Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest marcinw104

brak mocy 2.0 dti

Recommended Posts

Guest marcinw104

Witam! Od pewnego czasu mam taki problem ze gdy silnik sie rozgrzeje to zapala mi sie kontrolka od silnika i obrotomierz spada na zero i wtym momencie traci moc! Jeżeli mógłbym prosić o pomoc to byłbym wdzięczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze temat w nie tym dziale co trzeba.

Po drugie skoro pojawia sie check czyli błąd to się odczytuje błędy i dopiero szuka się info na forum.

Aże objawy są takie a nie inne to wymień czujnik położenia wału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś nowy ale to nie zwalnia ciebie od szukania , tematów jak twój jest ok 100 na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to samo to czujnik położenia wału. Boscha nowy chyba 140 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:"> Kolego chodzi o czujnik położenia wału korbowego? Mam takie same objawy( po nagrzaniu zapala sie kontrolka obrotomierz na zero moc zero) po co wydawac na zczytanie błedów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Ci powiem tak. Ja miałem dokładnie te same obajwy jak ty. Na zimnym był spoko a jak się rozgrzał obrotomierz na 0 i tryb awaryjny. Pytałem na forum i dostałem odpowiedz że czujnik wału korbowego. Więc wymieniłem go (ok 20 min pracy) i problem zniknął. Koszt tak jak pisałem ok 140 zł. Czujnik wału korbowego i czujnik obrotu wału korbowego to to samo. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcinw104

dzieki bardzo za podpowiedzi!!! było tak jak pisaliście! koszt nowego czujnika bosh 120zł.dzięki jeszcze raz!!!!!!!!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_joopi.gif" alt=":joopi:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:"> Dzięki za odp.Kolego jeszcze jedno pytanko czy są tam jakieś numery i czy kupowales może w necie? Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcinw104

ja kupowałem normalnie w sklepie! nie było zadnych numerów tylko poprosiłem o taki czujnik i po sprawie! tylko nie kupuj podróbek!!!!!!!! pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

dokładnie, czukniki lepiej kup używane, czasem dasz tyle co za "nówkę" ale masz oryginalną część GM czy Bosch itp.

Gwarancja rozruchowa u sprzedawców szrotów to zazwyczaj 7 dni, jak kupisz na allegro przez kup teraz od sprzedawcy to pamiętaj, że masz 10 dni na oddanie towaru. Nie ma strachu, brać używki i jeździć na oryginałach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest micke4444

koledzy ja tez mam taki sam problem obroty spadaja na zero i moc tez zero czy ktos mi moze powiedzeic gdzie znajduje sie ten czujnik obrotu wału korbowego bede wdzieczny za informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest psG

czujnik wału korbowego powinien być po lewej stronie od miarki poziomu oleju z tego co pamiętam.

Poczytaj sobie

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie w DTL, czujnik byl z przodu, w misce olejowej. Nie sposób przeoczyć. Wymiana 15 minut, bez kanału. Oryginał Bosha nowy- niecałe 100 zika. Objawy były jednak inne. Po rozgrzniu silnik nie chciał zapalać, po odpaleniu chodził jak stary traktor i obrotomierz "leżał". Po wymianie wszystko ok już prawie rok. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ja mam podobne objawy po przejechaniu kawalka nie wiem kilometra dwoch np i po odpuszczeniu gazu zatrzymywaniu sie jak obroty sa ponizej tysiaca zapala sie kontrolka i auto jest mulowalte nie chce jechac,dopiero pozniej przy 50 na godz kontrolka gasnie i odzyskuje jakby moc ale i tak nie taka jak wczesniej przed usterka :/ czasami jak jade stala predkoscia np 80 na godz tez sie zapali kontrolka i jest auto mulowate trzeba bardziej dusic na gaz :/

