Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest lipton_tea

wiązka cewki X20XEV, pilna prośba!

Recommended Posts

Guest lipton_tea

Witam,

Potrzebuje pilnie opis wyprowadzeń z kostki cewki zapłonowej, kostka jest 4-ro pinowa, wychodzą 4 przewody, jako że mam założoną instalację gazową, ktoś ją rozprół, podłączył do niej plus po stacyjce, sygnał obrotów, dziś zauważyłem że jeden przewód jest nie podłączony, więc albo się odczepił albo wogle nie był podpięty, jeśli był to nie wiem gdzie, przewód jest koloru żółto-czarnego, szukałem na forum, nigdzie nie ma takowego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego do cewki idą trzy kable jeden to+ i jest na kostce pod numerem 3 ,a kable 2 i1(oznaczenia na kostce cewki) do są sygnały z komputera sterującego. A ten przewód jest koloru żółto czarnego , czy czarno zółtego ?Nie traktuj tego jako żart zawsze się wymienia kolor kabla od koloru którego jest więcej na kablu.Najlepiej zrób fotę i wrzuć

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Odświeżę temat..

Cz ktoś wie co tam dokładnie robi gazownik przy tej kostce od cewki? Może bierze plus po stacyjce?

I jeszcze jedno, po co ten przekaźnik (podobny)

Please login or register to see this link.

Edited by marcin_vectra_b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie bierze plus po stacyjce i na 99% bierze sygnał obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorą + po zapłonie oraz sygnał obrotów. Plus po zapłonie to gruby kabel. Pozostałe dwa cieńsze to cewki cylindrów 1-4 oraz 2-3. Cewka ma 4 piny, jednak kostka ma 3 kable gdyż jeden pin cewki jest "ślepy". Łatwo zlokalizować - odpiąć wtyczkę z cewki i sprawdzić żarówką między masą aku a pinami we wtyczce na włączonym zapłonie gdzie zaświeci. Zaświeci na jednym - na plusie po zapłonie. Pozostałe dwa to sterowanie cewkami 1-4 oraz 2-3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki,a kojarzy ktoś, po co ten przekaźnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie masz ten przekaźnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jakby bliżej podszybia. W niektórych samochodach montują blisko kompa LPG. Jest rozpoznawany potocznie jako przekaźnik do gazu. Nie udało mi się jeszcze rozpoznać skąd idą kable, wiem, że jeden wychodzi z kabiny. Moje podejrzenia to, to że może to być przekaźnik sterujący plusem po włączeniu stacyjki. I chyba w takim przekonaniu pozostanę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten przekaźnik odłącza plus po stacyjce idący na wtryskiwacze benzynowe, po przełączeniu na gaz wtryskiwacze wyłączają się, a włączają się cewki na elektrozaworach i działa tylko na gazie, a nie na obu paliwach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, czyli nic nowego...

Edited by marcin_vectra_b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...