Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nunek1

Wystrzały w filtr powietrza i szarpie autem

Recommended Posts

Witam. Mam problem z instalacją gazową w mojej vectrze mam silnik 1.6 16V z instalacją II gen. Jak jadę ciągle auto mi przerywa w dolnym zakresie obrotów i szarpie. Dopiero jak auto rozbujam na wyższe obroty przestaje szarpać. Dzieje się tak na każdym biegu nie ma znaczenia na którym jadę. Jak chcę szybciej przyspieszyć i wcisnę mocniej pedał gazu to jest strzał w filtr i auto nieraz gaśnie. I tak za każdym razem gdy wcisnę zdecydowanie pedał gazu. Nigdy mi się tak nie działo, aż do wczoraj. Co ma na to wpływ przewody od świec?? Zła mieszanka gazu?? Na szczęście mam zrobione na obudowie filtra ujście więc mi jej nie rozdarło jeszcze ale filtr już trochę poszarpany jest. roszę o szybką pomoc bo za 3 dni wyjeżdżam na wakacje i muszę mieć auto w miarę sprawne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy wymieniałeś świece i przewody WN (jeśli są w twoim silniku)?

U mnie w silniku X20XEV takie objawy powodowało przebicie na przewodach zapłonowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świec nie wymieniłem odkąd kupiłem auto w maju zeszłego roku i nie wiem kiedy poprzedni właściciel je wymieniał i czy w ogóle je wymieniał. Wieczorem przyjechałem to zaglądnąłem pod maskę (jak było ciemno) i z pod obudowy gdzie idą przewody do świec było widać jakieś tak jakby iskrzenie nie wiem dokładnie bo było to pod obudową tą plastikową, a jej nie ściągałem. Także wychodzi na to ze przewody mają jakieś przebicie. Dziś w nocy sprawdze ale pewnie nie obejdzie się bez wymiany kabli i świec ? Jakie kable ewentualnie polecacie bo na allegro rozpiętość jest dosyć duża od ok 50 zł do 200- 300 zeta. A świece jakie do LPG najlepsze ?? NGK ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie zaszkodzi wymienić świec i przewodów.

Jak świece to firma NGK lub Bosch.

Jak przewody to NGK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile przekechales na tych świecach ja w swojej VB wymieniałem co 6,7 tyś i nie miałem problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wymieniłem świece i przewody na nowe i dalej auto szarpie i przerywa w dolnym zakresie obrotów i dalej strzela w filtr po zdecydowanym wciśnięciu gazu. Co dalej z tym fantem zrobić?? Cewka pada?? zła mieszanka ?? dodam ze do tej pory było zawsze tak wy ustawiane i było dobrze. Mam lekko przedziurawiony tłumik przy plecionce czy może to mieć jakiś wpływ bo mi się wydaje ze nie. Proszę o szybką poradę co robić dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w tym kierunku bym szukał

a na benzynie jest OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie zapłon to zbyt uboga mieszanka, A świece i kable na jakie wymieniłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece NGK kable MAXGEAR gość w sklepie mi powiedział ze wszyscy biorą od niego te i nikt nie narzeka wiec tez sie skusiłem bo cena była dobra. A jak ustawia się zapłon w silniku 1.6 16V 16XEL?? Bo czytałem dużo i z tego co się dowiedziałem to do gazu trzeba ustawić zapłon na troszkę wcześniejszy. Gdzie się reguluje zapłon i jak ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze to nie ma mowy o czymś takim jak wcześniejszy zapłon do gazu a po drugie w tych silnikach nie reguluje się zapłonu. Sprawdź te kable. Spryskaj je wodą i odpal samochód jak będzie ciemno. Trzeba było kupić boscha albo ngk to było by pewne (no może na 99%) a z innymi wynalazkami to różnie bywa, przeważnie źle. Brat kupił kiedyś po dobrej cenie kable do VA to urwało mu klapkę od przepływki, a znajomy w lanosie niby miał tą klapkę anty wybuchową ale i tak rozwaliło ją od strzałów

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak na moje to

po 1 sprawdzić te kable tak jak kolega wyżej pisał, w garazu po ciemku psiknąć mgiełkę wody nakable jak iskrzą to wymiana, kable bosch lub ngk

po 2 jedź na regulację gazu, nie spala ci całej mieszanki i cofa w dolot, być może za bogato gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko i wyłącznie regulacja gazu. Tak jak kolega wyżej napisał. Masz po prostu złą mieszankę... Miałem tak w Toyocie Carinie tez miałem gaz II generacji i identyczne objawy. Regulacja gazu pomogła!

