Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MrMarkos

Vectra C - problem z odpalaniem

Recommended Posts

Witam.

Wiem, że było już wiele podobnych postów, ale nie spotkałem podobnego problemu.

Podczas kręcenia rozrusznikiem silnik kilkukrotnie wchodzi na obroty i szarpie, tak jakby nie palił na jeden gar. Aby zapalił na stałe, trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem.

Na rozgrzanym silniku zapala dobrze.

Co zostało już zrobione:

  • Wymienione świece żarowe
  • Wymienione wiązki kabli do świec żarowych
  • Wymieniony filtr paliwa
  • Sprawdzenie ciśnienia na tłokach (od strony zaworów) – OK.
  • Sprawdzenie wtrysków metodą przelewową (na ciepłym silniku) – OK.
  • Sprawdzenie ciśnienia Techem podczas rozruchu na zimnym – OK.

Tak sobie myślę, może paliwo nie dochodzi? Jest sens sprawdzać czy zapali od razu gdy podam paliwo z pominięciem zbiornika i przewodów dolotowych? Nie wiem tylko czy nie wywali wtedy takich błędów że i tak się nie uruchomi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie piszesz ze byles na TECHu wiec napewno jakies bledy pokazalo Napisz moze jakie bedzie nam latwiej czegos nieprawidlowego sie doszukac i pomoc Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Problem w tym, że nie ma żadnych błędów z silnika, był tylko jeden błąd sprzed miesiąca "zly skład mieszanki recyrkulacji spalin" ale mechanik mówił że ten błąd powstał w wyniku problemów z odpalaniem a nie był przyczyną złego odpalania. Poza tym EGR jest w porządku, na ciepłym silnik działa dobrze, nic nie szarpie, odpala bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaślep sobie mimo wszystko EGR i spróbuj czy przypadkiem nagle nie zacznie palić normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam zaślepiony zaślepką z trzema dziurkami, myślisz żeby zaślepić całkowicie i spróbować odpalić? EGR ma wpływ przy odpalaniu? Ale fakt, spróbować nie zaszkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz uchylony EGR to ci żadna zaślepka z otworami nie pomoże. EGR ma największe znaczenie właśnie przy zimnym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety po zaślepieniu EGR dalej jest to samo.

Czy da coś podłączenie dopływu paliwa prosto do silnika z pominięciem zbiornika i przewodów paliwowych wzdłuż pojazdu? Wyeliminowałbym w ten sposób nieszczelności w układzie i awarię pompy paliwa. Tylko nie wiem czy uda się tak sprawdzić, czy nie wywali wtedy tyle błędów że i tak nic z tego nie wyjdzie.

Edited by MrMarkos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz rozrusznik ja trochę walczyłem z ciężkim odpalaniem ,wymontowałem rozrusznik i okazało się że tulejka była uszkodzona wymieniłem i jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ciężko będziesz miał uruchomić albo nawet wcale nie uruchomisz bo w baku masz pompkę która załącza się zawsze po przekręceniu kluczyka i odpowietrza układ (wytwarza ciśnienie)

jak 3 razy przekręcisz kluczyk i dalej tak samo odpala to nie jest to problem z zapowietrzaniem bo pompka odpowietrza układ i nawet jak zmieniasz filtr 3x zapłon i na dotyk pali

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

też o tym myślałem, ale problem byłby wtedy przy każdym odpalaniu, a ja mam tylko z rana przy pierwszym

Ta pompka działa tylko przy rozruchu, czy pracuje cały czas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czy pompka pompuje to widać nawet przy filtrze paliwa przekręć zapłon i sprawdź czy wąż zrobi się twardy przy filtrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ta pompka działa tylko przy rozruchu, czy pracuje cały czas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy rozruchu (przekręcisz kluczyk to słychać w baku jak pracuje i się wyłancza jak dopompuje/odpowietrzy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

OK, słychać to u mnie, ale pracuje długo - ok. 20 sek. Może być tak że pompka słabo pompuje, lub że układ jest tak zapowietrzony że nie daje rady odpowietrzyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj znowu (drugi raz) przydarzył mi się problem z odpaleniem ciepłego silnika. Od zawsze miałem delikatne problemy z odpaleniem ale zimą (nieraz za 2-3 razem odpalał, dwa razy nie odpalił ale to raczej wina paliwa była przy -30st.). Natomiast teraz temp. plusowa +5, zostawiam samochód, po chwili odpalam i nic, kręcę, kręcę i nic. Po 10 min wreście odpalił, później kolejne próby gaszenia i odpala od strzała. Nie wiem czemu już tak dwa razy się zrobiło. Akumulator roczny, alternator kiedyś naprawiany. Nie mam niestety op-coma czy były błędy, ale na desce nic się nie pojawiło nieodpowiedniego. Od czego powinienem sprawdzać???? Mam służbowego Golfa VI 1.6 tdi tam mi się odpalanie podoba, od strzała, opel zawsze te 2-3sekundy potrzebował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym sprawdził czujnik położenia wału, no i wypadałoby zajrzeć do wstępnej pompy paliwa

oczywiście trzeba podpiąć po kompa i odczytać błędy

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak mam sprawdzić ten czujnik? za pomocą op-coma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najlepiej byłoby robić podmiankę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy jeśli ten czujnik podawałby złe dane to komputer nie wywaliłby błędu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zawsze wywali błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra a czy jeśli to by był czujnik położenia wału to miałoby znaczenie to czy silnik jest ciepły czy zimny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak najbardziej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...