Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Długo kręci vectra b 1.6 16v


Guest Sennheiser19

Recommended Posts

Guest Sennheiser19

Witam jestem świeżym użytkownikiem i piszę gdyż mam problem.

Posiadam vectra b 99 r 1.6 16v sama benzyna od ponad pół rok. Nie było żadnych problemów aż po zimie, nieraz po odpaleniu auta obroty wskakiwaly gdzies na 1800, ale po lekkiej przegazówce do 3 tysiecy spadały do normalnych 800-900.

Przeczysciłem krokowca i problem ustał. Ale teraz auto po dłuższym postoju np po nocy albo 2 dni długo kręci zamin odpali, okolo 6 obrotów ale gdy juz odpali to jedzie normalnie żadnych spadków mocy ani wahań obrotów. Po postoju gdzies tak do godziny odpala normalnie z połtora obrotu albo mniej (tak zwane od kopa). Proszę o pomoc. Świece mam niedawno wymienione.

Link to post
Share on other sites
Guest Sennheiser19

też o tym pomyslalem i po naładowaniu okolo 15 H na prostowniku wskaźnik spadł do 2 i ojciec mi mówił że to jest ok. Posiadam jeszcze chyba orginalny akumulator OPLA 55Ah i mam tam taka lampke jakby i jak aku jest ok to świeci się na zielono i jest tak teraz.

Edited by Sennheiser19
Link to post
Share on other sites

Jeżeli często jeździsz na rezerwie - Kup nową pompkę paliwa. Stara nie trzyma ciśnienia.. I dlatego łapie za kolejnym razem.

Link to post
Share on other sites

Jeśli jesteś pewien aku to tak jak pisze @obrotny, ale przed tym sprawdź (a jeśli tego dawno nie robiłeś to wymień) jeszcze filtr paliwa

Link to post
Share on other sites
Guest Sennheiser19

robie mało kilometrów i sa to krótkie odcinki, filtr paliwa własnie bede musiał sprawdzić a na rezerwie max 40 km robilem. a pompke spawdzic na krótko tak ?

A takie pytanie gdzie znajduje się pompa paliwa ? czytałem gdzies ze trzeba zdjąć tylna kanapę tak ?

Oraz w razie potrzeby zakupu nowej pompy jakiej firmy kupic i za jaką kwotę będzie odpowiednia.

Edited by Sennheiser19
Link to post
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo, to profesjonalnie pompę sprawdzisz tylko w porządnym warsztacie. Na krótko sprawdzisz czy "sika" i tyle.

Pompa znajduje się po kanapom z prawej strony auta..

DELPHI lub Bosch (ten drugi pewnie lepszy). Ja mam Delphi i nie narzekam ( mnie to kosztowało 150, ale mechanik chciał się zrehabilitować za wtope )

Edited by łuki24
Link to post
Share on other sites
Guest Sennheiser19

a za co miał sie rehabilitować ? w inter cars pompy bosha kosztuja ponda 400 zl a delphi 300zl, w przyzwoitych cenach jest jakies jc auto za 150zl i vemo za 230zl. A jest możliwość że przez sam zapchany filtr paliwa mam ten problem? zaraz zejde do auta i zobacze jak odpali po 18 godzinach postoju

Link to post
Share on other sites

a za co miał sie rehabilitować ? w inter cars pompy bosha kosztuja ponda 400 zl a delphi 300zl, w przyzwoitych cenach jest jakies jc auto za 150zl i vemo za 230zl. A jest możliwość że przez sam zapchany filtr paliwa mam ten problem? zaraz zejde do auta i zobacze jak odpali po 18 godzinach postoju

Mechanik szukał powodów szarpania mojego auta , powymieniał parę części , samochód stał u niego 2 tygodnie, do tego jeszcze coś tam urwał :) generalnie koniec końców ,dla ratowania reputacji, koszt wymiany pompy wziął w połowie na siebie (akurat w moim przypadku było to zupełnie nie potrzebne , bo problem leżał gdzie indziej )

1.Ceny na stronach IC są dla kolesia z ulicy, jak ktoś (warsztaty) od nich bierze to ma zniżki.

