Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

michael19

Problem z obrotami (przyspieszanie) - zapalający się check silnika

Recommended Posts

Witam.

Bardzo proszę o pomoc!!!

Przepraszam za swój długi i dokładny opis, ale nie wiem już co mam robić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Od miesiąca mam duży problem ze swoją Vectrą.

Ale zacznijmy od początku:

Dane AUTA- Opel Vectra B, 03.1999, 1.8 benzyna+LPG (od 2 lat ) 115 KM.sedan,

Problem zaczął się jakieś 1,5 miesiąca temu:

Przy przyspieszaniu już na 2-3 biegu samochód zaczął się dławić i zapalała się lampka check silnika - samochód poprosu przestał przyspieszać, kierownica zaczęła się trząść ogólnie padaka.

Zawiozłe samochód do ,,swojego mechanika" który po oględzinach stwierdził, że jest coś z elektryką - dokładnie z komputerem.

Ogólnie jak mechanik odpalił go na biegu jałowym dopiero po pół dnia zapalił mu się check i samochód ledwo chodził. Na początku po wykazaniu błędów na komuterze myślał, że to wtyryski ponieważ pokazał mu błąd z wtryskami..... no ale nagle jadnak stwierdził, że nie.................. i tu dopiero historia się zaczyna..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

MECHANIK STWIERDZIŁ, ŻE coś jest nie tak z komputerem tzn dokładnie z jego sterownikiem.... odnalazł mi człowieka w internecie z WYSZKOWA, który ogłasza się, że naprawie stereoniki i komuptery. Zadzwonił do niego przedstawił mu problem i gość powiedział, że wie o co chodzi i zeby mu wysłać sterownik. Jednak stwierdził, że naprawa kosztowałą będzie 600 zł. Zgodziłem się pod namową mechanika, któy stwierdził, że to i tak o wiele taniej niż wymieniać sterownik komputer a co za tym idzie cały immobilaizer i ze to wyjdzie grubo ponad 1000 zł.

Po dwóch tygodniach za pobraniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> otrzyamłem przesyłkę za 600 zł. z niby naprawionym steronikiem.

Mój mechanik wkrecił mi go i ogólnie kazał jezdzic ok 200-300 km tylko na benzynie.

Już po 100 km powtórzył się problem. Na początku tak samo jak wtedy tzn brak mocy, trzęsienie się auta, jednak później samochó dzaczął przyspieszać nawet do 170 ale dalej brak mu mocy, szarpanie silnika i zapala się check silnika, po czym ponownie gasł nawet na wstecznym.

Mechanik zadzwonił do GOŚCIA OD KOMPUTERA Z WYSZKOWA, który mówi że wszystko jest ok. tylko trzeba przeczyścić przepustnicę. Mechanik więc ją przeczyścił i co........odbieram auto, wyjezdzam z podwórka, przyspieszam, włączam już 3 bieg i...... pojawia się check silnika, brak mocy, trzęścienie się całego auta!!!!!!!

Mechanik podłączył komputer i wyszły mu następujące błędy: Obwód zaworu regulacji powietrza biegu jałowego (brak sygnału), oprócz tego jeszcze dwa błęd których nie pamiętam ale jeden to cos z wtryskami..niestety nie powiem teraz co bo wysłałem wydruk gościowi od komputera do WYSZKOWA

Jak wspomniałem wysłałem ponownia część do Wyszkowa bo on niby cos zrobi...

Pomóżcie czy ten mój mechanik wogołe dobrze myśli, czy problem tego CHECKA i brak mocy to wina komputera i sterownika, a może tylko trzerba wymienić jakieś części np wtryski, bądź np. zaślepić EGR????

Prosze gorąco o pomoc, bo moja VECTRA już ma pajęczyny na Felgach:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe a ja myśle że mechanik po prostu naciągnął Ciebie na kase razem z tym jego kolegą z Wyszkowa . Posłuchaj tego błędu po opisie nie znalazłem , ale zrób tak

wywoływanie kodów

Please login or register to see this link.

kody błędów

Please login or register to see this link.

po zabiegu zapraszam z powrotem na forum z wynikami

lub prostsza metoda , umów się z kimś z pomorskiego i dogadaj się , niech odczytają ci błędy i zapiszą np na pendrive . Po poznaniu kadów błędów będziemy wiedzieć jak Ci pomóc

ps

skoro ta nibt reanimacja kompa nie pomogła - co było absurdem dla mnie żądaj zwrotu kasy bezdyskusyjnie

złodzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego chyba masz ten samy problem co ja, ja juz ma go opanowanego pierwsze wymiana przekaznikow pompa paliwa oraz wtryskow do tego moze byc slaba masa na aku. Jezeli chek wywal ci podczas dynamicznego ruszana a potem gasnie z odczytu wywala tylko 0505 to bedzie to samo co u mnie.

Please login or register to see this link.

p.s na forum i mechaniory tez kazali wymianiac kompa ale ja sie uparlem ze to nie to i znalazlem moze u ciebie bedzie to samo;p

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za liczne wypowiedzi

Please login or register to see this image.

Trochę jestem wkurzony ze dałem się tak zrobić swojemu niby ,,zaufanemu" mechanikowi. Cóż zostawiłem już zbyt dużo kasy i muszę to jakoś dokończyć. Zobaczę co się będzie działo jak mi odeśle ten sterownik, niby po naprawie gwarancyjnej.

Wrzucę przejadę się zobaczmy......... i tak mam złe przeczucie.

Ogólnie gość twierdził, że to co mi się teraz dzieje to jest coś innego niż wcześniej, bo jednak teraz przyspiesza tylko gubi te obroty no i check. wtedy on ledwo jezdził, na jałowym wręcz gasł w mieście w korku.

Zobaczymy, najwyżej będę zaczynał po kolei od świec, silnik krokowy itp.... mój budżet już i tak jest nadszarpniętyac.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ta veki to jest przedliftowa? Nie utrudniaj sobie tylko wymianie przekazniki kosztuja na szrocie 10 zl. Sprawdz akumulator czy masz dokrecone masy...

Ja mialem identycznie jak ty przerabialem to przez 2 tygodnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robil juz cos kolega z samochodem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega mechanik raczej Cię nie zrobił w balona, bo przy tym silniku powszechną bolączką są padające sterowniki, mają właśnie takie objawy jak piszesz, na ogół dają błędy regulacji przepustnicy, czujnika wałka wału, wymieniasz te części a później okazuje się że problem dotyczy zwarć wewnatrz ECU. ECU jest na silniku i pod wpływem drgań oraz wysokich temeratór dochodzi do uszkodzenia lutów łączących wtyk z płytą sterowniki, przez co zwierają się wewnątrz pina i powstają błędy.

Więc obstawiam że Twój mechanik postąpił prawidłowo w tym wypadku, moja diagnoza była by taka sama, uszkodzone ECU.

Teraz trochę za późno ale można było poprosić czesia od regeneracji aby zrobił zdjęcia jak to w środku wyglądało.

W pierwszej kolejności musisz podać dokładne kody błędów jakie wyskoczyły, wtedy bedzie można kombinować co dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...