Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jacam

Moja Vectra sama gasnie !

Recommended Posts

Szanowni forumowicze pomocy! Ok miesiąc temu wymienilem EGR, i myślałem że moje problemy na jakis dłuższy czas zniknęły. Niestety, pojawil się nowy. Moje autko źle reaguje na wysoką temperaturę !!! Opiszę problem. Jadę do pracy godz.13 temperatura ok, 30 stopni robię ok.10km. wysprzęglam i auto gasnie! Zapala za 2, 3 razem.Spalanie wtedy skacze 1,1 - 1,3 l /godz.,i troche szarpie. Innym razem jadę o 5 rano temp.ok.15 st. jadę 25km. wysprzęglam i auto gaśnie. Wiem na 100% że ma na to wszysko wplyw temperatura zewnętrzna! Nie pojawia się żaden błąd! Muszę dopisać że mam do wymiany dwómas i termostat (wskazowka temp.zima lezy martwa, latem 70-80 st.C)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, żadna to nowość ale musisz podpiąć się i popatrzeć w rzeczywiste parametry pracy silnika i odczyty.

Co z wypalaniem DPF (jeśli jest) ?

Temperatura zewnętrzna jest mierzona przez czujnik w zderzaku (grill dolny). Wymień ten termometr jeśli masz takie podejrzenia.

Bagatelizowanie problemów z termostatem może się skończyć przegrzaniem silnika a przegrzany diesel nadaje się na złom...

Uzupełnij też profil, 1.9 w GTSie... ale który 1.9 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Profil uzupełnilem. DPF-u nie mam.Moim zdaniem nie chodzi o czujnik temperatury, lecz wskazuję że im wyższa temperatura powietrza, auto szybciej się nagrzewa i nastepuje to zjawisko. Rozmawiałem z gościem od Opli i wspominał cos o kostkach wtryskiwaczy.Na kompa jestem ustawiony na wtorek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy kostkach wtryskiwaczy "telepałoby" silnikiem i musiałby to być wyjątkowy zbieg okoliczności aby nagle 2, 3 czy wszystkie zostały uszkodzone. Oczywiście nie można wykluczyć takiej możliwości ale to wszystko będzie widać po odczytaniu parametrów bieżących pracy silnika.

Przyjrzyj się filtrowi paliwa (kiedy był wymieniany) i układowi paliwowemu w ogóle (może jakieś rozszczelnienia/wycieki).

Ale po pierwsze trzeba podpiąć auto pod kompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje auto dość szybko się nagrzewa ale nie zauważyłem nic niepokojącego ładnie odpala nic nie szarpie

mam DPF i mam coś takiego co nagrzewa silnik tylko nie wiecz czy to działa tylko w zimę coś w rodzaju webasto czy cały czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie u mnie podobnie.Od czasu do czasu Vectra potrafi zgasnac w trakcie jazdy badz tez na postoju.Chwile wczesniej obroty zaczynaja falowac i gasnie.Mam wtedy problem z odpaleniem jej.Taki objaw jak by nie bylo paliwa.Postoji minute odpalam i wszystko w normie.Dzisiaj za 3 razem odpalila i pokazal sie blad ide go zczytac i dopisze tutaj.Mial ktos podobnie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli pokaże się błąd przepustnicy to dobrze, bo wiadomo gdzie szukać.

Jeśli nie... bywa, że pompa CR w taki sposób daje znać o sobie...

W pompie jest czujnik ale ona sama w sobie jest mechanicznie napędzana paskiem rozrządu i nie zawsze będzie sypać błędami. Miałem już takie przypadki.

Można też spróbować zalać coś do czyszczenia układu paliwowego, bo płukanie baku raczej nie ma sensu. Chodzi o to by jakoś pomóc wypalić się tym pozostałościom ze zbiornika paliwa, temu co zalega na jego dnie...

Sprawdź czy przypadkiem filtr paliwa się nie poci, czy nie czuć zapachu ON pod maską...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec tak blad sie pokazal P0621 - Obwód sterujacy lampka alternatora "L", wadliwe dzialanie

(01) - Nie występuje.Wydaje mi sie ze to przez to ze krecilem samochod chyba z 5 razy i nie odpalil.Kiedys jak mialem tak samo zgasl a wczesniej falowaly obroty pokazal sie ten sam blad.Kiedys jeszcze wczesniej jak zgasl to nie krecilem tylko poczekalem z minute odpalil i blad sie nie pokazal.Zadnego innego bledu nie ma.Przepustnica czyszczona jakies 500 km temu.Filtr paliwa w ktorym miejscu ma sie pocic??Spalin nie czuje.Najgorsze jest kiedy trzeba szukac usterki po omacku.Nie wydaje mi sie aby alternator robil takie cyrki z falowanie i gasnieciem po wysprzegleniu..A ty co myslisz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator to inna bajka.

Póki nic więcej się nie pokazuje to trzeba czekać co będzie dalej bo wymieniać w ciemno to się mija z celem.

Na wszelki wypadek sprawdź podłączenie alternatora, są 2 przewody i dwie nakrętki (13 i 8) ale odepnij aku. Tak na wszelki wypadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co mi sie kojarzy to ciezko sie tam dostac??Wspominales cos o filtrze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do alternatora, do mocowania tych dwóch przewodów jest dość łatwy dostęp, trzeba zdjąć górną osłonę i "położyć się" na silniku.

