Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tom177

Sonda lambda i Air/Fuel Ratio (y26SE)

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Na początek możne samochód.

Vectra B 2001 2,6 (y26SE)

Program.

AutoScannerOpel_A155

Błędy jakie znajduje najczęściej to :

P0170 UNKNOWN ERROR PRESENT 9 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

P0173 -------------------------------------- 9 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata

P0430 -------------------------------------- 1 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała

P0420 --------------------------------------- 1 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała

P1612 ------------ -----------NO PRESENT 0 coś z imo ale nieistotne

P0650 ----------------------------------------- 4 kontrolka mil (żarówka wyjęta)

Nie wiem na ile wieżyc w te opisy błędów znalezione gdzieś w necie.

Wiec samochód posiada instalacje gazową autronic mistral. pierwsze cztery błędy pojawiają się odkąd mam samochód to jest jakieś dwa lata od świecącej kontrolki mil aż deska wyblakła wiec finalnie wyjąłem żarówkę.

Co do mocy wydaje mi sie ze samochód powinien być bardzie żwawszy ale nie jest.

Dziś za pomocą scannera podglądałem sądy które oscylują na wolnych obrotach przy ciepłym silniku w przedziale od około 50 do około 1100mV.

To chyba dobrze ale obok podglądu sądy jest opcja o nazwie dokładnej Air/Fuel Ratio która zmienia się z Lean na Rich we wszystkich sądach prócz jednej która jest cały czas na Lean (czyli uboga ? translator gogle tłumaczy te słowo na "pochylić się").

Czy to jest jakaś przypadłość sondy czy jakąś inna przypadłość mojej viki ?

Mechanicy w Olsztynie tylko kasują za podłączenie do kompa i każą wymieniać co im przyjdzie do głowy (bezcenny widok wyrazu twarzy mechanika pierwszy raz otwierającego maskę w takiej normalnej viki a tu upchane 2.6 V6) a na ASO mnie porostu nie stać.

Proszę o pomoc i wyrozumiałość jeśli coś źle opisałem albo niedokładnie.

Edited by tom177

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem występuje na benzynie? Od początku masz gaz? Proponuję pojeździć trochę na benzynie i zobaczyć jak będzie. Mi to wygląda na źle wyregulowaną instalację gazową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie to się dzieje na benzynie.

Gaz w samochodzie jest już 5 lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byc moze wtryski dozuja nieodpowiednia ilosc paliwa do cylindrow (tych w ktorych sa błedy albo leja albo sa przypchane jakims fajfroclem) bo pompa jakby nie wyrabiala to wszedzie bylo by ze mieszanka za uboga (a nawet gasl by silnik przy dynamicznym przyspieszaniu) to samo z filtrem, raczej w pierwszej kolejnosci sprawdzil bym wtryski, nawet bez demontazu je przeczyscic jakims STP do wtryskow (choc jak beda fizycznie uszkodzone a nie tylko przypchane to niewiele to pomoze) koszt niewielki, roboty tyle co wlew odkrecic i zalac. Ewentualnie wyjac wtryskiwacze i cisnieniowo STP badz innym specyfikiem potraktowac wtedy tez mozna zobaczyc czy ladnie rozpylaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc musze dzis nieco sprostowac swojego posta to nie dzieje sie na benzynie tylko na gazie mam nagrane wszystkie operacje tylko nie wiem jak je dodac na forum. Wykresy sond na benzynie sa ładne i równe jesli tak mozna to okreslic a jesli silnik pracuje na gazie to wykresy sa nie równe takie poszarpane ale z mojego opisu to pewnie nic nie zrozumiecie wiec bede sie starał dodac te filmiki. błedy jakie dzis zostaly zczytane to P0170, P0173, P1300 (nie wiem co oznacza) i naturalnie P0650.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0170 - Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa

P0173 - Czujnik O2 (Bank 2) - usterka dostrajania paliwa

P1300-EOBD Usterka z powodu pustego zbiornika paliwa(tego nie jestem pewien)

P0650 - Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL - usterka

Kolego moze byc tak ze na LPG masz tak wszystko rozjechane ze ECU nie jest w stanie tego wyrególowac i wywala bład.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tu kolego się zgodzę że LPG może być rozjechane ale nie znam nikogo w Olsztynie ani okolicach kto by potrafił ustawić moja instalacje a mam autronic mistral i brak fachowca co do tej instalacji wszyscy co ja widza proponują wywalenie i wstawienie czegoś "normalnego" bo nikt nie wie jak to ustawić.

Nawet nabyłem kabelek i program ale nie wiem jak się do tego zabrać ;-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz autronic mistral 2 ??

Tu poczytaj

Please login or register to see this link.

Wrzuc jeszcze jaki masz reduktor i listwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oto linki do filmików na YouTube z zapisy pracy sondy w OP-COM

przeczytałem ta lekture ale nikt tam z tym mistralem nie doszedł do niczego koleś zmienił wszystko na inna instalacje i nadal mu nie działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać wyraźnie że całość psuje tu gaz, nie ma co się rozwodzić, trzeba znaleźć dobrego gazownika i tyle. Jak czujesz się na siłach to możesz się bawić sam, ale powiem ci ze swojego doświadczenia, to nie będzie zabawa na jeden dzień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ktoś podpowie jak zainstalować tak stary program do regulacji o nazwie jak Autronick mistral na Windowsie 7

Mój rozdzielacz to "VIR200"

A wtryski to. . . Typ 15 a dokładnej nazwy nie zapisałem ale poprawie się jutro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj kliknac prawym myszy na plik instalacyjny potem WŁAŚCIWOŚCI ->ZGODNOSC i zaznacz URUCHOM TEN PROGRAM W TRYBIE ZGODNOŚCI WIN XP SP3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przekombinowałem wszystkie opcje od windows 95 do windows vista i nadal sie nie uruchamia ;-(

Please login or register to see this link.

moze ktoś bedzie miał jakis pomysł jak to zainstalowac na windows 7

Autronick mistral--- tu juz kłopoty a co bedzie z regulacja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Win 7

Pobralem program z linku

wypakowałem , nastepnie to co bylo po wypakowaniu , wypakowałem jeszcze raz i powstał folder Mistral-2.Otworzyłem ten folder i na SETUP zrobilem zgodnosc win xp sp3 i smiga bez problemu

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz win 7 hom ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Windows 7 home premium

Program po zastosowaniu zgodnosci z win xp sp3 dziala bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wersja tego pliku jest niezgodna z wersją używanego systemu Windows. Sprawdź w informacjach dotyczących systemu na tym komputerze, jaka wersja programu jest potrzebna (x86- 32 bitowa czy x64-64 bitowa), a następnie skontaktuj się z wydawca oprogramowania.

Jakiej zgodności bym nie wybrał cały czas mnie molestuje ten napis i nie mam pomysłu jak to ugryźć.

Oczywiście mam Windows 7 home premium w wersji 64 bitowej.

Jakieś sugestie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 32 bitową i moze dlatego ruszyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...