Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

voytec

[X25XE] Tempomat

Recommended Posts

Witam

W którym miejscu zamontowane jest serwo tempomatu?

Czy jest szansa, że w poliftowej VB 2.5V6 instalacja elektryczna będzie przygotowana pod montaż tempomatu? Jeśli tak to gdzie szukać złacza do serwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za pąpą abs przy przegrodzie blosko podłóżnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja powinna być wyprowadzona. Wystarczy montaż manetki tempomatu i serwo tempomatu. Serwo jeśli jest zamontowane to umieszczone jest na lewej podłużnicy, trochę powyżej skrzyni biegów przy ścianie grodziowej. W tym miejscu powinieneś mieć kostkę do podłączenia oraz powinny być 4 śruby do przykręcenia obudowy tempomatu. Montaż jest bardzo prosty i jeśli masz trochę umiejętności to ogarniesz bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montaż jest prosty jak nie ma silnika w komorze. Tam nie ma jak ręki wcisnąć od góry a co dopiero coś przykręcać. Od spodu powinien być lepszy dostęp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zgadza się, u siebie w x20xev poradziłem sobie w ten sposób, że nie przykręcałem jak w oryginale, tylko upchnąłem serwo pod ecu i pompą abs-u. Leży idealnie, a sam "montaż" zajął mi kwadrans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki

I jeszcze jedno pytanie: Czy się różnią manetki bo wg EPC są dwa rodzaje i w moim przypadku ma być

9181014 12 41 224 PRZEŁĄCZNIK, ZESP., LAMPA KIERUNKOWSKAZU/REFLEKTOR ŚWIATŁA DROGOWEGO I MIJANIA (IDENT BM)

dawniej jako (90569944) (12 41 291)

i takich na allegro nie widzę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie spotkałem się jeszcze, żeby manetka tempomatu z Vb nie pasowała do innej wersji, a kilka już przećwiczyłem, w tym średnio polecany hans Pries, który 2 lata działa bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to na koniec upewniam się

Oczywiście tempomat trzeba aktywować w ECU za pomocą tech-a w aso?

Czy ktoś wie ile taka usługa kosztuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście nic nie trzeba aktywować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie musisz aktywować, podpinasz i jedziesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do montażu to faktycznie jest prze-----ane, ja zakładałem od spodu po wcześniejszym zdjęciu koła i osłony, od góry Fenom mnie nawigował jak umiejscowiać śróbki bo ja oczywiście nic nie wiedziałem, chirurgiczna robota

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego ja pisałem o drodze na skróty mojego autorstwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale nie wiem, czy w 2.5 to przejdzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy któryś z kolegów posiadający tempomat w VB2.5V6 może mi powiedzieć jaka jest długość pancerza linki

Share this post


Link to post
Share on other sites

obudowa linki ma 90 centymetrów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, wyłącznik na hamulcu zmieniony i zamontowany na sprzęgle.

Teraz czeka mine montaż sterownika mam jednak sterownik z linką z "anglika" a ta ma pancerz o długości 79cm od metalu (gniazda w sterowniku) do metalu (wspornika przepustnicy).

Zastanawiam się czy montować taki zestaw czy odrazu załatwić wydłużenie linki o te 11cm.

Edited by voytec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli linka ma 90 cm w oryginale, to krótszej nie zamontujesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że mam w okolicy firmę produkującą linki, może coś poradzą.

...

Linka wydłużona i zrobione oględziny miejsca przykręcenia tempomatu i znowu wątpliwość.

Wg EPC do przykręcenia są trzy nakrętki M6 a ja widzę na podłużnicy tylko dwie śruby i to trochę pordzewiałe. Mam nadzieję że nadadzą się do użycia.

Otwory na ramce wprawdzie są tak wykonane, że śruby mogą być w wielu kombinacjach ale czy wy też mieliście dwie?

I jeszcze jedno którędy najlepiej przepchnąć tempomat w miejce jego spoczynku?

Edited by voytec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypnę w się do tematu, bo nie widzę innego, a nie chcę zakładać kolejnego..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A mianowicie..

Miałem problem z tempomatem i nie wiedziałem co jest i myślę, że już do czegoś doszedłem..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jechałem dzisiaj do Chorzowa A1 i od razu testowałem tempomat i chciałem wyczaić co jest w koncu grane, co jest zdupczone.. I doszedłem do tego

Jak wjechałem na autostradę to od razu załączyłem tempomat i zadziałał

Jechałem prawie aż do końca i nie wyłączył się ( bo dziur nie było i nie było drgań - tak myślę ) Jak już byłem tak 5 km przed zjazdem z autostrady to zacząłem się bawić..

Wyłączyłem na manetce tempomat i potem włączyłem i tak kilka krotnie i dzialał.

Potem następna kolej czujnika na hamulcu - włączyłem tempomat i nacisnąłem na hamulec, tempomat się wyłączył i jeśli chciałem włączyć to się spokojnie włączył - powtarzałem te czynności po pare razy dla pewności.

Zostało sprzęgło.. Włączyłem tempomat i nacisnąłem sprzęgło - tempomat się wyłączył.. - I już się nie chciał włączyć..

Czyli coś na sprzęgle jest nie tak..

Moje pytania czy to właśnie byłby ten czujnik ? I co tam się mogło zepsuć i cp zrobić ?

Jeśli mieliście podobną sytuacje to po proszę o pomoć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień czujnik od sprzęgła, prawdopodobnie ma problemy z ponownym rozwieraniu się po wciśnięciu. Koszt ok 10-20 zł na allegro.

ewentualnie spróbuj jeszcze odepchnąć od spodu pedał sprzęgła do góry, być może nie odbija do końca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam u siebie dziwny problem. Nie mogę zapiąć linki do przepustnicy. Przed swapem wszystko było ok, a teraz brakuje kilku centymetrów. Możliwe, żeby gdzieś się zacięła linka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

linka est w pancerzu więc zacięcie raczej nie wchodzi w gre, spróbuj ją inaczej umiejscowić być może prowadzisz ją złą drogą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma różnicy którędy idzie, bo i tak jest na klipsie montowana przy przepustnicy. Chodzi o to, że nie idzie ruszyć linki w pancerzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAAA chyba że tak, to faktycznie mogła się zaciąć w środku myślałem że z pancerzem Ci nie dochodzi, mi również się zacieła w pancerzu ale na szczęście jeszcze jak był na zewnątrz, niestety trzeba go wyciągnąć i rozebrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale sam pancerz czy dokopać się do serwa ? Jest tam dostęp od dołu czy tylko od góry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

do serwa, trzeba zdjąć tą osłonę i poruszyć zwijaczem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Już próbowałem odepchnąć pedał sprzęgła i nic..

Ale wymienie ten czujnik tak jak piszesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...