Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zawór N75 - sterowanie turbiny


Recommended Posts

Zawór N75 - sterowanie turbiny

Zobacz plik

Ciekawostka wygrzebana niedawno:

zawór o nr 7.22903.04.0 został przez Pierburga wycofany z produkcji i zastąpiony zaworem o nr 7.02184.01.0. zdjęcie poniżej

pre_1351887569__1.jpg

Co prawda numery zaworka mogą dotyczyć VW, ale przecież w naszych silnikach siedzą identyczne zaworki i z informacji Pierburga wynika, że te z metalową opaską, które siedzą w przedliftach zostały wycofane, być może z powodu wadliwości i należało by je wymienić ;)


 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 237
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zawór N75 - sterowanie turbiny Zobacz plik Ciekawostka wygrzebana niedawno: zawór o nr 7.22903.04.0 został przez Pierburga wycofany z produkcji i zastąpiony

a no dałeś ciała i na podłączonym bez zaworka bezpośrednio nie najeździsz bo wali błędem o przeładowaniu i odcina turbo to samo jest jak zgniecie się wężyk albo zablokuje więc szukaj przyczyny innej

mam juz nowy zaworek od VW, zanim założyłem dokonałem pomiarów elektrycznych i tak: mój stary to: Pierburg 7.01421.00 - rezystancja 16 ohm, indukcyjność cewki 21 mH nój nowy to: Pierburg 7.02184.01.0

Posted Images

Paweł czy jeśli taki zawór jest uszkodzony , pojawi się autko z kluczykiem ?

Link to post
Share on other sites

Już kiedyś przerabialiśmy temat tego zaworu w odniesieniu do instrukcji czyszczenia zamieszczonego na forum alfy. Generalnie może dochodzić do zacierania tłoczka wewnątrz co powodowało opóźnienie w pracy łopatek turbiny a to z kolei prowadziło do zamulania się silnika w początkowej fazie błędów nie ma, ale jak się dobrze zatrze to pewnie wyskoczy błąd. Sam jestem bardzo mocno ciekawy czy ktokolwiek podmienił ten zawór i czy jakikolwiek efekt był wyczuwalny. Całkiem możliwe, że rodzaj zaworu został zmieniony z powodu wadliwości, ale równie prawdopodobne, że po prostu została zmieniona cała technologia wytwarzania na jakąś tańszą i stąd zmiana.

Link to post
Share on other sites

ciekawa sprawa , bo można powiedzieć , że nadal walczę z zamuleniem od zera (pierwszy bieg) do około 40km/h (trzeci bieg) i nawet po wywaleniu EGR-a jest poprawa to uważam , że to jeszcze nie to samo , dzisiaj zrobiłem test , ponieważ był bardzo wcześnie rano drogi w wawce puste , zatrzymałem się na światłach jedynka obroty 2 tys (przegazówka ) i ostro do przodu , auto nie zdławiło się tylko poszło jak strzała z łuku potem dwójka obroty ciągle trzymałem ponad 2 tys. i po przełaczeniu na trzeci bieg zakończyłem eksperyment . Reasumując to było zupełnie inne auto, i tak się zastanawiam nad tym zaworem od sterowania turbo , rozumię że podane w pierwszym poście numery są to numery katalogowe Pierburga

http://moto.allegro.pl/opel-1-3-1-7-1-9-cdti-elektrozawor-zawor-turbiny-i2460386030.html

na tej aukcji byłby juz ten poprawiony zawór ,

Link to post
Share on other sites

http://moto.allegro....2460386030.html

na tej aukcji byłby juz ten poprawiony zawór ,

Poprawiony, ale podobno lepiej jest zakładać te od VW ponieważ są bardziej niezawodne, ale wtedy tez wtyczka do wymiany.
Link to post
Share on other sites

http://moto.allegro.pl/zawor-turbiny-egr-alfa-fiat-opel-jtd-cdti-pierburg-i2469746526.html

tak drąże temat , i widze iż ten zawór nie jest drogi i zastanawiam się czy profilaktycznie go nie wymieniać , ale wcześniej przeczyszczę czujnik temperatury spalin , zastanawia mnie tylko co to za numery na tym zaworze ? czyzby to jeszcze partia produkcyjna przed numerami 7.22903.04.0?

