

Walka z ładowaniem

Recommended Posts

Ostatnio męczę się co zrobić aby poprawić ładowanie, na początku miałem 13,6V bez obciążenia. Wymieniłem regulator napięcia na taki

Please login or register to see this link.

który w teorii jest na 14,5V. Przy okazji wymieniłem łożyska i stoczony został komutator.

Ale efekt mizerny 13,98V na jałowych po włączeniu świateł wszystkich ~13,8V.

Pomiar bezpośrednio przy alternatorze daje 14,1V, więc z kablami wszystko jest chyba w porządku bo jakiś spadek musi być.

Co mogę jeszcze zrobić żeby coś powyżej 14 :] ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie wniosek taki, że masz problem z kablami. Wymień lub dołoż kabel masowy i zobaczysz, że się poprawi. Było o tym wiele razy na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dołożyć kabel masowy faktycznie nie zaszkodzi a jak będzie w ładnej izolacji to i wygląd pod maską się poprawi wieczorkiem powalcze

kurczak, poprowadzona dodatkowa masa z akumulatora do klem kablem miedzianym 7mm2, klemy i czopy wyczyszczone na błysk włącznie ze wszystkimi przyłączami jakie do nich idą.

No i pomiary:

- jałowe obroty bez świateł 14,08V

- jałowe ze światłami mijania i długimi 13,96V

- jałowe ze wszystkim co się da 13,68V

I teraz najciekawsze

- obroty 2000 bez świateł 13,93

- obroty ze światłami 13,87

Wraz ze wzrostem obrotów maleje napięcie grrrrr o co może chodzić ?

Pomiar bezpośrednio na alternatorze od dołu 14,14 na jałowych, więc na kablach tracę 0,1 chyba tu problemu nie ma.

Dodatkowo doszedł problem z check engine i kontrolką TC, ale to może dlatego że odpalałem auto bez przepływomierza i czujnika temperatury przy testach i zapamiętał błąd, tylko skąd TC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na kablach problemu nie. Tylko pytanie czy w ogóle masz problem? Moim zdaniem prąd wystarczający - choć nie książkowy. Mam taki sam jak Ty już 2 lata i jest OK. Check powinien zgasnąć gdy już wszystko jest dobrze podłączone. Może nie wpiąłeś jakiejś wtyczki? Coś poruszyłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrola trakcji i check engine związane są z czujnikiem wału korbowego (P0335- uszkodzenie izolacji przy wtyczce i zwarcie), muszę tylko załatwić jakieś kabel odporny na tmp i go polutować chociaż trochę spokojniejszy jestem :]

a problem w czym mam chciał bym zobaczyć te 14,2-14,4V :], wiem że to co mieści się w graniach normy tylko nurtuje mnie pytanie czemu pomimo tego co zrobiłem ciągle nie jest tak jak z fabryki

czy może być to że szczotki od regulatora muszą się dotrzeć ? bo ze względu na toczenie mają kiepski styk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Iw4n3q

Kabel HDGsżo 3x1,5mm - może nieco drogi, ale na pewno wytrzyma wszelkie temperatury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykły przewód w izolacji gumowej spokojnie wytrzymuje warunki panujące w komorze silnika. Chociaż wszystkie przewody w instalacji i tak pokryte są izolacją polwinitową i jakoś się nie topią.

U siebie przy okazji regeneracji alternatora położyłem dodatkowy przewód bezpośrednio od altka do aku. Teraz na włączonych światłach trzyma napięcie w granicach 13,98-14,01V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry Boże... To ja się zastanawiam czy u mnie wszystko gra, ale widzę że nie mam się czym martwić.

Ostatnio oddałem altek do regeneracji (wymienione łożyska, regulator napięcia i pierścienie na wirniku) i teraz bez obciążenia mam ~14,38V, z załączoną klimą i światłami jest 14V - 14,12V, ale wcześniej miałem regulator z Topranu i z oświetleniem i klimą ładowało mi jakieś 14,25V.

Edited by kubi_sos

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mam natomiast taki problem z ładowaniem

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...