podpielem do kompa i wyszlo mi blad >> p0400 podcisnienie czyli raczej EGR . pol roku temu mialem podobne objawy i musialem kupic nowy zawor, bylo wszystko ok auto ciagnelo o wiele lepiej az do srody :/ teraz nie wiem co robic czy kupic nowy zawor czy zaslepic bo ponoc sie da i nie bedzie klopotow czy tez jak opisujecie moze to byc przyczyna czujnika walu ??? ale jakby to byla wina czujnika to by pokazal raczej inny blad nie ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objawy wskazują na problemy z EGR lub pompą VAC która nie wydala przy małych obrotach. Do tego masz błąd p0400 więc tu sprawa jest jasna - to nie będzie czujnik położenia wału. Zanim więc kupisz nowy zawór EGR sprawdź czy to on jest winowajcą a nie np. nieszczelność układu podciśnienia, awaria elektrozaworu, niedomaganie pompy VAC - bo p0400 to ogólny błąd układu podciśnienia, który jest trochę rozbudowany a nie samego zaworu EGR (którego w naszych silnikach nie da się zaślepić!)

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak mozna samemu dojsc rozpoznac czy nie jest walniety np elektro zawor czy pompa ? czy to trzeba znowu podlaczyc pod kompa i wtedy wyjdzie na wykresie ??? dodam ze ja kiepsko znam sie na mechanice

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, a jaki jest mniej wiecej koszt naprawy takiej pompy vac jakby sie okazalo ze to ona jest temu wszystkiemu winna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

O błędzie p0400 i układzie podciśnienia jest masa tematów - nawet przypietych! Przede wszystkim musisz podpiąć wakuometr żeby sprawdzić jakie podciśnienie masz. Potem w zależności gdzie jest spadek podciśnienia zaczynasz sprawdzać elementy wykonawcze układu. Pompę VAC się wymienia na nową lub używaną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzis patrzylem przewody te i wygladaja na cale nie sa jakies poprzecierane,jutro jeszcze podjade do warsztatu zeby mi znow sprawdzil wakumetrem podcisnienie, to taka pompa vac kosztuje pewnie z tysiaka :/ ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowa chyba coś koło 600zł, używki już koło 100zł

Edit:

Oj jednak sporo...

Please login or register to see this link.

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowa ok 420 zł wiem bo pytałem w sklepie w Poznaniu za używke zapłacisz ok 120 zł pytaj w dziale sprzedam kolegi sevil - tydzień temu kupowałem u niego i ok

patrząc na twój post oglądałeś tylko przewody podciśnienia - to jest zaledwie wierzchołek góry lodowej

Kiedy mi zapalił 0400 to sprawdzałem

1 przewody - jak ?

Przewód wypięty z kolanka i jedną str w strzykawke a druga str zatkana palcem jak strzykawka odbija wężyk ok

2. Kolanka i trójniki łącznie z tymi które są w podszybiu (masz do sprawdzenia 4 trójniki i ok 20 kolanek ) ja kupiłem nowe bo po tylu latach miały prawo się zestarzeć - wcześniej sprawdzałem identycznie jak przewody

3 zaworki

- wpierw pomin zaworek sterujący siłownikiem WG (koło turbo) dowiemy się czy sam zaworek nie szczelin

- podmiana z tym od kalpek (bliżej lampy przedniej koło aku) z tym od siłownika WG (koło turbiny)

Please login or register to see this link.

4. sprawdzasz egr jak ? odkręcasz plastikową osłonę silnika i wypinasz egr z wężyka następnie wykręcasz 2 torxy wyciągasz EGR wkładasz kolanko i strzykawkę zaciągasz i obserwujesz grzybek jak odbije EGR do wymiany

5 samo cięgno na włączonym silniku jak da się nim poruszać to źle

6. siłownik WG wężyk strzykawka i zaciągasz i obserwujesz cięgno

7 turbo odkręcasz dolot do niego (za przepływką zaciskowa opaska metalowa)

