Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
siela

vectra b 99' 1.6 16v przerywa

Recommended Posts

witam serdecznie,

jest to mój pierwszy post na tym zacnym forum więc proszę o wyrozumiałość jak popełnię jakiegoś 'babola'. Opisywany pojazd to Opel Vectra B 99' 1.6 16v. Problem z moim autkiem polega na tym, że jak złapie temperaturę to strasznie przerywa na niskich obrotach. dzieje się to praktycznie wyłącznie na LPG. na benzynie owszem, parę razy też się to przytrafiło, ale nie na taką skalę jak na gazie. wymieniłem już świece, cewkę oraz przewody. najdziwniejsze jest to, że ta usterka pojawia się u mnie już drugi raz. dwa tygodnie temu wymieniłem części, które wypisałem powyżej i auto chodziło aż do dzisiaj. Instalacja LPG jest w miarę 'świeża', zrobiłem na niej 8 tyś km. Kilkakrotnie był też słyszalny 'strzał' podczas przerwania. na wolnych obrotach chodzi normalnie, bez żadnego falowania, na właściwym poziomie. kontrolka 'check engine' zapala się od momentu założenia intalacji gazowej, ale tylko powyżej 100km/h i gaśnie po odpuszczeniu gazu. Gazownik twierdzi, że to błąd 'ubogiej mieszanki'. żółta kontrolka mi nie przeszkadzała więc to zostawiłem bo palił 7l gazu na trasie. będę niezmiernie wdzięczny za jakąkolwiek poradę.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprawdopodobnie masz bardzo ubogo i LPG rozjechalo czasy wtrysku na PB, komputer nie moze tego wyrególowac i wywala CHECK. Odłacz akumulator na pare minut to ci zresetuje korekty w ECU.Potem sprawdz na PB czy sie poprawiło.

Kolego jazda na ubogo powoduje podwyzszenie temperatury spalania . To moze przyczynic sie do szybszego zurzycia swiec a nawet do wypalenia gniazd zaworowych.

Podaj jeszcze co to za instalacja LPG.

Te komponenty to gazownik kazał ci wymieniac czy sam tak " naprawiasz "

PS. moim skromnym zdaniem spalanie LPG w tym silniku powinno byc na poziomien 8,5 L/100km

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

te części wymieniłem sam bo szukałem tego wątku wcześniej na forum i najczęściej było pisanie właśnie o kablach, świecach i cewce. spróbuje z tym akumulatorem bo ma to sens, przy ostatniej 'naprawie' był odłączony akumulator na pewien czas i na 2 tygodnie miałem spokój. jeśli chodzi o instalację bym musiał zajrzeć do papierów bo moja amatorszczyzna jest na tyle wielka, że nie wiem co tam siedzi. dam znać czy odłączenie aku coś pomogło. dziękuje ślicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem odłaczenie akumulatora skasuje korekty dlugoterminowe.

Jedziesz na ubogo na gazie ECU wydłuza sobie czasy wtrysku zeby wzbogacic mieszanke .Jesli na ubogiej jezdzisz długo to komputer te wydlużoone czasy zapisuje sobie jako poprawne i jakos to jezdzi.

Nastepnie jak przełaczysz na PB a komputer ma te korekty z LPG to wtedy te wydłuzone czasy powoduja zalewanie silnika (mieszanka za bogata) i silnik nie ma mocy.

Please login or register to see this quote.

Tobie spalanie sie podobało i nie kazałeś tego poprawiac bo to wiazało sie ze wzrostem spalania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec tak,

odłączyłem rano akumulator na ok 30min. jazda bez zmian, jednak zauważyłem kilka rzeczy, na które nie zwróciłem wcześniej uwagi. na Pb chodzi jak w zegarku do momentu aż nie nagrzeje się do 80 stopni. powyżej tej temperatury przerywa na 3 i 5 biegu na niskich obrotach (po 2500 obr przestaje) przy wciśniętym na maxa gazie. z kolei na LPG bez zmian - nie da się jeździć. przerywa i szarpie na każdym biegu.

Jeśli chodzi o sławetnego Pana gazownika to zapytał czy chce żeby podkręcić mieszankę, ale ujął to w taki sposób, 'czy nie szkoda Panu spalania rzędu 7l/100km?'. niestety nie uświadomiono mnie, że uboga mieszanka może być przyczyną wymienionych przez kolegę awarii. Niestety w dalszym ciągu czekam na specyfikację sprzętu jaki 'GazMajster' zainstalował w moim aucie. powinienem to dzisiaj zdobyć.

Czy możliwym jest, że kable, świece i cewka, które wymieniłem uległy ponownie awarii przez uboga mieszankę? mam zamiar sprawdzić dzisiaj kable w-g instrukcji jaką znalazłem gdzieś tutaj na forum.

pozdrawiam!