Link to post
Share on other sites

Wymień, wymień :mysli: jak zda to egzamin to może i ja się skuszę, mój już 2 razy reanimowałem bo przeładowywał turbinę w 2700 obr/min. Obecnie nie przeładowuje ale w upalne dni coś zamulony trochę jakby "ślimak" nie nabija tyle co trzeba.

Poprawiony, ale podobno lepiej jest zakładać te od VW

jabolkg a Ty sprawdziłeś to już na jakimś pacjencie? Dużo dłubania ze zmianą wtyczki? Masz rozpiskę pinów jak to dostosować do naszych "dyliżansów"?

Edited by nika84-24
Link to post
Share on other sites

ja muszę zapytać włodarskiego bo dokonywał pomiarów mojej turbiny i coś gadał ale nie pamiętam wiem tylko że było OK z turbo z reszta hamownia to też potwierdza 147 koni i 339Nm , ale poważnie się zastanawiam nad wymianą tego urzadzenia

Link to post
Share on other sites

Nawet jak efektu nie będzie to paragon za część sprawi że odczujemy różnicę :loli: Napiję się za to :pijaki: zdrówko!!

A tak poważnie to daj znać czy po wymianie na VW zrobi sie potwór od samego dołu ;)

Swoją drogą nie wiem czy te oryg opel nie były lepsze, zawsze były jednak rozbieralne a nowe na "regenerowlne" nie wyglądają. Więc jak się "skapi" to tylko wymiana na nowy lub stary o ile nie wyrzuciliśmy (oryg montowany).

Edited by nika84-24
Link to post
Share on other sites

Jeśli będziecie cokolwiek wymieniać to wkładajcie części w 100% odpowiadające do waszych aut.

Te podane przez Pawła są akurat do VW i wcale nie muszą poprawnie działać w Oplach - chyba że ktoś to sprawdzi ?

Niech przestrogą będzie dla Was moja walka z mocą w GTSie gdy nieświadomie podmieniłem pod maską dwa identycznie wyglądające elektrozawory a w międzyczasie jeden z nich padł. Nie mogłem dojść do ładu z nimi bo mimo identycznego wyglądu ich zasada działania jest ciut inna. (U mnie jeden działa tylko na podciśnieniu a drugi na podciśnieniu i ciśnieniu)

Link to post
Share on other sites

Niby wyglądały tak samo a jednak zasada działania zupełnie inna ;( jak to możliwe że wygląd i gniazdo tego nie zdradziły????

Edited by nika84-24
Link to post
Share on other sites

Kolego "Jabolkg" ja akurat wymieniłem stary zawory sterowania turbiny na ten z allegro

http://allegro.pl/zawor-czujnik-turbiny-egr-opel-vectra-signum-corsa-i2483825987.html

Mogę powiedzieć, że może min. lepiej reaguje turbina (szczególnie od IIIbiegu gdzie miałem wyczuwalną zwłokę, teraz jej nie ma). Żadnych wcześniej błędów nie miałem. Najlepsze jest to, że takie zawory do wersji GTS w sklepach internetowych kosztują nawet 800zł, dobrze że na allegro (tylko inny symbol) jest za 180zł

Link to post
Share on other sites

Najlepsze jest to, że takie zawory do wersji GTS w sklepach internetowych kosztują nawet 800zł, dobrze że na allegro (tylko inny symbol) jest za 180zł

A do GTS'a pasują te co Ty kupiłeś?

Link to post
Share on other sites

W oryginalnym zaworze dla 1.9 cdti na czarnej końcówce jest założona membrana, która nie pozwala przedostać się do środka zabrudzeniom. Trzeba by ją przełożyć z oryginału.

Edited by logan_x
Link to post
Share on other sites

W oryginalnym zaworze dla 1.9 cdti na czarnej końcówce jest założona membrana

Filterek ;)

Edited by nika84-24
Link to post
Share on other sites

A do GTS'a pasują te co Ty kupiłeś?