2.Ja części kupuję u Stachowiaka

3.Na zdrową logikę zasyfiony filtr paliwa utrudnia jego dopływ :)

Link to post
Share on other sites
Guest Sennheiser19

Poszperałem bo innych sklepach z częściami zamiennymi w Gdańsku i w auto-caros bosha za 220 zl i jeszcze jakąś za 120zl. Ale najpierw zobacze ten filtr paliwa w jakim jest stanie, ale poprzedni właściciel mówił ze wszystko wymieniał na czas i w autoryzowanym serwisie ale mógł mnie bajerować.

A może ktoś ma inny pomysł na naprawę tej usterki :D ?

Link to post
Share on other sites

Poszperałem bo innych sklepach z częściami zamiennymi w Gdańsku i w auto-caros bosha za 220 zl i jeszcze jakąś za 120zl. Ale najpierw zobacze ten filtr paliwa w jakim jest stanie, ale poprzedni właściciel mówił ze wszystko wymieniał na czas i w autoryzowanym serwisie ale mógł mnie bajerować.

A może ktoś ma inny pomysł na naprawę tej usterki :D ?

No widzisz :)

Od czegoś trzeba zacząć. Mimo wszystko, jeśli teraz nie będziesz mógł odpalić , to podepnij samochód przewodami (ale nie "marketówkami" pod inne auto i spróbuj odpalić ) .Jeśli auto nie odpali,to ja zacząłbym od filtra.Oczywiście mogą też być inne powody (np. czujnik temp. jeśli zimą auto paliło normalnie)

Pod wieczór na forum pojawią się spece, może oni jeszcze coś doradzą.

A w zapewnienia poprzednich właścicieli juz dawno przestałem wierzyć :)

P.S. Rozumiem, że jak auto już odpali , to zachowuje się normalnie (nie szarpie,nie dusi się ) ? Jak możesz to uzupełnij profil o dokładne dane auta :)

Edited by łuki24
Link to post
Share on other sites
Guest Sennheiser19

Teraz przy pierwszej próbie z małą pomocą gazu odpalil gdzies za 3 obrotem, pochodził z minute zgasilem odczekalem troche i znowu udpalilem i odpalil juz normalnie z 1 obrotu. Jak odpali to nie mam zadnych spadków mocy ani szarpań, chodzi jak złoto. Ale zauważyłem ze ostatni przegląd oleju wraz z wymianą filtra mialem 28.07.2011r przy przebiegu 151. Teraz mam przebieg 158500 gdyż robie mało kilometrów i przez ten okres dolałem troche mobil 1 gdzies z 0.3 bo brakowało mi na miarce. Gdzieś czytałem ze wymiana oleju oraz filtra jest co 10-15 tys km albo rok czasu. Czyli by wynikało że powinienem wymienic olej wraz z filtrem tak ?

I pytanie ile litrów wchodzi do 1.6 16v?

Oraz gdzie jest położony filtr paliwa?

I jednak krokowiec chyba do wymiany bo znowu wskoczyl na wyższe ssanie tak na 1600 gdzies. Jakiej firmy polecacie ?

Prosiłbym o w miarę szybką poradę gdyż w środe mam wyjazd wakacyjny a chciałbym mieć tip top.

Edited by Sennheiser19
Link to post
Share on other sites

Po pierwsze.

- Gdyby filtr paliwa był przytkany, dławiło by także podczas jazdy. Moja Viki ma przejechane ponad 250 000 km i od kiedy pamiętam, nie wymieniałem filtra paliwa a mimo tego był drożny gdy go zdemontowałem. (Filtr paliwa znajduje się pod pojazdem w okolicach stabilizatora, pomiędzy kołami tylnymi)

- Zwróć uwagę czy mechanik prawidłowo osadził pompę paliwa w zbiorniku (w koszyczku).

Z tego co mi wiadomo, to profesjonalnie pompę sprawdzisz tylko w porządnym warsztacie. Na krótko sprawdzisz czy "sika" i tyle.

Co racja to racja. Najlepiej zastosować pompkę z 1.8 lub 2.0. ( Podejdzie na pewno)

I jednak krokowiec chyba do wymiany bo znowu wskoczyl na wyższe ssanie tak na 1600 gdzies. Jakiej firmy polecacie ?

Tylko oryginał.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP