Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kicker

Wyciek wody ze zbiornika wyrównawczego

Recommended Posts

Witam, mam problem w układem chłodzenia mojej viki 1.8NZ

Dwa tygodnie temu w drodze do pracy (10km) zauważyłem że temperatura rośnie zbyt szybko i zbyt wysoko. Zatrzymałem sie i stwierdziłem że nie ma wody w układzie. Po nocce postanowiłem zbadać gdzie jest wyciek. Okazało się że jeden z przewodów gumowych dochodzących do górnej części zbiorniczka jest urwany (ukruszył się plastik) Próbowałem znaleźć na szrocie ale bez rezultatu. Ktoś podrzucił mi pomysł żeby użyć wentyla od koła i na klej połączyć ... Zrobiłem tak ale wiem że to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę. Mimo wszystko wygląda mi na szczelne. Ale woda z układu znika jakieś 0,5 - 1 litra na dobę. Ostatnio wieczorem zalałem do zgrzewu na zbiorniku a rano żona mówi że nie było nic i 1litr musiała wlać.

Po drugie. Odpaliłem zimny silnik i chciałem się przyjrzeć bliżej co i jak. Guma łącząca termostat z chłodnicą rozgrzewała się tak samo jak płyn w układzie. A czy nie powinno być tak że robi się ciepła dopiero po 80st gdy termostat otworzy obieg? Podejrzewam też że nagrzewnica może puszczać bo kiedyś miałem wilgotne dywaniki. Ale nie możliwe jest chyba żeby litr wody wydostał się na nie odpalonym silniku przez jedną noc.

Pomóżcie. Co wymieniać? Na pewno zbiornik, nagrzewnica.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widać wody/płynu pod autem? Gdzieś ci musi uciekać.

Musiałbyś oblukać wszystko co związane z układem chłodzenia, sprawdzić gdzie się sączy no i zająć się nagrzewnicą.

Stan oleju w normie? Nic się nie dzieje pod korkiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ten sam problem. Czasem lubi sobie uciec gdzieś, a plam 0 ;/

Dmuchane też było i sprawdzane powietrzem pod ciśnieniem dmuchając do zbiorniczka wyr. i zero wycieków.

Przewody grzeją się odrazu razem z wodą ...

Mam taką samą zagadkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok już coś wiem. Masz racje Rutek, gdzieś musi wyciekać. Pojechałem do znajomego który ma pompkę z korkiem do zbiornika. Napompował i co się okazało? Myślałem o tym w nocy. Zaślepka w płaszczu wodnym pordzewiała i woda kapie. Nie mogłem tego dojrzeć bo dzieje się to od tylnej strony silnika. Wymieniałem wcześniej tą od przodu.

Jakby ktoś nie wiedział to rozmiar 34mm

Ide walczyć, później napisze jak mi poszło.

A kupiłem też termostat.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cazio89

Witam,

Jestem tutaj nowy a chce waszej porady.

Problem nastapił ok. 2 tygodni jak wracałem z nad morza temp skoczyla mi na grubo ponad 100wę , zatrzymałem się i pomyslałem ze nie ma płynu więc dolałem dużo wlazło bo ok 4 litrów, ale pomyslałem ze idiota ze mnie długo nie sprawdzalem i tak jeździlem z niskim poziomem,ale w toruniu podjechalem pod sklep i patrze leci gdzies spod silnika, to juz grzałem mimo tego ze temp. była 90 stopni jak najszybciej do domu, cały czas nawiew chodził z klimą. Póxniej problem ustał jak nie jeździłem na klimię i na włączonym nawiewie woda w zbiorniczku sie utrzymywała. Dzisiaj wracalem z pracy i włączylem nawiew i woda zaczeła znów uciekać i to tak dosyc grubo. Wiec czego to jest wina, wiem ze poziom oleju jest ok. Jakby leciało z takiego weżyka pod maśką pod szyba w dole.. Możecie napisac o co kaman z nim bo mechanik wraca za tydzień więc nie wiem co o tym sadzić. Z góry dzieki ziomy za posty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Iw4n3q

Swojego czasu też miałem podobną sytuację, płyn uciekał ale bardzo powoli, okazało się iż na magistrali wodnej z tyłu silnika pękła nieznacznie plastikowa cześć całej tylnej magistrali wodnej płyn się przesączał ale na tyle nieznacznie iż odparowywał. Dowiedziałem się o tym miejscu dopiero wtedy gdy już konkretniej pękł plastik magistrali wodnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...