Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest wesley

Problem z mocą, obrotami i gaśnięciem X18XE

Recommended Posts

Guest wesley

Witam wszystkich, jako nowy użytkownik vectry b zarejestrowałem się na forum i jednocześnie chcę prosić was o pomoc. Czytałem sporo wątków opisujących podobne problemy jak mój, ale w 100% nie wiem czy dotyczyły one wszystkich moich objawów. SIlnik to 1,8 16V (X18XE), rok 95, instalacja lpg BRC II generacji (niestety z taką instalacją kupiłem.....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> :wacko: ) zakładana około 6-7 lat temu. Poprzednio jeździłem astra 1,6 16V na sekwencji i było całkiem spoko. Wiedziałem że ecotec źle znosi inne instalacje niż sekwencje, ale nie wiedziałem że aż tak źle. Oto "krótki" opis moich problemów:

na benzynie auto odpala, lecz nie trzyma obrotów i gaśnie. Na zimnym silniku ledwo reaguje na gaz, po dłuższych chwilach zawahania przy wciśniętym gazie do końca, dopiero zaskakuje powyżej 2000 tys obr i ostro się wkręca do odcięcia. Kiedy znowu spadną, to silnik skacze, prycha i przygasa. Na ciepłym silniku podobnie, z tym że reakcja na gaz troszkę lepsza, ale też gaśnie, a przy ruszaniu lub jeździe na dwójce na niskich obr nie przyspiesza i auto się dusi. Przy zmianie biegu, jak obroty spadają to potrafi zgasnąć. Tak samo przy dojeżdzaniu do skrzyżowań itp., wszędzie tam gdzie sie zwalnia na sprzęgle. Na biegu jałowym obroty się wahają, spadają nisko, silnik przygasa (mechanik słuchając wydechu ocenił, że co chwila jeden cylinder na moment sie wyłącza). Rzadko się zdaża że utrzyma normalne obroty na jałowym, zwykle tylko przez chwilę. Tak jak pisałem- to zamulenie i duszenie silnika mijają, kiedy wciskam gaz do samego końca, bo wtedy naprawdę auto idzie jak burza i bez problemu rozpędza się do wysokich prędkości. Ponadto po rozpędzeniu się np. do 100 km/h i utrzymywaniu stałej prędkości, po chwili obroty zaczynają falować, silnik zaczyna się dusić i coraz mocniej trzęsie autem. Kiedy w tym momencie dodam gazu to od razu objawy mijają i przyspiesza normalnie. Na gazie sytuacja wygląda lepiej - jeździ normalnie, obroty nie falują, jedynie po zdjęciu nogi z gazu bardzo powoli opadają i często zatrzymują się na 1500-2000 obr. Kiedy spadną niżej, to czasem potrafią utrzymywać się na właściwym poziomie. Check engine na ciepłym silniku zapala się po kilku minutach jazdy na benzynie, zwykle wtedy kiedy auto się dusi i obroty spadają. Na zimnym silniku jak utrzymuję wyższe obroty i staram się nie dać mu dusić, to check engine się nie zapali. Natomiast jak się juz zapali, to nie zgaśnie.

Wymieniony został czujnik położenia wału (oryginał siemensa), ponieważ wcześniej jeszcze były problemy z odpalaniem na zimno i nie wkręcał się na obroty (zwlaszcza powyzej 4 tys) i na KTS pokazało błąd tego czujnika. Wymiana filtrów gazu, regulacja, sprawdzany byl EGR, przepływomierz, jakiś zawór od gazu był czyszczony, krokowiec również wyczyszczony, bo wcześniej obstawiali jego winę. Na KTS wyskakuje cały czas błąd sondy lambda (jest tylko jedna), lecz jedynie na benzynie, bo na gazie parametry ma odpowiednie, więc sonda jest sprawna. Diagnoza mechanika póki co jest taka, że to zapieczone wtryskiwacze w pozycji pół-otwartej. I to według niego powoduje wskazanie błędu sondy lambda, bo komputer wykrywa za małą dawkę paliwa, i również wskutek tych błędnych informacji na lpg utrzymuje za wysokie obroty. Za jego radą wlałem płyn Xeramic do paliwa (podobno wielu jego klientom pomagał), zrobiłem ponad 100 km i w zasadzie zmian nie ma. Twierdził że może być konieczna wymiana wtrysków. Ale wydaje mi się że gdyby były zapieczone, to po wciśnięciu gazu do końca, nie przyspieszał by jak szalony, tylko w każdym zakresie obr. byłby zamulony. Dodam że poprzedni właściciele zaniedbali auto i instalacje lpg, katalizator prawdopodobnie jest wycięty, bo jest ślad po spawie i słychać rezonans w pewnym zakresie obrotów. Auto od 2 tyg. kursuje po warsztatach, mechanicy/gazownicy łączyli różne fakty ale jeszcze nic nie wymyslili, a sprawdzili wiele rzeczy, uzywajac KTS oraz kompa do parametrów gazu. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną, proszę o radę. Wybaczce długość postu i jeśli umieściłem go w złym miejscu. Pozdrawia nowy i już podłamany użytkownik pięknej, zielonej VB :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym na Twoim miejscu wyczyścił wtryskiwacze. Silnik krokowy może być już do wymiany a nie do czyszczenia. Nie wiem czy czytałeś ten artykuł bo tam jest dużo cennych informacji:

Please login or register to see this link.

. A sondę można sprawdzić miernikiem elektrycznym samemu, tylko nie pamiętam jakie powinny być prawidłowe wartości. Dobrze też by było sprawdzić ciśnienie w cylindrach, jeżeli jest dobre to bym powymieniał wszystkie czujniki.

Edited by Devil_Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbym miał strzelać bez oglądania to obstawiałbym nieszczelności w dolocie powietrza albo nieszczelności w podciśnieniach. Obejrzyj dolot i wężyki podciśnienia w okolicach przepustnicy. Jest o tym sporo tematów na forum więc możesz się posiłkować wyszukiwarką. Czasem gazownicy wstawiając mikser potrafią rozwalić rurę dolotową przy przepustnicy i tam łapie lewe powietrze. Co do sondy to też bym ją sprawdził .

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Jak tam kolego wesley problem rozwiązany? Jeżeli tak to napisz co było przyczyną bo mam podobne objawy, a może to jest jak w tym linku

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...