Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nika84-24

Czujnik tył od poziomowania xenonów

Recommended Posts

Chłopaki mam problem, w trakcie niedawnych pracach przy zawieszeniu tył kolega który był w kanale pod autem nie zauważył czujnika od xenonów przy tylnym wahaczu i pociągnął go mocno w dół tak, że blacha do której był przymocowany się odgięła. Wyprostowaliśmy ją nie co ale po odpaleniu auta wywaliło błąd na desce o poziomowaniu reflektorów i światła śiwieciły nieco za wysoko. Wróciliśmy na kanał podprostowaliśmy go jeszcze i błąd zniknął ale światła dalej świeciły nieco za wysoko.

Podjechałem na stację diagnostyczną gdzie używając regulacji przy reflektorach wyregulowali mi światła i było OK.

Kilka dni później bawiąc się op-com'em w aucie wszedłem w moduł AFL/AHL i w zakładce testów wybrałem opcję :

"KALIBRACJA POZYCJI PODSTAWOWEJ".

Po skończeniu kalibracji wywaliło komunikat:

- kalibracja nieudana,

oraz dwa błędy :

- jeden o położeniu czujników poza max zakresem (ten sie kasuje)

- drugi BRAK SKALIBROWANEJ POZYCJI PODSTAWOWEJ (obecny i nie da się skasować).

Obecnie mam błąd wyświetlany na desce a xenony z oczywistej przyczyny nie podniosą sie dopóki usterki nie usunę.

Pytanie mam do Was takie, czy jest jakaś procedura ułatwiająca poprawne ustawienie tego czujnika z tyłu czy pozostaje mi metoda prób i błędów??

W granicach jakich wartości powinno sie znajdować wskazanie kalibracji/położenia tylnego czujnika wzniosu w tabelach pomiarowych AFL/AHL żeby kalibracja podstawowej pozycji przebiegła pomyślnie?

Obecnie mam:

- tył kalibracja 87 i czujnik wzniosu tył 87 stopni,

- przód kalibracja na 79 a czujnik wzniosu na 78 stopni.

----- - - - DO ZAMKNIĘCIA

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">- - - -----

Edited by nika84-24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

do zamknięci bo kolega pewno poczekał dłużej aż się skalibruje i się lampy skalibrowały a nie kilka sekund (to nie formuła)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A właśnie że nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Główną pzryczyną było przegwałcone w dół poza metalowy ogranicznik ramię czujnika, które zamiast pracować:

- od kierunku "poziomo w kierunku środka auta"

- do kierunku "pionowo w górę"

pracowało:

- od kierunku "pionowo w dół"

- do kierunku "na zewnątrz auta"

w wyniku czego pracowało poza max zakresem i nie podawało wartości.

Obrócenie ramienia nad metalową blokadę i prawidłowe połączenie go z przegubem przyniosło efekt. Zaczęły się zmieniać wartości z czujnika tylnej osi w op-com a co za tym idzie kalibracja się powiodła za pierwszym razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki to op-com co ma dostęp do AFL/AHL i można wykonywać nim testy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> zwykły op-com z ebay i china clone 2010. W aucie go mam zaraz sprawdzę i napiszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź sprawdź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A jak z programowaniem? Masz możliwość zmienić index z 1 na 2 i na odwrót ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale programowanie indexów w AHL/AFL?? Chyba nie bo jak wchodziłem w programowanie w tym module to miałem tylko do dyspozycji wybory obecny/nie obecny ale zaraz zobaczę.

W innych modułach mogę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi mi o programowanie w module AHL/AFL

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak, interfejs op-com RoHS version 090820B zakupiony 2 lata temu na ebay UK. Nie mam możliwości programowania indexu w AHL/AFL.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

masz polifta

Share this post


Link to post
Share on other sites

2004r Y30DT, czyli przed lift

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jaki dokładniej moduł afl (wrzuć screna z opcoma)

taki ja mam

Source Address: AHL/AFL

Adres źródłowy: 0x00000249

Identyfikator: 0x0202

Nazwa systemu: AFL-Epsilon

Numer części:24453414

Numer wersji oprogramowania: Du & Ka V.KW3003

Opis systemu: HELLA0401

Kod alfa:

Data produkcji: 02500240021103290224

Code Index and version: 001 05

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie AFL tylko AHL...

