Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
rybkins

Dziwny problem z silnikiem

Recommended Posts

Prowadzę temat w układzie chodzenia ale i tu go powiele bo tam zero odzewu i pomysłów.

Witam, mam otóż taki problem. Jakieś pół roku temu robiłem remont silnika wraz z wymianą rozrządu i pompy. Pompa ruville. Po ok 2 miesiącach zaczęła cieknąć z otworu zaznaczonym na zdjęciu

Please login or register to see this link.

Wymienili mi pompę w ramach reklamacji. Kilka dni temu zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i co się okazało, mokry prawy wahacz od strony rozrządu. Podjechałem dzis do mechanika i znów pompa, na czwartek się umówiłem, będą ją wyciągać.

Mechanik mówił, że się jeszcze nie spotkał żeby dwie pompy padły w takim czasie i to pompy raczej nie najgorsze. Mówił, że się mógł blok w tym miejscu odkształcić, albo jakieś pęknięcie może tam być. Choć sam twierdzi, że mało prawdopodobne bo od razu po założeniu pompy by ciekło a nie po 2-3 miesiącach.

Mieliście taki problem lub wiecie czy to tylko pompy wadliwe czy coś nie tak z miejscem jej mocowania?

Zastanawiałem się czy siła napięcia paska może mieć wpływ na rozszczelnienie się pompy?

____________________

Auto odstawione do mechanika. Zdecydowaliśmy z mechanikiem, że teraz nie będziemy wkładać ruville tylko włoży hepu. Jak ta zacznie cieknąć to znaczy, że gdzie indziej leży przyczyna. Mechanik zasugerował, że może byc przyczyną coś innego a pompa jest najsłabszym elementem i dlatego sie rozcieka. Ale wydaje mi się, że przyczyna mogłoby byc tylko za duże ciśnienie a wtedy prędzej coś innnego by pociekło, jakieś złącze węża np.

________________________

Tydzień po wymianie pompy, Trzecia pompa cieknie :/ Co może byc przyczyną? W dodatku zimeringi na wałkach rozrządu puszczają olej, też raz były wymieniane(nowe) po remoncie silnika, bo ciekły te nowe. Nie mam juz sił do tego silnika. We wtorek odstawiam do mechaniora i najprawdopodobniej będą wyciągać silnik bo to niemożliwe żeby 3 pompy dobrej jakości i dwa razy zimeringi poleciały tak o od siebie. Tylko co może być przyczyną, kilku mechaników tam jest i każdy rozkłada ręcę, żaden z nich się z czymś takim nie spotkał. Napięcie paska prawidłowe, ciśnienie w układzie chłodzącym też dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi znowu egr do szalu doprowadza a nikt niewie co to jest.s po wymianie egr na nowy orginalny auto zaczego szarpac i przerywac na 1800-2000obrotach

wszyskie rurki wyczyscilem i przepustnice i dalej mam to samo.a jak kostke odczepie to jest ok.bledu niemam zadnego.niewiem juz co z tym robic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A o jakim Ty silniku piszesz? Bo tu temat odnośnie Vectry B a Ty w opisie masz CDTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

no vectra c 19 cdti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze cisnienie...?

Edited by octave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wpadłem na taką przyczynę:

Czy możliwe, że np źle została splanowana głowica i np nie jest równolegle do bloku. A konkretnie wałki rozrządu nie są równolegle do wału korbowego i się dzieją takie cuda w postaci cieknących zimeringów na wałkach i cieknących pomp wody ?

A więc odebrałem dzis samochód od mechanika. Wymienili pompę i zimeringi na wałkach ale przyczyny brak ;/ Więc mogę się spodziewać kolejnej wizyty u nich bo skoro 3 pompy ciekły, 2 pary zimeringów to czemu nagle kolejne mają nie cieknąć :/ co prawda robia to w ramach gwarancji ale ileż k**wa można jeździć z jednym tym samym.

Mogę ich jakoś np zaskarżyć o nie usunięcie usterki mimo kilki wizyt u nich bo już mi brak cierpliwości i czasu na odstawianie auta do nich średnio co miesiąc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mialem kiedys podobnie na poczatek lecialo wezami dokrecilem potem wywalilo pompa wody wymienilem potem wywalilo chlodnica wymienilem a na koniec okazalo sie ze korek robil za duze cisnienie (zaworek sie zaciol i walilo w slabych punktach;0) teraz plyn nie ucieka i weze nie puchana a co za tym idzie nigdzie nie wywala plyn;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że ja u mnie mam WSZYTKO nowe, sprawne, wraz z korkiem. Nigdzie indziej nie ucieka płyn tylko pompą, padają jak muchy. A nawet gdyby było za duże ciśnienie to by wywaliło prędzej gdzieś na wężu a nie pompą, a po za tym węże były by twarde. A tu wszystko ok a jednak nie bo pompy padają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne te obiawy pompa leci a weze nie sa twarde. Leci zaworem bezpieczanstwa, wyglada to na problem gdzies w srodku silnk cos jest zle remont silnika zrobiony

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko właśnie co to może być. Przy regeneracji głowicy i wymianie pierścieni da się cos zj***ć żeby pompa padała po przejechaniu 300km (po tylu mi padła pompa hepu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silniku robi sie za duze cisnienie dlatego wywal zaworem bezpieczenstwa zeby nic sie z silnikiem nie stalo skoro weze nie puchna a zaworem wywala to problem z silnikiem jest, jak by nie bylo to nikt na forum nie zgadnie co jest nie tak oddaj do innego mechanika niech to zobaczy moze bedzie trzeba rozbierac odnowa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak w ukladzie chłodzenia może robić się za duże ciśnienie z powodu jakiejś usterki silnika. I od regulacji ciśnienia jest zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego a nie pompa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja nie wiem. To nie jedz do mechanika tylko kup 4 pompe i czakaj az wywali nastepna;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na szczęście nie kupuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> robią to w ramach gwarancji. 3 dni stał u nich samochód, szukali przyczyny i nie znależli, wszystko jest w porządku, wydaje się byc w porządku. A 4 jest włożona, ciekawe ile wytrzyma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...