Wg opisy w sklepie z allegro teoretycznie pasuje. Wcześniejszy miał inny numer i te widziałem w sklepach internetowych w granicach 500-800zł.

Link to post
Share on other sites

W oryginalnym zaworze dla 1.9 cdti na czarnej końcówce jest założona membrana

Filterek ;)

Te filterki radzę co jakiś czas kontrolować, we wszystkich zaworkach jakie są osprzęcie silnika bo potrafią nieźle zaburzyć pracę silnika, jednocześnie zatkane/stare filterki nie wywalają błędu i ciężko zdiagnozować przyczynę złej pracy silnika.

Link to post
Share on other sites

Qrde sam mam do wymiany ten zawór, bo turbina przeładowuje - będę obserwował jak się rozwinie temat.

@Nika - jak czyściłeś ten zawór - rozbierałeś, czy sikałeś wd40 przez dziury (już różne rzeczy słyszałem)

Link to post
Share on other sites

Qrde sam mam do wymiany ten zawór, bo turbina przeładowuje - będę obserwował jak się rozwinie temat.

@Nika - jak czyściłeś ten zawór - rozbierałeś, czy sikałeś wd40 przez dziury (już różne rzeczy słyszałem)

Przeładowuje bo w tym silniku to normalne mam to samo i nawet po odpięciu wężyków z zaworu na dzień dobry przeładowuje o 10 kpa

po zapaleniu bez podpiętych wężyków zadane jest około 104 a rzeczywiste ze 112/114 sterownik silnika aktualizowałeś bo ja to bym podejrzewał (ja nie aktualizowałem jeszcze)

Link to post
Share on other sites

Nic nie aktualizowałem - przy około 4000 obr. wywala błąd przeładowania turbiny. Majster węże posprwdzał, coś tam przy turbinie jakąś klapkę też smarował i dalej to samo - pozostał jedynie ten zawór.

Link to post
Share on other sites

Nic nie aktualizowałem - przy około 4000 obr. wywala błąd przeładowania turbiny. Majster węże posprwdzał, coś tam przy turbinie jakąś klapkę też smarował i dalej to samo - pozostał jedynie ten zawór.

no to mi błędów nie wywala ale lekko przeładowuje i 2005 wszystkie tak mają

Wężyki masz na podciśnienie bo może ktoś wymienił na zwykłe

Link to post
Share on other sites

Jeden jest zwykły jakiś, bo oryginał był sparciały - ten krótki, co jest na samej górze, od zaworu do komory silnika

Link to post
Share on other sites

jabolkg a Ty sprawdziłeś to już na jakimś pacjencie? Dużo dłubania ze zmianą wtyczki? Masz rozpiskę pinów jak to dostosować do naszych "dyliżansów"?

A jaka rozpiska pinów jest ci potrzebna ? Tam są dwa przewody ;)

Jeśli będziecie cokolwiek wymieniać to wkładajcie części w 100% odpowiadające do waszych aut.

Te podane przez Pawła są akurat do VW i wcale nie muszą poprawnie działać w Oplach - chyba że ktoś to sprawdzi ?

Temat przerabiał k4syx dobre dwa lata temu i wszystko pasowało pięknie i działało bez problemów na angielskich forach podobno panuje opinia, że te od VW są sporo lepsze nie wspomnę o cenie, ten sam zaworek do opla kosztuje więcej.

Aha filterek należy podmienić ze starego zaworu.

Link to post
Share on other sites

Jeden jest zwykły jakiś, bo oryginał był sparciały - ten krótki, co jest na samej górze, od zaworu do komory silnika

to możne w tym problem (przyblokowy wuje i przeładowywuje bo go zgniata

Link to post
Share on other sites

to możne w tym problem (przyblokowy wuje i przeładowywuje bo go zgniata

...a to oryginalne weżyki sa jakieś inne?

Moj, to jest jakiś chyba hamulcowy, bardziej bym obstawił, że może ma inną średnicę i to powoduje jakąś kupę.

Mogl bym wymienić ale gdzie to kupić?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...
UP