Proszę bardzo:

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

hkj

OP-COM - Okno odczytu CAN> 2004|Vectra-C / Signum|Nadwozie|AHL/AFL (Poziomowanie reflektorów)

Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x0102

Numer sprzętu:12787311

Nazwa systemu: AHLS Epsilon

Numer części:13178462

Numer wersji oprogramowania: 00C31947

Hardware key number:

Opis systemu: HELLA0401

Kod alfa: RY

Data produkcji: 02400240011103280224

ECU variant coding: 0x00004086

Edited by nika84-24

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to ok z tego wychodzi że xenona opcom ogarnia a bixenon nie panimaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś pamięta jakie wartości poprawne powinny być na czujnikach wzniosu tył i przód w VC??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A do czego Ci to? Co stsło się?

Edited by nika84-24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem problem z czujnikiem poziomowania tylnego, po przy deszczowej pogodzie wywalał jego błąd i ksenony opadały.

Akurat byłem u mechanika z inna sprawą i poprosiłem aby "zerknął" techem2 na to.

Nie udało się mu nic zrobić - co więcej wracałem juz na stałe z opadniętymi ksenonami i błedem z czujnika tylnego, i drugim błedem, "brak kalibracji....."

kupiłem drugi- uzywany podpiałem ale wartości pokazywane przez czujnik tylny to 80-90, i tech2 nie może zrobić kalibracji bo te wartości są poza zakresem.

Pomyslałem, więc że chyba trzeba wyregulować ten czujnik tylny do takiej wartości aby tech2 mógł zrobić kalibrację (50-60 stopni)??????

tylko, że tam z tyłu nie widzę mozliwości regulacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj jakie masz błędy aktualnie tego się nie reguluje chyba ze masz przygięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podepnij tego techa/opcom i sprawdź w tabelach czy te wartośći z tylnego czujnika się zmieniają jak uginasz i podnosisz tylną oś. MOżesz wsiadać i wysiadać do bagażnika wartości powinny się zmieniać wykluczy to uszkodzenie czujnika lub odwrotnie zamonatowane (przegwałcone w drugą stronę) ramię na przegubie - ja tak miałem.

Potem można szukać dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj się bawiłem czujnikiem, i ustawiłem go w wartościach 57-59, takich przy którcyh nie wyrzucało błędu (czujnik reaguje na obciązenie), że pracuje poza zakresem- i podniosły się światła.

Wszsytko ok, dopóki nie zrobiłem kalibracji- wtedy wywaloło błąd b1001 i opadły + kontrolka na desce.

obecnie wartości to przód 30, tył 58 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz e jutro jakie wartości powinny być na pustym aucie i powiem Ci jakie ja mam u siebie w sigu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co masz tylko ten błąd żadnego innego ( i czym robisz tą kalibrację / vectra przedlift/polift)

B1001 Brak kalibracji Ukladu Kontroli Elektronicznej (ECU)

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tylko ten błąd.

przedlift,

op-com.

ktoś ma pomysł aby mi pomóc jak wyeliminowac ten bład??

czyzby ten czujnik drugi też był walnięty??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem wcześniej, jutro sprawdze jak to u mnie wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przód 52 tył 69 stopnie. Jak tylko ten masz to ewidentnie do kalibracji, stanąć autem na prostej nawierzchni, op-com i do dzieła. Kalibrację masz w testach elementów wykonawczych. Jak już dasz "aktywuj" to czekaj cierpliwie, op-comem trochę może potrwać, jak się zakończy to stan testu (prawy górny róg) zmieni się z aktywny na nieaktywny. Wtedy dopiero próba skasowania DCT (kodów błędów) i sprawdzenie / potwierdzenie, że błędów nie ma.

Edited by VCmisiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...