Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dancio77

P0130 - O2 Sensor otwarty obwód HELP!

Recommended Posts

Witam, po zdiagnozowaniu przez opcoma wyskoczył bład P0130 - O2 Sensor otwarty obwód

(04) - Nie występuje. Jest to jednyny błąd. Oznacza to, iż pęknięty jest kolektor wydechowy i dostaje się tlen który myli sonde? Check zapala się podczas jazdy na ok 1500obr/min i trzymania równo pedału przez ok 1min. Co to oznacza? Jeżeli potrzeba jakieś zdiagnozowanie to piszcie podeśle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W 1.6 16V jest sonda jednoprzewodowa nie powinna mieć większego wpływu na..... No właśnie.. Jakie są objawy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że ktoś mi próboje pomóc! No słuchaj jeszcze nie wiem ile mi pali ale napewno do 11l w mieście się mieści

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie rozkręcałem osłony więc nie wiem poprostu podejrzewam, że tak może być. Powiem tak, nie pasuje mi w nim to, że obroty potrafią skakać mniej więcej pod 1000obr/min do 750 około. Czasem stoją równo a czasem poskaczą, Przy tej jeździe jak pisałem równej ok 1500obr/min zaświeca się check i tyle nic w tym czasie się nie dzieje.

Podam ci blok pomiarowy z opcoma na wył silniku, a za 20min wrzuce na wł.

Wybrany model>,1998,Vectra-B,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF

Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0JBF19W1267800

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany

ProgrammingDate: FFFFFFFF

systemSupplierECUHardwareNumber: 16250910

vehicleManufacturerECUHardwareNumber 16202319 NL

systemSupplierECUSoftwareNumber: CMXJ

systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008

exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D96003

systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0102

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie systemu,12.7 V

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywne 12V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.58 V

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.00 bar

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),4.76 V

Temperatura cieczy chłodzącej,92 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,1.95 V

Temperatura powietrza wlotowego,54 °C

Temperatura powietrza wlotowego,3.51 V

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Impuls wtrysku,12.7 ms

Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny

Wyprzedzenie zapłonu,10 CA

Numer komórki stukania,0

Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywny

Solenoid kontroli powietrza,Nieaktywny

żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,100 %

O2 Sensor,442 mV

Stosunek powietrze/paliwo,12.6

O2 Pętla sensora,Otwarte

Status Powietrze/Paliwo,Uboga

O2 Integrator,128 kroki

O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny

O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18

O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),128

Prędkość silnika,0 obr/min

IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Nieaktywny

Kontrola powietrza jałowego,38 kroki

Pożądane jałowe P-N,900 obr/min

Regulacja jałowa P-N,Nie zmodyf.

Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1),850 obr/min

Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1),Nie zmodyf.

Pożądane jałowe,850 obr/min

Regulacja jałowa,Nie zmodyf.

Obciążenie silnika,9 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V

Klimatyacja,Występuje

Puls prędkości pojazdu,Odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Zał 0V

żądanie migania,Nieaktywne 12V

Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny

Wzbogacenie siły,Nieaktywny

i włączony motor

Wybrany model>,1998,Vectra-B,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF

Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0JBF19W1267800

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany

ProgrammingDate: FFFFFFFF

systemSupplierECUHardwareNumber: 16250910

vehicleManufacturerECUHardwareNumber 16202319 NL

systemSupplierECUSoftwareNumber: CMXJ

systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008

exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D96003

systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0102

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie systemu,14.4 V

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.58 V

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.23 bar

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.11 V

Temperatura cieczy chłodzącej,51 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,3.43 V

Temperatura powietrza wlotowego,41 °C

Temperatura powietrza wlotowego,1.31 V

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Impuls wtrysku,3.7 ms

Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny

Wyprzedzenie zapłonu,3 CA

Numer komórki stukania,10

Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywny

Solenoid kontroli powietrza,Nieaktywny

żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %

O2 Sensor,451 mV

Stosunek powietrze/paliwo,13.2

O2 Pętla sensora,Otwarte

Status Powietrze/Paliwo,Uboga

O2 Integrator,128 kroki

O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny

O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18

O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),128

Prędkość silnika,1125 obr/min

IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny

Kontrola powietrza jałowego,43 kroki

Pożądane jałowe P-N,963 obr/min

Regulacja jałowa P-N,Nie zmodyf.

Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1),1 063 obr/min

Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1),Nie zmodyf.

Pożądane jałowe,1 063 obr/min

Regulacja jałowa,Nie zmodyf.

Obciążenie silnika,9 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V

Klimatyacja,Występuje

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

żądanie migania,Nieaktywne 12V

Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny

Wzbogacenie siły,Nieaktywny

i włączony motor

Wybrany model>,1998,Vectra-B,Silnik,X 16 XEL

Sterownik

Klucz #1: EF

Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0JBF19W1267800

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany

ProgrammingDate: FFFFFFFF

systemSupplierECUHardwareNumber: 16250910

vehicleManufacturerECUHardwareNumber 16202319 NL

systemSupplierECUSoftwareNumber: CMXJ

systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008

exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D96003

systemNameOrEngineType: X16XEL

Identyfikator: 0102

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie systemu,14.4 V

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 %

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.58 V

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),0.23 bar

MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.11 V

Temperatura cieczy chłodzącej,51 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,3.43 V

Temperatura powietrza wlotowego,41 °C

Temperatura powietrza wlotowego,1.31 V

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12V

Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywne 0V

Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Impuls wtrysku,3.7 ms

Wyzerować tryb pokrycia,Nieaktywny

Wyprzedzenie zapłonu,3 CA

Numer komórki stukania,10

Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywny

Solenoid kontroli powietrza,Nieaktywny

żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %

O2 Sensor,451 mV

Stosunek powietrze/paliwo,13.2

O2 Pętla sensora,Otwarte

Status Powietrze/Paliwo,Uboga

O2 Integrator,128 kroki

O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego),Nieaktywny

O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),18

O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego),128

Prędkość silnika,1125 obr/min

IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia,Aktywny

Kontrola powietrza jałowego,43 kroki

Pożądane jałowe P-N,963 obr/min

Regulacja jałowa P-N,Nie zmodyf.

Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1),1 063 obr/min

Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1),Nie zmodyf.

Pożądane jałowe,1 063 obr/min

Regulacja jałowa,Nie zmodyf.

Obciążenie silnika,9 %

Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V

Klimatyacja,Występuje

Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

żądanie migania,Nieaktywne 12V

Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny

Wzbogacenie siły,Nieaktywny

Share this post


Link to post
Share on other sites

uwalona sonda błąd cztwerokrotnie powtórzony .Sonda się wypaliła i nie nagrzewa się przez co obwód zostaje otwarty . Sprawdz w blokach pomiarowych w jakim zakresie pracuje sonda lambda podczas jazdy i na postoju (na wolnych obrotach ) na wolnych obrotach powinna pracować w zakresie od 10mVdo 1V .I obwód powinien być zamknięty .Podaczas jazdy kiedy dajesz energicznie gazu powinna się zmnienić wartość na ok 500-1V (mieszanka bogata) Ale najlepiej zacznij od pożądku z kolektorem może sonda się nie dogrzewać dobrze. W naszych opelkach wykresem saond jest solenoida ,jeśli wykres jest zabużony wywala check.Ale po wykresach obstawiam uwaloną sonde stoi w zakresie dolnym mieszanka uboga. Nie będzie palił więcej ale będzie lekko mulasty podczas przyśpieszania

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumiem, nie bardzo jak mam sprawdzić podczas jazdy bo bateria w lapie trzyma z 5min max

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale poprostu wymienie tą sondę bo może być tak jak mówisz. Pewnie ma już swoje lata. Nie dawno ją (viki) nabyłem więc zainwestuje w ta sonde i już. Powiedz mi jak kupie w IC tą sondę to raczej jest w niej ten kabel z wtyczką? I wystarczy rozkręcić i wkręcić nową i wtyczke podłączyć?

Edited by dancio77

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jest wypnij wtyczkę ,wykręć sonde klucz 22 (nie urwij jej w kolektorze)wkręć nową i podłącz wtyczkę .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...