Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szefla

Problem z zapłonem - dużo błędów

Recommended Posts

Witam,

problem z moim autem rozpoczął się od nierównej pracy silnika. Sczytane błędy wskazały na za niskie napięcie na cewce zapłonowej (DIS) oraz problem z sondą lambda. Pierwszym krokiem była wymiana świeć i o dziwo pomogło ale na jakieś 3 tygodnie. Następnie zakupiłem nowy moduł zapłonowy (Valeo) ale nic nie pomogło. W trakcie wyrywania problemu robiłem takim nie do końca sprawnym autem kilkadziesiąt kilometrów. I w między czasie pojawiły sie kolejne błędy.

0351

0120

1515

0115

1405

0110

0131

1612

1613

W między czasie aby uruchomić silnik trzeba było niekiedy z 2-5 sekund pokręcić kluczykiem aby zaskoczył silnik (wiązałem to tez już z leciwym akumulatorem). Później 2 tyg. nie używałem auta i po ponownym uruchomieniu silnika dojechałem na stację benzynową i po za tankowaniu auto już nie zapaliło.

Wszystkie te błędy skierowały mnie do sterownika silnika (ECU) wysłałem go do popularnej firmy na Allegro do Rumi. Wybrałem opcję regeneracji pełnej sterownika a nie tylko uszkodzonych obwodów.

Postanowiłem przy okazji zakupić nowy porządny akumulator ta aby i tą opcję wyeliminować ( zresztą i tak planowałem ten krok).

Jak tylko sterownik przyjechał zamontowałem go i niestety nadal rozrusznik kręci ale auto nie zapala....

Sczytane błędy są dokładnie takie same ale wiadomo mogą to być pozostałości z przed naprawy sterownika...

Ma ktoś jakieś pomysły ?

Czytałem wiele tematów ale jakoś nie trafiłem na nic podobnego do moich problemów wszystkim naprawa ECU pomagała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka"

P0120,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A - usterka"

P1515 "wartość rzeczywista elementu nastawczego biegu jałowego, przerwany obieg prądowy"

P1405 DPFE Sensor Upstream Hose Off Or Plugged tu wyczyść EGR może pomoże

P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction

P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)

P1612 Loss of IPM Serial Data

P1613 Loss of DIM Serial Data

jedno jest Dim a drugie jest Pim ...

Prawdopodobnie jest to blad na wiazce z przeplywomierza do komputera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany, okazuje się że naprawa kompa rozwiązała wszystkie problemy a kody opisywane w pierwszym poście były nieaktywne.

Winą za problem z odpaleniem auto obarczony był brak kompresji.

Teraz jak na razie pali elegancko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...