Dostałem te dane i to jest tak:

reduktor - tomasetto - alaska

wtrysk - master

sterownik - EESGi2

zawór zespolony - tomasetto

jak mniemam jest to największy szit na rynku ?

jeszcze raz pozdrawiam!

Edited by siela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro jak sie zagrzeje to powstaje problem to moze to wina czujnika (daje złe dane do ECU)

W tym silniku masz dwa czujniki jeden podje na ECU a drugi na zegary.

Please login or register to see this quote.

O wtrysku master nie slyszałem ale to moze dlatego ze w LPG nie jestem mocny.

Reduktor na 99% za słaby bo do 90km a ty masz 101KM ale dla gazownika te 11 nie maja znaczenia.

Jak masz możliwosc to podłacz sie pod jakis skaner bo moze sa jakies bledy. Skanerem powinienes sprawdzic tmeperature jaka podaje czujnik na ECU

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślisz, że w silniku 1,8 będzie taki sam czujnik? mam dostęp do części z silnika 1,8 stąd pytanie. no i najważniejsze pytanie, czy amator mojego pokroju poradzi sobie z jego wymianą.

niestety możliwości podłączenia pod skaner nie mam dlatego podmianka wydaje mi się szybszym rozwiązaniem.

pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm podaj VIN to ci sprawdze jaki masz czujnik i czy jeden czy dwa.

Jesli nie masz dostepu do TECHA to podmianka bedzie najlepszym rozwiazaniem Ale jakbys podjechał do jakiegos magika to by sprawdzil jak sonda pracuje bo moze ona pada a my szukamy dziury w całym.

I sprawdz ten reduktor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawa skończyła się na tym, że oddałem viki pod komputer i wyskoczyło oprócz ubogiej mieszanki, błąd biegu jałowego. wyczyściłem krokowca, wymieniłem czujnik temperatury i na Pb już nie szarpie. gaz niestety dalej to samo, ale bez regulacji się nie obejdzie. Panowie od komputera potwierdzili uwagę kolegi na temat reduktora. Ponoć wtryski też nie są pierwszej świeżości, a instalacja mam 3 miesiąc... jeszcze raz pięknie dziękuje za pomoc i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

CZyli ta alaska jest do 90km??Tak??

Jak bedziesz jechal do gaziarza to ten reduktor niech ci wymienia w ramach gwarancji nie daj sie naciagnoc na kase .

Jak cos bedzie kalibrował to pamietaj ze w garazu to tylko bieg jałowy moze ustawic , reszta na drodze.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, ten reduktor do 90km jak pisales. z dwoch gaziarzy (oprocz tego co mi robil auto) jeden powiedzial ze do 90km max a drugi ze nie wstawia go jak auta ma powyzej 80 kunia takze tej moj chyba troszeczke przegial. no i te wtryski. dwoch gaziarzy powiedzialo ze musial wstawic uzywane bo po 3 miesiacach nie maja prawa tak chodzic. troche smutna historia. jak ktos bedzie ciekawy to napisze gdzie nie jezdzic zakladac gazu do auta, podpowiem ze w głogowie na dolnym śląsku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak auto ma ok 100KM to 90% gazowników wkłada Alaske do 90KM jak sie uda to auto jezdzi.

Własnie wrocilem odkumpla i ma ta sama chistorie .

1,6 i 101km no i oczywiscie reduktor Alaska do 90km przy ostrym bucie reduktor nie wyrabia i auto szarpie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam się pod temat.

Do pracy dojechałem normalnie.

Po dyżurze-odpaliłem auto-zaczęło szarpać a obroty spadać.

Coś strzelało przy kolektorze wydechowym.

Odjechałem-autem szarpało a spalanie~20/30l.

Na desce nic się nie wyświetla.

Czujnik położenia wałka nowy.

PO włączeniu tempomatu,utrzymywał prędkość ale autem trząsło.

SAmochód to VB 2.5 V6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam - to jest mój pierwszy post. Viki posiadam od 6 września.

Również chciałbym podłączyć się pod temat.

U mnie sprawa wygląda następująco: przy wciśnięciu gazu (otwarciu przepustnicy) na więcej niż 30% silnik szarpie/przerywa.Objawia się to praktycznie na każdym biegu, przy każdej prędkości.

Dziś jak uruchomiłem silnik na postoju (z włączonym I-szym biegiem oraz wciśniętym sprzęgłem) zauważyłem że lekko falują obroty a silnikiem trzęsie. Wcześniej tego nie zauważyłem. Czy jest to kwestia tego że zbliża się wymiana oleju a silnik był zimny?

Silnik to benzyniak 1.6 101KM (podobno 98KM?). Obecny przebieg to niecałe 128 tyś.

Edited by snap171

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to nie ma nic wspolnego z objawami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...