Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pezes

Zabrudzona przepustnica??Katalizator?? Wielki problem....

Recommended Posts

Pacjent: Vectra B silnik 1.6 X16XEL 1998 r (grudzień) + Instalacja gazowa STAG (10.10.2011)

Witam , zacznę może od tego że jakiś miesiąc temu wymienione w moim samochodzie zostały pierścienie i uszczelniacze. Po całym zabiegu Panowie którzy montowali mi to wszystko do kupy podłączyli źle emulator EGR przez co go spalili i znowu wywalało mi check engine. Samochód, wiadomo jak to przy zepsutym EGR dziwnie chodził etc. Wczoraj zamontowałem nowy emulator , check zniknął ale przy pierwszej jeździe próbnej po ok 6 km przy hamowaniu silnikiem z rury wydechowej poszedł wystrzał i zadymiło się za mną.... pomyślałem że może się przepala nagar który się nazbierał w przepustnicy alb właśnie katalizatorze przez to że silnik jakieś 3 tygodnie codziennie nie chodził jak powinien(check engine czyli pewnie silnik w trybie awaryjnym??)....Dzisiaj wracając do domu z pracy znowu przy hamowaniu silnikiem poszedł wystrzał i znowu się zadymiło... co więcej rano kiedy odpaliłem samochód wskoczył na 1500 obr/min i dopiero po przegazowaniu spadł na prawidłowe obroty...tak działo się odkąd miałęm popsuty EGR i myślałem że to przez to ale widać nie... Kiedy próbuję ruszyć rano kiedy samochód tak dziwnie chodzi i nie jest zagrzany to ciężko ruszyć bo jakby przygasał dopiero od 2000 obr. dostaje nagle kopa jak nienormalny.... Wierzcie mi może dla was wydawać się to dziwne że mam takie objawy no ale mam i szlag mnie trafia z tym....Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?? Przepustnica?? katalizator?? może krokowy??ale krokowy nie ma nic do rozgrzania silnika przecież i zawsze by się tak działo.. a tutaj kiedy tylko się silnik rozgrzeje to jest wszystko cacy......aha przed wystrzałami z rury zawsze czułem spadek mocy a po wystrzale auto normalnie chodziło....Pomóżcie Panowie bo za niedługo chcę jechać samochodem na wakacje i nie mam zamiaru za granicą lawety opłacać....Ostatnio wymienione były także:

- czujnik płynu chłodzącego

- cewka zapłonowa

- świece

- termostat

- uszczelniacze

- pierścienie etc.

i wiele innych....

Edited by Pezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Przepustnica nic nie przepala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

2.Silnik regulacji biegu jałowego może powodować , a jeśli jest uszkodzony to na pewno będzie powodował nierówna pracę ,przygasanie itp.

3.Masz gaz? Jeśli tak , to przejedź się do "gazownika" możliwe ,ze poleciał sterownik

4.Skoro źle podłączyli emulator, który się spalił , to mogło polecieć coś dalej

5.Sprawdź przewody i mimo wszystko świece

Edited by łuki24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No tak tak mam gaz.... instalacja STAG założona w Październiku tamtego roku.... Może faktycznie to coś od gazu... tylko dziwne że najgorsze objawy są na benzynie.... może faktycznie krokowiec.... Nie wiem sam bo teraz jechałem samochodem i mi check engine wywaliło a jak ruszyłem z pod pracy (to jeszcze check nie świecił) to normalnie ruszam daje na 2 i auto zamiast przyśpieszać to hamuje....nagle dostaje kopa i znowu daje na 3 i zwalnia...... od 2500 obr. kopa znowu dostaje ......Masakra....

Nikt nie jest w stanie mi pomóc??

Edited by Pezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro wywalilo check engine

to sam sobie pomóż odczytujac bledy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakbym sobie sam mógł pomóc to chyba bym to zrobił nie sądzisz?? Teraz śmigam i błedu nie wywala kontrolka się nie świeci a auto chodzi jak chodziło.....Myślałem że ktoś miał chociaż podobny problem bo nie jest to pierdółka dlatego pytam.

