Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest SBE61813

Wysoki moment

Recommended Posts

Guest SBE61813

Witam. Jak sadze mam problem. Wczoraj zmodyfikowalem auto i sam nie wiem czy wszystko jest ok. Vectra 2004 modelowy 2005 1.9 150 km automat FA 40.

Oryginał 149 km 408 Nm po modyfikacji 167 km 476 Nm

Problem: z tego co wiem to skrzynia jest przystosowana na 400 Nm a tutaj w oryginale 408 a jak sadze powinno być 320. Facet który Stroił powiedział ze turbina mocno dmucha. Albo jest taka dobra albo się kończy. Podobno auto ma potencjał lecz bardziej nie kręcił. Prosze o info czy jest to normalne i bezpieczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

seryjnie to 150 koni i 340 Nm , aż dziwne że w serii było aż 408 Nm ? skrzynia to raczej AF40 a nie FA40 , nie wiem jak automat ale dla manuala to 476 NM raczej zabójstwo , sprzęgło i dwumas masakra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SBE61813

Robiłem na hamowani V techu więc teoretycznie powinno być ok.

476 Nm mam juz przy 1906 obr. Nie daje mi to spokoju bo niby ok ale...

tutaj wykres

Please login or register to see this link.

Edited by SBE61813

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakas pomylka z tymi niutonometrami. Ja bym pojechal na inna hamownie sprawdzic.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

408 Nm seryjnie to chyba w DTM miał opel . bzdura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm... Tez mi się to wydaje trochę nie możliwe - najprościej i bezpiecznie to sprawdzić na innej hamowni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SBE61813

Hamowania jest ok. Wcześniej było inne auto i ok. Wynika z tego, ze mam potwora który ukręci skrzynię.... Troszkę bzdura. Postaram się jeszcze raz odwiedzić hamowanie. Możliwe ze coś wpłynęło negatywnie na strojenie. Może mam jakaś wadę albo inny silnik. Jak zobaczycie na pierwszym hamowaniu było odcięcie przy 4 tys. Co tez nie jest normalne. Niby auta wychodzące z fabryki z założenia miały około 315 Nm. Możliwe ze automatyczna skrzynia i jej przełożenia fałszują obraz. Ale gdyby ktoś znał rozwiazanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> to prosze o info. Miał podobny przypadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pamietam jak miałem omegę MV6 z automatem to musiałem szukać hamowni przystosowanej do hamowania aut właśnie ze skrzynia automatyczną

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co najwyżej możesz mieć jakiś niefajny program,

Share this post


Link to post
Share on other sites

blad pomiaru na moje- zle dobrane przeloznie, ktore ma wlasnie wplyw na nm , bo konie sie nie zmienia, tyle nm wychodzi po programie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a czy automat czy manual to na kazdej hamowni sie shamuje, wkestia "operatora"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

edit

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

specjalnie kuknalem w baze u nas i 1.9 150km krecimy do 4700-4900 i wychodza poprawne nm - wiec na moje bankowo zle przelozenie dobrane i kosmos z nm

pozdr

Edited by HAns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

też tak mi się wydaje

poszukaj nowej hamowni (obciążeniowej)

na śląsku ich nie brakuje

jeżeli wynik jest prawdziwy ( w co wątpie) to skrzynia padnie szybciutko

no i te kreski nie są rewelacyjne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SBE61813

Kreski, co masz na myśli ? A moment jak sądzę nie jest możliwy do uzyskania więc skrzynia powinna dać radę. Pon - wtorek odwiedze ponownie przedstawiciela Vtechu i poproszę o logiczne wytłumaczenie co i jak oraz o ponowne hamowanie. Razem ze znajomym oddaliśmy auta. Jego wykres wyszedł logicznie ale mój ... Myślałem ze może jakaś nieszczelnosc na wyjdechu podająca turbina albo inne nieszczęście namieszalo w wykresach. Generalnie robiłem to u kogoś z doświadczeniem oraz z marką jaką jest Vtech....

Edited by SBE61813

Share this post


Link to post
Share on other sites

na myśli mam to że masz duże uderzenie momentu z dołu(1500-2000 obrotów) a potem moment leci w dół

moment powinien być w miare możliwości płaski a nie opadający

Please login or register to see this quote.

prosze Cię ...

żaden dobry tuner nie pozwolił by Ci pojechać do domu z takim momentem już nie wspomne o tym że Ty masz automat

ale tu odrazu widać że coś jest nie tak z hamowaniem bo niema możliwości wykręcić taki moment na seryjnych gratach

a tłumaczenie że turbo pada jest jakieś dziwne

bo od kiedy przy padającym turbo jest więcej NM ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...