Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest adamek2402

Luz na kielichu Amortyzatora

Recommended Posts

Guest adamek2402

Witam ostatnio cos mi zaczelo pukac w mojej viki. Na szarpakach zaden gostek nic nie znalazl nie wie dlaczego puka. Przez czysty przypadek bujajac autem z przodu wyczailem milimetrowy skok na kielichu amortyzatora prawego. Sruby nie da sie juz mocniej dokrecic nawet odkrecic jej nie moglem:( A i czy to takie trzymanie duze pod sama nakretko nie powinno byc na stale?? Z lewej strony sie nie obraca a z prawej sie kreci razem ze srubka. Pozdrawiam

Edited by adamek2402

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod tą górną osłoną jest jeszcze jedna śróba podtrzymująca łożysko, odkręć górny talerz i sprawdź mocowanie poduszki łożyska

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adamek2402

Aha Musze to zobaczyc ale dopiero w poniedzialek zerkne niestety ale praca:( Napisze jak mi poszlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adamek2402

Please login or register to see this quote.

Tak jak pisales Byla ta srubka i byla troszke luzna wystarczylo dokrecic i juz nie mam luzow:) Ani zadnego pukania juz tez nie ma Dzieki Wielkie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam nie chce zakładać nowego tematu bo problem podobny więc napisze tutaj, u mnie problem polega n tym że po wymianie amortyzatorów i sprężyn z przodu mam własnie też taka szpare tylko znacznie większą (jak na filmie niżej) i nie wiem jak ja zlikwidować śruba pod kielichem dokręcona jest maksymalnie. Nakładam kielich dokręcam śrubę to kielich się opiera na srubie od łożyska itd.

Wie ktoś co może być nie tak, zmieniane były sprężyny i amortyzatory łożyska poduchy kielichy zostały stare

Share this post


Link to post
Share on other sites

a srube ta pierwsza jaka dales ??

bo sa dwie opcje srub

gruba i cienka

czesto z amorami daja te grubsze i takie cuda sie dzieja

Share this post


Link to post
Share on other sites

śruba pod kielichem jest wmiare cienka (oryginalna co była od początku) jedynie ta co dociska kielich jest nowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to masz poduszki do wymiany

innej opcji nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki

w tygodniu postaram się to ogarnąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

U mnie sprawa wygląda tak ze wymieniałem amortyzatory i sprężyny KAYABA i poduszki amorków Febi i Łożyska amorków również Febi i właśnie mam taka szparę jak na filmie. Kiedy podniosę auto lewarkiem to szpara znika. Czy to źle? Czy iść do mechanika aby to poprawił?Czy to wina nakrętek które dostałem w zestawie z Kayabami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze wina nakretek

moze wina poduszek

wiem ze sa dwa rozmiary

mialem nawet w rekach do porownania i byl z 1 cm roznicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już nie wiem jedni mówią że tak ma być ten luz a jedni że nie... Czy ten luz powoduje jakiś problem? Czy wpływa on na prace zawieszenie? ( będzie stukało? szybciej się zużywało?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maly luz moze byc

ale nie na np 2 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ta cienka nakrętka ma mieć ok 5-6 mm grubości, przy 10-12 mm, czyli tych grubych stoi tak dziwnie jak na filmie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wyżej cienka nakrętka idzie na dole -ale ludzie luz musi być i to prawie centymetr -przecież ten element pracuje za każdym razem jak skręcamy koła,najlepiej to zobaczyć przy odpalonym silniku poniesionej masce i niech ktoś kreci kierą na maxa do oporu w obie strony

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ba, nie może być na sztywno, ale nie może być też tak wysoko, że spokojnie palucha włożymy pod talerzyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szpara na pol centa spokojnie styka

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem o jakiej szparze piszesz ale mnie pół centymetra nie starcza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehehe

ja nie wiem o jakiej szparze myslisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

co do luzu to u mnie z rozporka nie ma go wcale

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopię trochę temat. Zna ktoś numer bądź wymiary tych nakrętek? Mam obecnie obie grube i mam dość duży luz i chce wymienić na cienką. Jest ona tez samo kontrująca czy zwykła? I jaki tam jest skok gwintu? gdybym musiał szukać po sklepach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolna ma grubość 6 mm, górna chyba 12, cienka nie jest samokontrująca. Gwintu nie pamiętam, ale na pewno jest drobnozwojny, możesz sobie łatwo policzyć skok gwintu, mierząc na gwincie amortyzatora przykładowo 5 pełnych zwoi i długość na jakiej jest rozmieszczonych tych 5 zwoi, potem dzielisz długość przez ilość zwoi i masz skok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby ktoś szukał nakrętek do poduszek to nr oryginału: 24427844

Please login or register to see this link.

Wymieniłem wybite poduchy

Please login or register to see this link.

Na których górny wspornik tak odstawał

Please login or register to see this link.

Po wymianie nakrętek na cieńsze i nowe poduchy jest tak jak powinno być. Najlepsze jest to, że odkąd mam auto jeździłem z tymi grubszymi nakrętkami i myślałem, że tak ma odstawać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Porównanie nakrętek do poduszki i do górnego wspornika przy kielichu.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukało na nierównościach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy stukało? Może nie tyle co stukało ale było słychać, że pracuje zawieszenie, szczegolnie na progach zwalniających. Teraz jest ciszej, przyjemniej tak płynniej wybiera nieróności

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli ten górny talerzyk ma byś w powietrzu gdy samochód stoi i obracać się razem z kierownicą, czy gdy obracasz kierownicą on stoi w bez ruchu ?

Też mi tak odstaje i się zastanawiam, czy tak ma być, czy nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kojarzysz co może być powodem, że gdy wszystko nowe zamontowane amorki, poduszki, po zmontowaniu, gdy puszczam gaz słysze jedno puknięcie, przed wymianą tego nie było, co puszczam gaz słyszę PUK ciche z przodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

Edited by gezzini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...