Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Damianklub

Rozrusznik vb x20xev

Recommended Posts

Witam!

Jakiś czas temu padł mi rozrusznik (zero reakcji po przekręceniu kluczyka tylko było słychać cyknięcie).

Rozkręciłem rozrusznik, wymieniłem szczotki razem z całym szczotkotrzymaczem na nowe i wyczyściłem rozrusznik z opiłków po starych szczotkach.

Skręciłem wszystko i vectra paliła na dotyk. Kilka razy (5-6) uruchamiałem i gasiłem żeby sprawdzić czy działa dobrze i paliła bez problemu zawsze odpalając od pierwszego razu.

Wróciłem do domu (przejechałem 30km) zgasiłem i chciałem sprawdzić czy odpali a tu zonk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zero reakcji po przekręceniu kluczyka(kontrolki sie świecą, akumulator naładowany itd).

Co sie mogło stać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dobrze ci stacyjka odbija ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W sensie, że jak próbuje przekręcić na rozruch i jak puszcze czy dobrze odbija? Jeśli o to pytasz to raczej na pewno dobrze odbija bo nie zauwazyłem nic nie pokojącego.

A stacyjke miałem regenerowaną jakies pół roku temu jak mi sie zacieła na zablokowanej kierownicy i teraz juz nie miałem takiego problemu.

Nie mam pojęcia co się mogło stać bo po wymianie szczotek paliła na cyk i sprawdzałem to jeszcze kilka razy dla pewności a po przejechaniu 30km z kanału do domu martwa jak przed wymiana szczotek.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jakieś pomysły? Ktoś pomoże?

Edited by Damianklub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam podobny problem. Wstawiłem samochód na warsztat na wymianę klocków i tarcz. Po odebraniu samochodu dojechałem do domu i rano samochód nie mógł odpalić tzn. w pozycji drugiej kluczyka (zapłon) zapalają się kontrolki a w pozycji trzeciej (rozruch) żadnej reakcji. Pomyślałem, że coś poruszyli w serwisie i pojechałem (assistance) ponownie do warsztatu. Tam stwierdzili, że to szczotki. Po wymianie na nowe samochód odpalał. Pojeździłem dwa dni i dzisiaj ponownie nie może odpalić. Co to może być panowie, bo nie wiem czy jutro na serwis ponownie, czy jakiegoś lepszego elektryka znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja wymieniłem cały szczotkotrzymacz ze szczotkami (nowy boscha) po zamontowaniu odpaliłem kilka razy 5-6 żeby zobaczyć czy wszystko ok i palił od kopa za każdym razem. Wróciłem do domu zgasiłem auto i chciałem zobaczyć czy odpali a tu zonk... Po ponownej wycieczce na kanał i po rozkreceniu rozrusznika okazało się, że moje nowe szczotki rozsypały sie w drobny mak i zostały tylko sprężynki i przewody. Teraz czekam na rozrusznik i wymiana na inny bo prawdopodobnie ten ma zużytą tą końcówke, która się styka ze szczotkami i dlatego mi "przemieliło" nowe szczotki...

Czyli u Ciebie prawdopodobnie ta sama historia...

Jak już będziesz wiedział co było nie tak to daj znać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba było drobnym papierem ściernym przeczyścić komutator żeby nowe szczotki gładko pracowały.

Please login or register to see this image.

Edited by Shymon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze wiedzieć na przyszłość

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki za podpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja po przemieleniu moich nowych szczotek postanowiłem wymienic cały komutator poniewaź w moim starym jeden "pasek" się ułamał troche i wystawał więcej niz wszystkie i to pewnie on rozwalił szczotki...

O ten pasek mi chodzi:

Please login or register to see this link.

Także kolego

Please login or register to see this link.

proponuje sprawdzić tę część bo (tak jak w moim przypadku) wymiana szczotek nie zawsze pomaga chociaz wszystko na to wskazywało bo zostały mi tylko sprężynki i kabelki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Edited by Damianklub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Zdecydowałem się na innego elektryka, który potwierdził wasze informacje. Nowy szczotkotrzymacz przemielił się w wyniku wystającej części na komutatorze - podobnie jak u Damianklub. Nowy elektryk nie dość, że taniej to jeszcze daje mi gwarancje. Tego samego dnia oczywiście udałem się na warsztat, gdzie wcześniej mi wymieniali szczotkotrzymacz i czekam na uwgzlędnienie mojej reklamacji.

Pozdrawiam

Rem_As

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...