Edited by LUKAS89

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli strzela to są 3 opcje a w sumie 4

1 za uboga mieszanka, za mało gazu

2 nieszczelność w dolocie i w okolicy miksera lub przepustnicy

3 kable są dość zużyte lub wypalone świece

4 wypalone zawory

przeważnie problemem jest punkt 1 lub 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dexter23pl popieram

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kable max gear-a miały przebicie mimo że były nowe prosto ze sklepu. Złożyłem reklamacje i kase zwrócili więc ok trwało to 14 dni ale zwroct jest. Teraz zakupiłem kable bosch-a i sytuacja dalej taka sama dalej przerywa i strzela w filtr sprawdzę jeszcze dziś w nocy czy te aby tez nie maja przebicia. Mówicie że regulacja gazu ale co jak mam dosyć dziurawy tłumik w jednym miejscu i narazie nie mam się kiedy tym zając, wiec jak pojadę na regulację to i tak mi nie wyregulują dobrze. Wsadzą mi to ustrojstwo do rury i według tego na analizatorze ustawią mieszankę oczywiście za bogatą bo ciągnie przez tłumik lewe powietrze. Już raz byłem u gaziarza i ustawił mi mieszanke ze palił 18 l/100km Jest jakas inna metoda regulacji gazu Igen czy tylko na analizator bo sie nie znam??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli jest sruba to odkręc ją z pół obrotu i juz . sporawdz jak jeździ.

jeli na pewno nie ciągnie lewego powietrza z okolic miksera i przepustnicy to nie powinno strzelac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem kable boscha wczoraj w nocy i już mnie trafia z tym bo te chyba mają dalej przebicie. Nowe kable a w nocy jak się stykają lekko albo jak dotkne palcem to przeskakują iskierki. Są to takie mikroskopijne bardzo mało widoczne ale jak się wpatrzy to widać i tu moje pytanie czy tak ma być?? Czy żadne kable nie mają 100% izolacji aby tak sie nie działo. Wydawało mi się ze BOSCH to solidna firma. Niechce się pchać w kolejne koszty i tym razem w NGK bo może być to samo. Może problem tkwi gdzie indziej??dexter mam śrubę zamiast krokowca. Spróbuję jeszcze to zrobić ale nie ukrywam że juz to robiłem . Próbowałem manewrować śrubą i wykręcać więcej i skręcać na mniej nic to nie daje. Ręce mi już opadają i nie wiem co robić czy kupować NGK

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli sa minimalne iskierki po spryskaniu woda to to normalne.

problem masz ze swiecami lub za uboga mieszanką lub nieszczelnością w okolicy miksera lub przepustnicy lub wypalony któryż z zaworów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co jeśli to faktycznie wypalony któryś z zaworów?? Naprawa tego to kosztowna operacja, bo nie jestem aż na tyle biegły w mechanice ?? A jeśli chodzi o świece to jakie powinny być?? 1 iskrowe , 2 iskrowe? jedni mowią ze do gazu jedno iskrowe inni że nie. poprzednio miałem dwu iskrowe GM i dobrze działały i na dwu iskrowe wymieniłem. A co sądzicie o świecach VALEO ? Gość mi w sklepie chciał je sprzedać, że są dobre, a tańsze od NGK miał ktoś z Was te świece? A i jeszcze jedno czy przy wypalonym zaworze podczas jazdy na benzynie tez bedzie przerywał? Bo dzieje się mi to tylko na gazie na PB jedzie normalnie

.

Edited by nunek1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wg swiece do opla :

NGK Typ:BKR5EK

Bosh FLR -8 LDCU

Czy ta czy ta są dwu elektrodowe , polecam NGK

Please login or register to see this link.

Akurat ostatnio kumpla zafire z tym motorem naprawiałem, wsadzil jakas chinszczyzne i swiece miały przebicie. Na pb chodzil dobrze a na LPG masakra.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja polecam NGK V-line

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

kup 2 elektrodowe ngk jak pisze kolego powyzej model i jesli strzela od swiec to bedzie dobrze po wymianie.,

j mialem też taka instalkęi zeby nie strzelało to musiąło byc ustawiona tak mieszanka ze wychodzilo ok 15L

to sa silnikmi 16t zaworowe i nie zaleca sie takich instalacji do takich silników.

po roku nerwów z tym kupilem sekwencje nowa na allegro i mialem juz całkowuty spokuj z tym ze jade na gazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że powinna być tu sekwencja to juz niestety się dowiedziałem ale z taką instalacją kupiłem auto i na takiej jezdze. Ciężko mi jest do samochodu wartego 4000 czy 5000 wewalać instalację wartą 2-3 tyś dlatego próbuję jakoś jeździć na tym co mam. Jak kupowałem auto niestety nie wiedziałem że tam ma być sekwencja.Nigdy nie miałem problemów na gazie, aż do tego momentu stało się to nagle nie wiadomo czemu i teraz mecze się z tym. Myslałem że sprawa wymiana świec i kabli rozwiąże problem. Sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz kable (nówka BOSCH) bez pryskania wodą i iskierki przeskakują z kabla na kabel jak się stykają , a jak dotknę palcem to na palec przeskakują czy tak ma być???? Czyli nikt z was nie używał tego wynalazku jakim są świece VALEO??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie instalacja sekwencja nowa wyniesła niecałe 900zl i puł dnia w garazu. filozofi w tym niema.

kupc ngk swiece,

sprawdziłeś czy jest szczelny dolot? powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szczególnie ze kolega już ma gaz wiec jest juz wbite dowód i nawet jak sam założy sekwencje to będzie legal.

Butla jest , zasilanie ma podciagniete

Reduktor Zavoli zeta , listwa Reg Fast , Do tego może byc elektronika STAG4 lub LPG TECH , interfejs za 25pln . 800pln i jest sekwencja.

Można poszukać używek to bedzie jeszcze taniej

Pół dnia pracy i wszystko smiga

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...