Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
GuFii

Połowiczne działanie klimy. Chłodzi jedna strefa

Recommended Posts

Witam serdecznie. Problem wygląda następująco. Jakiś miesiąc temu przed tymi upałami climatronic działał bez problemu dobrze chłodził od miesiąca jeżdżę bez przerwy z wykorzystaniem klimatyzacji. Zauważyłem od tygodnia że chłodzi tylko jedna strefa kierowcy pasażer mimo ustawionej takiej samej temperatury 21 stopni dostaje powietrze dużo cieplejsze z nawiewów. Gdy wjadę do garażu wyłączę klimę zostawię nadmuch na jakaś minutę to szyba przednia zaczyna parować tylko po stronie kierowcy. Czy powodem może być brak płynu chłodzącego w w układzie ? czy chodnica nawiewu jest w jakiś sposób dzielona ? co może być powodem takiego niewłaściwego działania ? Vectra C 2003 2.2DTI

z góry dzieki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam czujnik temperatury w nawiewach (termistor). Sprawdz na kompie jakie podaje wartosci. Mam takie same objawy ale po stronie kierowcy, u pasazera dmucha zimnym a u kierowcy czasami wrecz goracym.

Wysłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Parowanie to wynik wilgoci z "wymiennika ciepła". Odgrzybiałeś układ ?

Jeśli idzie o problemy z chłodzeniem to stawiam na zbyt małą ilość czynnika w układzie klimatyzacji.

Płyn układu chłodniczego, jak napisałeś, nie ma tu nic do tego.

Trzeba podjechać do serwisu, odessać czynnik, zważyć go i uzupełnić wraz z olejem do układu i kontrastem.

Jeśli są nieszczelności to dzięki kontrastowi można będzie je zlokalizować.

Bardzo często skraplacze ("chłodnice" klimy) ulegają uszkodzeniom mechanicznym bo są z przodu, kamyczki, sól czy chlor z zimy, to wszystko osiada na aluminium i powstają wżery, wskutek czego układ się rozszczelnia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym powiedział ze to czujnik w kradce podaje inna ten i z rad tska ruznaca jak by było mało czynnika to poprostu będzie słabiej chlodzilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... u Malutkiego było podobnie.

Podejrzenia o czujnik skończyły się kiedy po odessaniu czynnika okazało się, że jest go 250 gr zamiast 750...

I też chłodziła tylko część kierowcy, pasażer i tył były podgrzewane.

Ja zacząłbym od tego a potem dopiero zamartwiałbym się czujnikami, które jeśli są uszkodzone to uwidocznią to w opcomie podczas odczytu błędów (trzeba wejść w klimatyzację)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, rezultat taki czujniki ok, ilość czynnika 220g na 700. czyli prawie 500g ubytku. Po nabiciu i ozonowaniu jak nowe. Dzięki wielkie za sugestie i pomoc.

pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyle że musi być chyba jakis powód tego ubytku

ja po 3 latach od zakupu miałem ubytku 20g (nie wiem kiedy wcześniej ktoś sprawdzal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie że od nowości nie było nic robione przy klimie. Auto jest salon Polska z powiedzmy "pełna dokumentacją", a tam ani słowa o jakimś serwisie układu klimatyzacji. Vectra z 2003 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimę to się serwisuje co dwa lata.

Dlaczego ? Otóż dlatego, że nawet jeśli nie ubywa DRASTYCZNIE czynnika (zawsze ubywa ale warto mieć nad tym kontrolę) to warto chociaż wymienić olej w układzie klimatyzacji. Częstym powodem uszkodzeń klimy jest nie włączanie jej podczas zimy. A nie chodzi o to by układ grzał/chłodził ale o to, by olej się przemieścił. Osobiście nie widziałem jeszcze układu aby nie "oddał czegoś do atmosfery"...

Please login or register to see this quote.

... a nie mówiłem ??

Często uszkodzony jest skraplacz, popularnie zwany "chłodnicą".

Jest umieszczony z przodu i wszytko to co "z drogi", piasek, kamyczki, sól, chlorek, powstają wżery i mikropęknięcia, czynnika ubywa i klima nie działa jak powinna...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...