- na wyłączony jak chodzi wirnik lekko/ mocno

- na włączonym kolega odpala i dodaje gazu a ty patrzysz w dolot jak turbo ruszy to powinien się check zapalić - wtedy wiadomo że turbo nie zdechło

8 sama Vakum - vakumometr i sprawdzasz porada na forum doś ciekawa ja sam kupiłem i jutro do mnie dojdzie vacumometr

Wydaje się dużo i może przerażające ale uwierz mi nie jest tak źle

Pozdro

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

To skąd ta różnica w cenie za nową???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ożesz ty nie wiem skąd mi się wzięła ta kwota

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> sorki za wprowadzenie w błąd ale co do używki mam racje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

o dzieki wielkie za podpowiedzi teraz przynajmniej bede wiedzial jak samemu mniej wiecej posprawdzac szukac przyczyny, jak wykryje dojde co i jak to pozniej opisze.

no i wyjasnilo sie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiadomo juz co jest przyczyna zamulania viki, trzeba wymienic zawor podcisnieniowy co jest przy kolektorze nizej po prawej, usterke narazie mam usunieta poprzez zatkanie dwiema kulkami metalowymi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> teraz auto odzyskalo moc i ciagnie nawet lepiej bo te powietrze cyrkulacja idzie odrazu na wydech, minus jeden to taki ze troche viki bardziej kopci ale mi to nie przeszkadza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Nie udzielam się zbyt dużo na forum. Jestem raczej biernym "słuchaczem". Miałem problem i chciałem podzielić się tym oraz podziękować.

Błąd: P0400.

Mechanik stwierdził, że EGR do wymiany (ale nie da gwarancji, bo może być jeszcze coś innego) i na dzień dobry chciał skasować mnie na 700zł. Podziękowałem i z kodem błędu zawitałem w wyszukiwarce na forum.

Objawy: Kontrolka silnika paliła się prawie non-stop. Samochód strasznie zamulony. Na luzie nie można było rozkręcić obrotów więcej niż 4. Na 2 biegu jak obroty wzrosły do 2.5, to gasła. Samochód odzyskiwał moc, ale nie tak jak było to przed usterką. Do czasu, aż przyśpieszałem kontrolka nie zapalała się. Przyśpieszenie od 0 do 100km/h jakieś 60-90 sekund

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jak tylko zwalniałem lub wchodziłem na równe obroty problem pojawiał się znów. Dodatkowo przy hamowaniu trzęsło trochę kierownicą.

Dzięki Waszym poradom, a w szczególności neo_82 (opis co w jakiej kolejności sprawdzać), Jenot (opis i foty), kubi_sos (naniesione wężki na schemat, z małym błędem, ale błąd opisany był w poście niżej).

Pomocne:

Please login or register to see this link.

Sprawdziłem układ podciśnienia.

Na samochodach znam się tyle, że wiem jak zmienić wycieraczki, żarówkę i dolać płyny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Już przy sprawdzaniu szczelności 4 wężyka okazało się, że był po prostu odczepiony. Nie wiem jakim cudem wypadł, ale po wetknięciu go spowrotem problem znikną. Wszystkie w/w objawy ustąpiły. Po naprawie przejchałem już 120 km i wszystko nadal dobrze działa.

Czas sprawdzania 20 minut.

Teraz muszę przyzwyczaić się do prawdziwej mocy, bo jak wciskam gaz, to samochód przyśpiesza z taką prędkością, że aż wciska mnie w fotel.

Jeszcze raz bardzo dziękuję za porady.

Dla osób z tym problemem polecam również zarezerwować sobie jedną sobotę i sprawdzić wszystko jak to opisali na forum. Może nie będziecie musieli dochodzić do 8 punktu i zatrzymacie się na pierwszym tak jak ja. Dodatkowo zaoszczędzicie kupę kasy za wymianę sprawnych części. Polecam

Edited by elbandito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodzi o siłownik klapek w kolektorze dolotowym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...