Edited by Pezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kolega nie wie

ze blad sie zapisuje w pamieci ECU ??

skoro tego nie wie

to moze czas sie podszkolic czytajac podobne tematy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może i kolega wie i może czas się podszkolić ale wie że jak miał zepsuty EGR i kontrolka raz się świeciła raz nie to jakoś ECU błędu nie zapamiętywało.....dziwne....Dobra te jakże złote rady niczego nie wnoszą do tematu więc może koniec z OT.......

Edited by Pezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego zlote rady sa podstawami diagnostyki

jesli masz je w d*pie i wiesz lepiej

to po co wogole zawracasz nam gitare ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli dla Ciebie złotą radą jest podpięcie pod komp gdzie średnio raz w tygodniu to robię i wiem o takiej możliwości to faktycznie złota jest ona jak nic....Każdy może napisać " podepnij się pod kompa " gorzej jak nie ma błędów na komp a samochód nie śmiga jak powinien........ Dobra temat do zamknięcia bo prosiłem o radę a nie mam zamiaru się z nikim kłócić....Koniec. Dziękuję za porady podepnę się pod kompa sprawdzę błędy i jak napisałeś sam sobie je rozwiążę.

Edited by Pezes

Share this post


Link to post
Share on other sites

parametry pracy silnika tez mozna posprawdzac

ale po co to mowie

przeciez o tym wiesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mały OT, ale Gawlak ma rację...skoro później sam piszesz że podpinasz pod kompa go raz w tygodniu to to czym skanujesz go że nie pokazuje błędów bo, skoro check wyskoczył to błąd musi być zapisane...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy ja wiem... Popatrzcie: Podpinam pod komp akurat w tym momencie samochód śmiga elegancko parametry wychodzą ok, sonda ok, stukowe i inne pierdoły ok wszystko widać jak na dłoni działa itp. Wyjade od mechanika wstawię samochód do garażu , rano odpalam i jest masakra.... dojade do pracy jakoś i ok... 12 h w pracy wychodze odpalam autko jak nowo narodzone znowu śmiga elegancko.. musiałbym non stop mieć kompa przy sobie i podpiętego żeby jak tylko coś pierdyknie to wykryć. Mam rację albo się mylę?? O to chodzi że właśnie nie wychodzi nic na kompie.. Sprawdza mi t koleś co ma jakiś interface za 20 000zł nie wiem nie znam się na markach interface ale chyba jest dobry .....inne poprzednie sprawy wykrył i było gites a teraz jest lipa.... Nie miej pretensji do mnie Gawlak że moje Ecu jest p......ne i nic nie wykrywa... i nie dziw sie że rada w stylu " zczytaj błedy " nie jest akurat w moim przypadku złotą....

mało tego..... byłem u kumpla co ma poprostu interface z allegro za tam nie wiem 300zł i tez d*pa...to mówei pojadę do znajomego mechanika który wiem że ma dobry interface no i dalej nic.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza błędami tak jak wyżej piszą spróbuj odpiąć akumulator na pół godziny. Może mapy ci się rozjechały. Po podpięciu pojeździj na benzynie i jeśli będzie poprawa to wyreguluj gaz. Te kable, świece i cewkę to jakie masz założone?

Sprawdź jeszcze czy po wystrzale nic ci nie rozerwało

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i po co te nerwy?

rocznik 98, ale czy silnik przed czy polift ?

Edited by Furman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie mam zamairu z nikim się kłócić , nie zakładam tematu jak już taki istnieje tylko szukam , nie jestem mechanikiem ale minimalne pojęcie mam i nie lubie jak ktoś z góry zakłada że założyłem temat od tak bez zbadania " organoleptycznie" objawów. Dlatego się zdenerwowałem... ale przepraszam jeśli kogoś uraziłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zawsze na tym forum uzyskiwałem odpowiedzi na pytania wiec pewnie tym razem też tak będzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem szczerze - wyluzuj... znam Gawlaka i na pewno źle Ci nie życzy, po prostu drązy temat.. a że jest konsekwenty to chwałą mu za to.