Jeśli był zmieniany filtr to może pocić się pomiędzy obudową a nakrętką ale jak nie czujesz zapachu paliwa to spoko.

A był zmieniany ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr paliwa byl zmieniany jakies 10 tys km temu.Teraz jak bede w POlsce bede zmienial olej i wszystkie filtry.Zobaczymy znajac zycie to jakas pie****ka poniewaz zaden blad sie nie swieci.Dziwne zgasnie wystarczy minute nie krecic i odpala i obroty na jalowym 0.5-0.7.Teraz zerknelem na te przewody od altka i wszystko sie trzyma kolo filtra paliwa suchutko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dlatego to jakaś mechaniczna "pierdoła" raczej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grubszy przeglad mi sie szykuje i mam nadzieje ze to rozwiaze problem.Olej filtry swiece...Oby

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a rozrząd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma 50 tys km wiec jeszcze chyba nie trzeba.Chodzi o to ze 50 tys km temu wymienialem.Jutro jeszcze zerkne na wtryskiwacze w op comie wtyczki mam niebieskie ale zobaczyc trzeba.Dobija mnie taka sytuacja niby samochod sprawny ale jednak usterka jest i jeszcze ciezka do zlokalizowania.

Edited by Redsik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostka wtryskiwacza, nie musi być koniecznie ta felerna 3cia, to także objawowo nierówno pracujący silnik, czasem także potrafi zgasnąć ale zawsze wywala błąd, który zostaje w ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez wlasnie o tym pomyslalem ze zostal by blad.Samochod pracuje naprawde ladnie 0.5-0.7 na postoju rowno trzyma poza tym ze zadko ale jednak zacznie falowac i zgasnie.Kiedy np.widze ze zaczyna falowac na postoju przegazuje go to uspokoi sie.Sam juuz nie wiem co z tym fantem zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a co z przepływomierzem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzalem na op comie parametry i wszystkie sa w porzadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudna sprawa jeśli nic nie widać w "podglądach" opcoma i nie ma błędów.

Faktycznie może to być jakaś "pierdoła" ale raczej natury mechanicznej.

Ostatnio nasz kolega klubowy miał ciekawy problem, także z Z19DTH.

Okazała się nią przepustnica. ECU wywalał ewidentny błąd przepustnicy, kupił używkę, potem drugą, przez chwilę dosłownie było ok i znów to samo. Ja te przepustnice wpinałem do siebie i okazało się, że jednak były felerne. Obie zostały zwrócone i postanowiliśmy kupić nówkę w ASO, ciut taniej niż zwykły śmiertelnik ale nadal była to kupa kasy.

Po założeniu nowej 3 dni było ok a na czwarty dzień znów to samo. Samochód po chipie, podejrzewaliśmy, że może ECU się grzeje albo mapa została tak zmodyfikowana, że objawia się to właśnie takimi błędami, chodzi o ten konkretnie przypadek.

I tutaj już mieliśmy zagwozdkę. Oddalibyśmy do ASO tę przepustnicę gdyby nie to, że te poprzednie używki były jednak felerne.

Ale do czego zmierzam - co się okazało ?

WIĄZKA !!! Tu akurat przetarł się kabelek między ECU a przepustnicą. Raz zwierał, raz rozwierał. Wywalało błąd przepustnicy do tego momentu, że jedna się uwaliła a kolejne używki (chyba) były kupione jako już felerne albo właśnie u niego (zwarcie w obwodzie) się uwaliły.

Wiązka została naprawiona, mapa wgrana ponownie i samochód śmiga...

To był dopiero pech, zwarcie w obwodzie przepustnicy i uwalone dwie z rzędu.

Ale temat został ogarnięty więc być może u Ciebie jest podobnie ?

Tyle, że nie wiadomo gdzie szukać...

Coś ostatnio miałeś robione typu : kolektor ssący, alternator, rozrząd ? Chodzi o rozpinanie kostek, złącz czy odginanie wiązki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze ciezko teraz wszystko spamietac co i kiedy bylo robione.Grubsze naprawy dwumasa wyciecie dpfa kolektor turbina chip wszystko to bylo robione jak juz usterka wystepowala.Wiec to naprawde szukanie igly...Tez mysle ze cos moze byc z jakims przewodem przetarty.Sam juz nie wiem.Caly czas obserwuje samochod ale ciezko znalezc wspolny czynnik.Jak juz zgasnie ze nie moge odpalic zostawiam na minutke odpalam to samochod smiga jakis czas.Narazie zrobilem 200 km zobaczymy kiedys znowu nastapi pogorszenie.Teraz samochod zachowuje sie bardzo dobrze na jalowym trzyma obroty po wysprzegleniu tez wszystko ok obroty rzedu 0.5-0.7.Sprobuje na odpalonym poruszac wiazkami moze cos znajde ale watpie.Piotreq dziekuje za zainteresowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To dobry pomysł.

Dodatkowo zrób to z podpiętym opcomem... może właśnie jak zgaśnie silnik to chwilowo coś się pokaże...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli cos znajde napewno dam znac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...