czujnik temperatury wymieniłeś, ale który ? ten na zegary, czy ten na ECU ? założyłeś zamiennik, czy oryginał? przyjrzał bym się też krokowcowi. może się już przycina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymieniłem ten czujnik który jest w okolicach termostatu ... nie wiem to pewnie jest ten na zegary?? Oryginalny wymontowany z innej Vectry z tym samym silnikiem 100% sprawny. Ja nie twierdze że mi ktoś źle życzy tylko napisanie czegoś w stylu " podepnij komputer , zczytaj błędy i tam sposobem pomóż sobie sam" nie jest ani miłe ani nie rozwiązuje sprawy ale chrzanić to bo nie w tym sęk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

koło termostatu w 1.6 masz dwa czujniki temperatury

jedno pinowy - ze spinką, jest na zegary.....

obok powinien być wkręcony o kolorze plastiku niebieskim dwupinowym i on podaje na ECU. jeśli jest uwalony to podaje info że silnik jest ciepły i nie wzbogaca mieszanki na zimnym silniku, przez co po odpaleniu na wolnych obrotach chodzi ok a pod obciązeniem "może" szarpać. inaczej nie masz ssania.jednak on nie będzie siał żadnymi błędami. Krokowiec owszem.....

co do diagnostyki...

właśnie tak jest w ASO, mówisz jakie masz objawy, zostawiasz auto. ASO na zimnym silniku podpina TECH-a i bada bloki pomiarowe, odczyty z czujników itd, itp. ale jest ta niedogodność że trzeba auto zostawić... czasami na kilka dni.

Edited by Furman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy ty aby na pewno masz 1.6 X16XEL poliftowy ?

Mogę się mylić ,ale jeśli masz silnik polift , to chyba w 1.6 X16XEL powinien być moduł zapłonowy DIS a nie osobno cewka+kable ?

BTW. Tak czy owak wymieniłeś cewkę i świece a przewody zostawiłeś stare

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

Edited by łuki24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

silnik ma poliftowy, i nie napisał nigdzie że wymienił kable. cewka a DIS to to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podobno kable zostały sprawdzone i było wszystko ok z resztą było to jakieś 4 miesiące temu i wszystko było ok wiec kable powinny być w porządku.

Dzisiaj miałem czas i pojechałem do znajomego mechanika na komp. Podłączyliśmy i .......... 0 błędów. Więc postanowiliśmy się przejechać z podpiętym komp i w czasie jazdy wyskoczył błąd ( już nie pamiętam numeru) z EGR. Znajomy oznajmił mi że najprawdopodobniej emulator EGR nie spełnia swoich zdań w 100% i kiedy np. się przegrzeje wywala błąd potem jest ok a jest tak zrobiony że może nie zostawia śladu w ECU i dlatego było na początku 0 błędów.... Nie wiem to tylko taka nasza hipoteza z tym brakiem pozostawiania śladu z ECU może błędna może nie..... w każdym razie jutro dostane zawór EGR z takiego samego silnika jak mój , używany lecz sprawny podłącze pośmigam trochę i zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a po co wstawiałeś emulator ? nie lepiej wstawićsprawny EGR i zaślepić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zanim wstawiłem emulator EGR to zaślepiłem ten mój ale nic to nie dało a na forum wyczytałem że zaślepienie pomaga tylko jeśli EGR jest zepsuty mechanicznie a jeśli coś z elektroniką w nim nie tak to trzeba nowy ewentualnie emulator. Poczytałem który najlepszy niby no i kupiłem.... ten pierwszy chodził2 miechy bez zarzutu....dopiero jak mi go spalili no to ten następny widać nie chodzi jak powinien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wstaw EGR-a sprawnego i zaślep.

Edited by Furman

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak zrobię jak tylko go dostanę.... Mam nadzieję że to będzie to...

Ceiakwe tylko czy emulator naprawdę mół przekłamane sygnały do ECU słać że ten nie zapamiętałbłędu i co przyjechałem na komp to było 0 błędów....to mnie zastanawia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...